• 6 983 online
  • 1 128 904 medlemmar
  • 58 568 113 inlägg
2015-09-17, 10:57
Medlem
Jag har hittat ett flertal artiklar på diverse social medier om att någon eller några stormakter ligger bakom den stora flyktingvågen mot Europa.

Vad tror ni flaskbackare?

Vem/vilka uppmuntrar flyktingvågen och varför?
Citera
2015-09-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocko
Jag har hittat ett flertal artiklar på diverse social medier om att någon eller några stormakter ligger bakom den stora flyktingvågen mot Europa.

Visst verkar allt vara skickligt synkroniserat.
Ett tips, öppna google och sök på någon styrande politiker i Europa. Skriv in politikerns namn följt av ett + tecken och Bilderberg. Du kommer att bli förvånad över resultatet.
Börja med namn så som Sahlin, Reinfeldt, Damberg, Löfven, Bildt etc och jobba dig runt så hittar du snart svaret på din fråga alldeles på egen hand.
Citera
2015-09-17, 11:09
Medlem
Tino beskriver de politiska mekanismerna

http://www.tino.us/2015/09/verklighe...inte-humanism/
Citera
2015-09-17, 13:12
Medlem
Denne er interessant om det stemmer.

Om guidebooks, håndbøker til flyktninger med info om tlf.nr, steder å kontakte i de forskjellige land. Hvordan komme seg inn/gjennom.
Visstnok utgitt av "W2EU" (welcome 2 EU), linkes til George Soros.

http://beforeitsnews.com/terrorism/2...e-2455174.html

https://www.youtube.com/watch?v=W3Tk74-O-so
Citera
2015-09-17, 13:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocko

Sedan Putler gick in i nära samarbete med Assad så fick han även fri tillgång till alla medieimperium Assad äger, och ett flertal av dessa har kört artiklar om europas förträfflighet och uppmanat flyktingar att söka sig dit.
Jag gissar att det är ett försök från Putlers sida att ytterligare destabilisera europa, så att han lättare kan gå in om ett par år och bomba sönder hela skiten.

Om 2 år, så är det Du som står där bakom ett stängsel och är arg för att dina barn svälter ihjäl och du inte får komma in i de få europeiska länder som finns kvar efter Rysslands härjningar.
Hela Sveriges befolkning kommer att förvandlas till "parasiter på flykt".
Citera
2015-09-17, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Sedan Putler gick in i nära samarbete med Assad så fick han även fri tillgång till alla medieimperium Assad äger, och ett flertal av dessa har kört artiklar om europas förträfflighet och uppmanat flyktingar att söka sig dit.
Jag gissar att det är ett försök från Putlers sida att ytterligare destabilisera europa, så att han lättare kan gå in om ett par år och bomba sönder hela skiten.

Om 2 år, så är det Du som står där bakom ett stängsel och är arg för att dina barn svälter ihjäl och du inte får komma in i de få europeiska länder som finns kvar efter Rysslands härjningar.
Hela Sveriges befolkning kommer att förvandlas till "parasiter på flykt".
Euhm, så att jänkarna "meddlar och fiddlar" i mellanöstern är mest en parantes för dig?

Vad skulle Putte ha att vinna på att bomba Europa?
Citera
2015-09-17, 14:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandyRandal
Euhm, så att jänkarna "meddlar och fiddlar" i mellanöstern är mest en parantes för dig?

Nej, men USA har fiddlat och fifflat där i nästan 100 år, men det är först efter artiklar om västs förträfflighet som vi fått se de större flyktingströmmarna från de områdena.

Citat:
Vad skulle Putte ha att vinna på att bomba Europa?

Han skulle slippa att omringas av Nato. Hans nation skulle förvandlas från en ekonomisk paria till en ekonomisk supermakt. Dessutom skulle västliga influenser sluta strömma in i Ryssland.
Putler har allt att vinna på att få bort/destabilisera europa.
Citera
2015-09-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han skulle slippa att omringas av Nato. Hans nation skulle förvandlas från en ekonomisk paria till en ekonomisk supermakt. Dessutom skulle västliga influenser sluta strömma in i Ryssland.

Bifogar en länk där amerikanerna själva (i egenskap av det privatägda analysföretaget Stratfor) beskriver att de vill skapa konflikter mellan Tyskland och Ryssland. De ultimata handelspartnerna någonsin (Ryssland har naturtillgångar men är rätt dålig på industri, Tyskland är ett industrimirakel och behöver en gigantisk marknad - men saknar mat och råvaror).

George Friedman som äger Stratfor säger själv i klippet att Tyskland och Ryssland är de enda länder som kan hota USA:s världsherravälde.

https://www.youtube.com/watch?v=z5SjPLJOjqc

Skulle vara intressant om Trolltestaren kan slänga upp lite länkar och geopolitiskt realistiskt underbyggda resonemang.

Nä jag får inte betalt av Putin.

/Johan
Citera
2015-09-17, 19:47
Medlem
Citat:
Nej, men USA har fiddlat och fifflat där i nästan 100 år, men det är först efter artiklar om västs förträfflighet som vi fått se de större flyktingströmmarna från de områdena.

Tja, inga närliggande länder släpper ju in dem...

Citat:
Nja, inte bombar man sina partners. I Ryssland har man dock ett annat tänk. Efter att ha behandlats som en dörrmatta från Clinton och framåt(gamle Bush såg åtminstone Ryssland som en partner) ser man sig nödgade att vända taggarna utåt. Precis som vilken skolgårdsmobbare som helst tolererar man inte att bli intryckt i ett hörn.

Jag försvarar inte på något sätt deras korrupta skitsystem, men här gäller realpolitik.
Citera
2015-09-19, 03:07
Medlem
Trolltestets avatar
Jag lade just ett inlägg i en annan tråd, men som nog hör mer hemma i denna tråd än den jag postade det i:

https://www.flashback.org/sp54752071
Citera
2015-09-19, 03:22
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Tja, inga närliggande länder släpper ju in dem...

Alla närliggande länder släpper in dem, men av 'okänd' (Rysk?) anledning väljer de att vandra vidare snarare än att stanna i de länder de flytt till som första mål.

Citat:
Efter att ha behandlats som en dörrmatta från Clinton och framåt(gamle Bush såg åtminstone Ryssland som en partner) ser man sig nödgade att vända taggarna utåt. Precis som vilken skolgårdsmobbare som helst tolererar man inte att bli intryckt i ett hörn.

Sant, men .. likt alla mobboffer så har man valt att vända taggarna emot ALLA istället för bara de som förtjänar det, och ... Ja, alla offer för övergrepp agerar likadant där så jag kan faktiskt inte klandra Putin där, men .. I dagsläget är det Europa som tyvärr får ta emot Putins småperversa utageranden från ett aldrig utrett psykologiskt trauma.

Se Putin som ett ungt pedofiloffer, och som nu knullar småpojken "Europa" som hämnd/beteendeterapi som "betalning/konsekvens" av USA's ursprungliga härjningar.
Det du vill göra med "Virvelpedofilen", är vad du förr eller senare kommer att tvingas göra med Putin också. En sann emotiointellektuell utmaning om målet är att föra världen framåt.

Citat:
Jag försvarar inte på något sätt deras korrupta skitsystem, men här gäller realpolitik.

Vill du snacka realpolitik så är du i fel forumdel. Här snackar vi konspirationsteorier kring det hela.
Citera
2015-09-20, 16:01
Medlem
duqus avatar
George Soros verkar vara inblandad över öronen.
En viss bok flöt i land någonstans i Grekland, som påvisar skumma organisationer och sponsorer:
(FB) Samlingstråd för olika organisatörer/intressenter av flyktingströmmar.
Citera