Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-06-11, 09:20
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Eller så är det så att Facebook inte är lika viktigt längre. Intressant analys vore väl om man nu tog med slaskmedia som då AB också om även deras nyheter delats mindre.

pluss 1, många vänner som var facebook torskar förr som knappt är inloggade, mest dem som postar skit om sin mat eller dem like gåta selfie brudarna som är inloggade numera.

så jo facebook kommer nog sakt dö ut, alla sajter dör förr eller senare, folk vill ha något nytt!
Citera
2016-06-11, 09:41
  #38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
Vänta nu. Man jämför alltså "spridningen" i november 2015 med hur det ser ut idag? Hur såg då "flykting"-situationen ut i november jämfört med idag? Jo, en fullständigt kaotisk höst med okontrollerad invällning där gymnastiksalar granne med småskolor plötsligt blev bostad åt män med mena-bakgrund, överfyllda tysklandsbåtar, debatt om att "stänga gränsen", daglig rapportering från ankomsthallar där idioter delade ut mat och förnödenheter, Kjell Bergqvist och ett fullständigt fokus på ämnet.
Jämför med idag då Sd-pöbeln i det hela fått igenom sina önskningar om gränskontroller. Är det då så konstigt att aktiviteten på sociala medier minskar? Regeringen kör de facto Sd-politik idag, vad finns det då hos den genomsnittlige sverigedemokraten att klaga över?

Stockholms innerstad har alltid varit extremt negativa till invandring av araber och afrikaner till innerstaden och har mig veterligen inte tagit emot en enda ID-lös arabfamilj permanent de senaste 20 åren. - Alla som vill leva som PK-eliten själva gör på Södermalm och Östermalm är ju de facto "rasistfascister" Inte ens under november 2015 tog Innerstadseliten emot en enda arab. Araberna skulle ut i "kommunerna" (dvs allt utom Södermalm) och de som piper blir alltid per automatik rasister av LO, EXPO och Bonniers. - Sådant är fullkomligt logiskt i journalistvärlden. För att kunna fortsätta förakta folket ljuger man om precis allt.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-06-11 kl. 09:44.
Citera
2016-06-11, 10:50
  #39
Medlem
JustZlatans avatar
Kan det inte vara så att Facebook har börjat censurera bort oliktänkande sajter och stänga av medlemmar som delar såna länkar? LO är idioter.
Citera
2016-06-11, 12:11
  #40
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan det inte vara så att Facebook har börjat censurera bort oliktänkande sajter och stänga av medlemmar som delar såna länkar? LO är idioter.
Jo, det är just vad som har hänt. Även Facebook är äckligt PK nu förtiden vilket medför att folk tröttnar på sajten.
Citera
2016-06-11, 13:23
  #41
Medlem
DavidHumes avatar
Jag tror snarast att folk som vaknat politiskt får ändrade prioriteringar.

Vad dina grundskolekompisar (som du ändå inte träffat på 20+ år och som du idag har väldigt lite gemensamt med) och andra ytligt bekanta har ätit till frukost blir efter ett politiskt uppvaknande mindre intressant än att läsa vad som skrivs i alternativmedia. Det, och att den fortsatt existerande stigmatiseringen av folk med olika åsikter (jfr Aftonbladets Vi gillar olika utseende) gör att många med tiden lärt sig att debattklimatet ändå inte tillåter att man luftar sin åsikt utan att få epitetet rasist kastat i ansiktet, och håller därför hellre tyst eller tar med sig debatten någon annanstans.

Den samlade effekten blir ett på facebook minskat delande av länkar till alternativmedia, även om läsandet av alternativmedia i verkligheten kanske ökar.
Citera
2016-06-11, 14:09
  #42
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Eller så är det så att Facebook inte är lika viktigt längre. Intressant analys vore väl om man nu tog med slaskmedia som då AB också om även deras nyheter delats mindre.

Kan ju vara det att man eftersom man ofta har samma antal vänner ändå bara predikar för kören ?

sen är det ju sommar nu och då är ju knappt någon inne på fejan, själv så har jag inget FB konto sen länge så jävla skönt.
Citera
2016-06-11, 14:14
  #43
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Spontant intryck, jag menar att sajter som Facebook, nyhetssidor etc har dels infört krav på identitet, och dels så modereras kommentatorsfält så mycket att färre personer gör sig besväret att kommentera.



Naivt tro frånvaron av avtryck i sociala medier betyder att opinionen svängt. Det är bättre att lyssna i affären, på gatan, etc, etc, och det går förstå att opinionen troligen är starkare idag än tidigare. Ett slags fritt fall råder, och när botten träffas vad finns där... ? Troligen rasism, fascism och nationalism.

Det är ju det med att folk har insett att det hjälper inte att dela info även om den är korrekt så skiter känslomänniskor i detta ändå, så man predikar bara för de redan frälsta och då kan det ju kvitta att dela sånt.

däremot IRL så har det ökat betydligt mer specielt nu när sommaren är i full gång det kommer diskuteras på campingar, uteserveringar, utlandsresor osv, det är de samtalen som är viktiga
Citera
2016-06-11, 14:15
  #44
Moderator
-Info-s avatar
Jag vet inte hur det ser ut i Sverige, men det finns en global trend som visar att allt färre engagerar sig i nyhetssammanhang på Facebook. Man delar mindre, gillar mindre och kommenterar mindre:

Citat:
Links aren’t Getting as Much Engagement as They Used to on Facebook

Looking back at the engagements on ‘web’ content (any story with a link back to a host website) since last July, the combined engagements of the top 10 sites get smaller each month.

The decline isn’t restricted to any single type of interaction. Likes, the dominant engagement type, saw a 55% decline for the top 10 sites combined from July 2015 to April 2016. Shares fell by 57%, and comments by almost 64%.

https://www.newswhip.com/2016/05/fac...1CBTEpDH5Ce.97

Och som ni ser så är nedgången ganska stor.

Men den största faktorn till "raset" tror jag är att LO har jämfört med en period förra året då flyktingkatastrofen dominerade nyhetsflödet och väldigt många människor var engagerade och inne i detta. Det var verkligen rätt miljö att dela artiklar och diskutera situationen då. Det var nästan det enda man pratade om just då.

Citat:
LO: Vår granskning visar att spridningen i sociala medier har minskat med hela 74 procent sedan november förra året.

LO har november som en jämförelsepunkt, och det var då Sverige var som mest inne i katastrofen och det var då, i slutet av november, som regeringen bytte kurs 180 grader. Veckorna innan dess såg det ut som att Sverige skulle åka ned i avgrunden och en total systemkollaps skulle inträffa. Det var katastrofrubriker i tidningarna och folk var engagerade och upprörda.

Troligen peekade det den 24 november. Det var då Åsa Romson brast i gråt:

Citat:
Åsa Romson kämpade mot tårarna: Gränsen är nådd

Gränsen är nådd för vad Miljöpartiet kan gå med på när det gäller skärpningar av flyktingpolitiken. Det säger språkröret Åsa Romson till DN. Hon fick kämpa mot tårarna under tisdagens historiska presskonferens om regeringens helomvändning i asyl- och anhöriginvandringen.

http://www.dn.se/nyheter/politik/asa...ansen-ar-nadd/

Katastrofen och systemkollapsen var avvärjd. Regeringen hade gjort en helomvändning.

Idag är folk inte lika engagerade eftersom det inte händer så mycket på denna front längre. Sedan har ju media och många sjuklöverpolitiker, som all vet, bytt fot i denna fråga, så folk upplever väl att nu tar "makten" hand om saken. De kan nu lägga sina tankar på annat.
Citera
2016-06-11, 14:22
  #45
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Inget stort fan av alternativmedia, alternativ "hatsajter", än mindre AB, men det är väldigt påtagligt att de senare söker kausala samband som passar deras agenda. Kan det inte vara så att det faktum att om man delar en artikel från FT, AP etc. på facebook så kan det gå jävligt illa, och att folk numer har lärt sig det? Jag har inte facebook, men det sista jag hade gjort om jag hade det, hur mycket nazist jag än var, hade varit att öppet länka till exempelvis FT.

Anders Lindbergs krönika om saken är för övrigt extremt roande.
http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle22979009.ab

Den idioten hade kunnat skriva om precis vad som helst, ur vilket perspektiv som helst, och ändå få det att framstå som fullkomligt efterblivet. Nej Anders, jag hatar dig inte, jag anser bara att de åsikter och argument du för fram är fullkomligt infantila, ogrundande, vinklade och extremt krystade.
Herregud,lindberg skriver i egen sak.Själv delar jag alla möjliga länkar på Twitter,har dessbättre inget Feizbokkonto,efter ett halvår ,ett 60 tal följare utan att jag dränker Twitter i twittrande.Blev blockad av Heinrich Arnstad efter ett enda svaroinläg.

Tycker inte att man ska dra för stora växlar efter delningar på Feizbok.
Citera
2016-06-11, 14:27
  #46
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag försöker undvika svensk media så gott jag kan, DN är kanske de enda som gått ut offentligt med att de bedriver "agendasättande journalistik" men det är såklart likadant från alla av Bonniers och Schibstedt skitmedia.

Krönikor som "En nätdebatt utan hatsajter är möjlig" [länk] som Anders Lindeborg skriver i Aftonbladet, med hänvisning till det som framgår i trådstarten, och hur det minskat med 74% och drar slutsatsen att källkritiken blivit bättre och att LO sitter och pysslar med det här, wtf?! Jag förstår mig fan inte på det här landet längre asså.

Hatsajt - var är det för jävla retorik? Av de granskade sidorna är: Avpixlat, Samtiden, Exponerat, Fria Tider, Nyheter Idag, Dispatch International
Två av dem har jag aldrig besökt, "Samtiden" och "Dispatch Int." och Avpixlat är kanske ingen favorit direkt, men de växte fram för Gammelmedia lämnade öppet mål och valde att mörka att allt som kunde vara negativt för mångkulturen, med helt störda argument, skulle man gå ut med signalement på tex. en våldtäksman så skulle "det kunna drabba alla invandrare"

Hur i helvete kan man vara så tröga rent yrkesmässigt?
De dumförklarar ju sina läsare om inte annat. DN som fan mörkade sexövergrepp av stora mått mot unga tjejer, för att gärningsmännen inte var etniska svenskar och jag tror inte de ens idag går ut med signalement och då väljer en psykotisk vanföreställning om konsekvenserna att alla invandrare kan råka illa ut framför brottsoffret möjlighet till upprättelse.

Sveriges mediakår bevakar inte makthavare, de bevakar ju förihelvete folket och lämnar då fritt för andra aktörer där rasistiska motiv säkert funnits/finns men hade media bara gjort sitt jobb och inte börjat berätta vad folk ska tycka så hade det väl troligen inte funnits så stort behov av alternativmedia som de gör..

Så har de valt ordet HATSAJTER vilket jävla ordval?! Visst, jag tror säkert att det funnits en del artiklar som varit rasistiska genom tiden, men att det sprids hat som gör ordet hatsajt berättigad..

Skulle gärna vilja veta vad LO har för kriterier för att en artikel ska räknas som hatiska
Tills dess så tolkar jag hatsajter som sidor Bonniers & Schibstedt hatar för de tar marknadsandelar och även blir granskade själva delvis.

Uuh, fyfan, jag är ingen stor konsument av alternativ media heller direkt men det som PK-Gammelmedia håller på med, tillsammans med LO, Expo, på direktiv av sina ägare Bonniers och amerikanska bankjättar är äckligt.

In i kaklet kör det sina argument hur löjligt de än blir med "alla män våldtar även svenskar" efter övergreppen i Köln och reportage som "Sveriges snabbast 14-åring" och så foto på en kids som springer och mitt ibland en man som ser ut att vara deras pappa, men nejdå, ett stackars ensamkommande barn är det, tog till häromdagen till scoopet kom om att -det finns de som utnyttjar systemet- .. Guldspaden för den!
För att ljuga, det är väl omöjligt för folk från mellanöstern som lämnat "allt de äger och tagit sig från krigets helvete" från nån by i Afghanistan hela vägen upp så långt de bara går i Europa..

Att Danmark visat på att det är siffror som 75% - och att alla dessa ensamma flykting "barn" valt att ta sig till just Sverige beror väl på kvalitén på barnprogrammen i SVT eller hur de nu får ihop det.

Skit i vilket jävla land de är födda i, rapportera verkligheten och inte olika bedömningar baserat på egna fördomar, jävla propaganda och Apartheid-journalistik

Massmedia är vårt största utländska hot någonsin

Mycket bra sammanfattning broder!

/Provokatör
Citera
2016-06-11, 20:01
  #47
Medlem
Vedklyvens avatar
SR P1s "Mediegranskande" program "Medierna", noterar "Färre delar Avpixlats artiklar".

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6451336

Politiskt Korrekta Mediegranskare ifrågasätter aldrig PK-info.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback