Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-12, 11:16
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ja och då berodde invandringen på krig och förföljelser i andra länder. Det pågår ganska konstant minst 10 allvarliga väpnade konflikter i världen, dygnet runt. Om du inte har något vettigt att skriva kan du väl bara hålla käften?

Konflikterna i världen är bara en ursäkt för att dränka oss med främlingar och konflikterna är dessutom medvetet skapade. Det är en hel industri och det hela backas upp av mäktiga ekonomiska krafter, som Soros och liknande. Man kan se kapitalismen som en varelse som driver sin egen agenda men denna varelse går också i någons koppel. frågan är bara om inte denna best har börjat slita sig loss nu.
Citera
2016-06-12, 11:31
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
Konflikterna i världen är bara en ursäkt för att dränka oss med främlingar och konflikterna är dessutom medvetet skapade. Det är en hel industri och det hela backas upp av mäktiga ekonomiska krafter, som Soros och liknande. Man kan se kapitalismen som en varelse som driver sin egen agenda men denna varelse går också i någons koppel. frågan är bara om inte denna best har börjat slita sig loss nu.
Men du har såklart inga bevis för detta, utan det är mer som en magkänsla? En klump av ångest som blev lite större när du senast loggade in på avpixlat.se?
Citera
2016-06-12, 11:41
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perstamp
Intressant fråga. Det undrar jag också. Att det inte går som på räls verkar tack och lov tydligt. Bilderbergaren Carl Bildt ser ut som om han sålt smöret och tappat pengarna och EU-kommissionären Cecilia Malmström (l) - också fanatisk globaliseringspopulist - ondgjorde sig nyligen över det hon kallar "hatet mot globaliseringen".

När Stefan Löfven fick frågan av Ebba Busch-Thor i den senaste partiledardebatten om hur han ser på den senaste tidens sextrakasserier och våldtäkter höll han på att skita knäck. Det verkar som om även Stefan Löfven börjar bli rädd för vad han har ställt till. Hans uttjatade fraser om "ordning och reda" och att vi ska "bygga landet" klingar så falskt att jag inte tror att han ens tror på det själv.

Anledningen till att Stefan Löfven skiter knäck är för att allt han står för bygger på en ideologisk lögn. Den välfärd vi har i Sverige bygger till stor del på en fri marknad och kapitalism samtidigt som vi har haft en homogen befolkning med ett snitt i IQ på runt 100 och en stark work-ethic. De människor vi tar in nu ligger långt under det snittet och kan därför inte bidra till att hålla en sån standard som vi har haft tidigare, varken när det gäller ekonomi eller kriminalitet.

Han precis som alla andra vänstermänniskor lever på andras bedrifter och försöker skylla ojämna utfall på andra människor.

Nu importerar man en massa skräp och försöker skylla deras problem på de som tillför saker till samhället.

Kan gå på två sätt; antingen tar skräpet över och så flyttar de produktiva och så har vi skräp kvar, eller så tröttnar de produktiva och gör något åt skräpet.

Ytterligare ett problem i detta är att de produktiva inte skaffar lika många barn som de oproduktiva, vilket antagligen kommer att göra så att de produktiva kommer fly.

Ser mig själv som produktiv och börjar redan se mig om efter något nytt.

Sossarna eller Löfven har inget svar på frågan. Det är kört, frågan är bara hur lång tid det tar innan deras lögner inte längre biter, vi är rätt nära där nu. Som du säger så står Löfven där utan något ideologiskt autosvar han kan svara med.

Det går inte att "bygga landet" med de människor vi tar in. Inte svårare än så. Däremot går det alldeles utmärkt att rasera landet och det måste därför vara dit man vill komma för att byta ut det befintliga mot något nytt. Frågan är som sagt vad detta nya kommer bli. Kan ju lika gärna sluta väldigt blodigt där bara en sida segrar. Chansen är rätt stor för det.
__________________
Senast redigerad av o2gitarren 2016-06-12 kl. 11:49.
Citera
2016-06-12, 11:47
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men du har såklart inga bevis för detta, utan det är mer som en magkänsla? En klump av ångest som blev lite större när du senast loggade in på avpixlat.se?

Ja! där kom personangreppet som visade att den jag svarade inte hade något att komma med.

Allt det jag skriver finns det givetvis stöd för. Att det är en stor industri är givet det vet alla, inklusive du, och att denna ekonomiska drivkraft då kan få sitt eget liv och dra iväg utan kontroll är också givet, det kallas för den fria marknaden och är ett grundfundament för hela vårt samhälle.

Möjligen kan jag förstå att detta sätt att resonera är något för abstrakt för alla att begripa eller kanske finna intresse i men det finns knappast något som motsäger det.
Citera
2016-06-12, 12:00
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
Ja! där kom personangreppet som visade att den jag svarade inte hade något att komma med.

Allt det jag skriver finns det givetvis stöd för. Att det är en stor industri är givet det vet alla, inklusive du, och att denna ekonomiska drivkraft då kan få sitt eget liv och dra iväg utan kontroll är också givet, det kallas för den fria marknaden och är ett grundfundament för hela vårt samhälle.

Möjligen kan jag förstå att detta sätt att resonera är något för abstrakt för alla att begripa eller kanske finna intresse i men det finns knappast något som motsäger det.
Men du presenterar ju inte ett enda bevis! Då förutsätter jag att du svamlar. Fram med bevis nu eller håll käft.
Citera
2016-06-12, 12:01
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o2gitarren
Anledningen till att Stefan Löfven skiter knäck är för att allt han står för bygger på en ideologisk lögn. Den välfärd vi har i Sverige bygger till stor del på en fri marknad och kapitalism samtidigt som vi har haft en homogen befolkning med ett snitt i IQ på runt 100 och en stark work-ethic. De människor vi tar in nu ligger långt under det snittet och kan därför inte bidra till att hålla en sån standard som vi har haft tidigare, varken när det gäller ekonomi eller kriminalitet.

Han precis som alla andra vänstermänniskor lever på andras bedrifter och försöker skylla ojämna utfall på andra människor.

Nu importerar man en massa skräp och försöker skylla deras problem på de som tillför saker till samhället.

Kan gå på två sätt; antingen tar skräpet över och så flyttar de produktiva och så har vi skräp kvar, eller så tröttnar de produktiva och gör något åt skräpet.

Ytterligare ett problem i detta är att de produktiva inte skaffar lika många barn som de oproduktiva, vilket antagligen kommer att göra så att de produktiva kommer fly.

Ser mig själv som produktiv och börjar redan se mig om efter något nytt.

Sossarna eller Löfven har inget svar på frågan. Det är kört, frågan är bara hur lång tid det tar innan deras lögner inte längre biter, vi är rätt nära där nu. Som du säger så står Löfven där utan något ideologiskt autosvar han kan svara med.

Det går inte att "bygga landet" med de människor vi tar in. Inte svårare än så. Däremot går det alldeles utmärkt att rasera landet och det måste därför vara dit man vill komma för att byta ut det befintliga mot något nytt. Frågan är som sagt vad detta nya kommer bli. Kan ju lika gärna sluta väldigt blodigt där bara en sida segrar. Chansen är rätt stor för det.

Problemet för Löven är att han bara tänker på hur han framstår i media. Vad han säger eller gör betyder egentligen ingenting; han är en skyltdocka. En del av hans gråa ministrar har dock börjat inse vad som är på väg att hända och rättar sig efter det. Det handlar väl då om att det gick lite för snabbt, vilket då gjorde att grodan, som skulle kokas långsamt, började protestera. Inriktningen kvarstår dock och den är att utradera all naturlig förankring till en livsmiljö, eftersom den är ett hinder mot den fria marknaden.
__________________
Senast redigerad av Zarfiot 2016-06-12 kl. 12:09.
Citera
2016-06-12, 12:05
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Men frågan är om dom kan kontrollera eller samarbeta med muslimerna på samma sätt idag som dom kunde göra då. Israel fanns ju inte och det existerade väl inte samma fiendskap och hat som det gör idag dom emellan, eller är jag ute och cyklar?
Lögnens stormästare är givetvis expert på att förvirra folk och helt ärligt få folket att tro dom är på européernas sida (alla kontrollerade invandringskritiska partier)
Sedan finns det förvisso inga andra alternativ, man drar sig ju för att stödja gamla degenererade skinnskallar som driver sektliknande organisationer där man delar ut flygblad om en revolution som är på gång.

Det är verkligen kört för Europa på riktigt den här gången
Citera
2016-06-12, 12:08
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men du presenterar ju inte ett enda bevis! Då förutsätter jag att du svamlar. Fram med bevis nu eller håll käft.

Om man har en tes som är falsifierbar som det inte går att falsifiera så är den bevisad att vara riktig. Så vill du visa att jag har fel så är det bara att visa på vilket sätt mitt resonemang är fel eller själv ge en alternativ förklaring till givna fakta.
Citera
2016-06-12, 12:09
  #105
Medlem
PK-befriads avatar
Globalisterna, internationalisterna, den globala eliten, den internationella bankmaffian, NWO, kärt barn har många namn. Många av dessa är som sagt judar. I vilken grad de driver en medveten etnoreligiös agenda är svårt att säga men judar står för huvuddelen av propagandamaskineriet och lobbyverksamheten. Hjärtat av detta system, det som dessa finansiella maffiosos skyddar, är det skuldbaserade monetära systemet och kontrollen över skapandet av pengar. Genom att splittra nationella gemenskaper kan de förebygga nationellt motstånd mot detta korrupta system som är tänkt att bli allomfattande och upprätthållas av en slags världsregering. Massinvandringen är en del av denna "söndra och härska"-taktik. De riktar sig särskilt mot vita germaners nationer då dessa har visat sig kapabla att revoltera mot detta system, såsom tyskarna gjorde före WW2 och som ett flertal mördade amerikanska presidenter försökt göra.
Citera
2016-06-12, 12:13
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
Problemet för Löven är att han bara tänker på hur han framstår i media. Vad han säger eller gör betyder egentligen ingenting; han är en skyltdocka. En del av hans gråa ministrar har dock börjat inse vad som är på väg att hända och rättar sig efter det. Det handlar väl då om att det gick lite för snabbt, vilket då gjorde att grodan, som skulle kokas långsamt, började protestera. Inriktningen kvarstår dock och den är att utradera all naturlig förankring till en livsmiljö, eftersom det är ett hinder mot den fria marknaden.

Ja, så är det.

Det de gråa ska göra är då alltså damage control och att närma sig SD?

Förorterna och utanförskapsområdena sköter sig ju själva när det gäller att gräva ner sig själva i skiten och splittra samhället.

Finns ju inget de kan göra för att bryta den trenden vi ser nu, bara att se hur hur det går när de försöker lyfta ghettona i USA... Ger noll till inget i långsiktig effekt förutom att bränna en massa skattepengar.

Dessutom om målet är att utradera all förankring till en livsmiljö då kommer det ju bara bli att alla med intellekt kommer att starta ett eget land, så får skräpet kriga i resten av världen. Vem vinner på det?
__________________
Senast redigerad av o2gitarren 2016-06-12 kl. 12:15.
Citera
2016-06-12, 12:24
  #107
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Globalisterna, internationalisterna, den globala eliten, den internationella bankmaffian, NWO, kärt barn har många namn. Många av dessa är som sagt judar. I vilken grad de driver en medveten etnoreligiös agenda är svårt att säga men judar står för huvuddelen av propagandamaskineriet och lobbyverksamheten. Hjärtat av detta system, det som dessa finansiella maffiosos skyddar, är det skuldbaserade monetära systemet och kontrollen över skapandet av pengar. Genom att splittra nationella gemenskaper kan de förebygga nationellt motstånd mot detta korrupta system som är tänkt att bli allomfattande och upprätthållas av en slags världsregering. Massinvandringen är en del av denna "söndra och härska"-taktik. De riktar sig särskilt mot vita germaners nationer då dessa har visat sig kapabla att revoltera mot detta system, såsom tyskarna gjorde före WW2 och som ett flertal mördade amerikanska presidenter försökt göra.

Finns det fler än två amerikanska presidenter som har mördats?
Citera
2016-06-12, 12:24
  #108
Medlem
Ola Schuberts avatar
Nu tror jag inte på konspirationsteorier. Men skulle jag vara tvungen att välja så vore det:

Islamist Erdogan: Så att han kan förnedra och utpressa EU. Han hoppas väl att vi skall bli så upptagna att vi inte ser när han bygger upp sitt nya Ottomanska rike igen. Sedan kommer det att knacka på dörren igen hos Wienborna.......
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback