Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-29, 00:55
  #697
Medlem
Sasanians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Här ser du skitstövlarna i all önskvärd tydlighet vara en massiv del utav den totalitära teokratin Iran. Det är inte precis en fritidsförening - de är sanktionerade och betalda av Sharia statens religösa topp.
https://youtu.be/pPwyxue3YiE

På Youtube finns det massor av övergrepp på framför allt KVINNOR. Inte undra på att kvinnor vill lämna Iran och gärna söker sig till västerländska män.
https://www.youtube.com/results?sear...ligious+police
Men det där är ju 7000 som utsågs till kontrollanter för trafik och sånt! Sedan har man mixtrat bilderna med polisens rutinkontroller som kan vara bilder på vilka som helst. Tänker du på hijab så får man en tillsägelse på särskilda platser.
Citera
2016-10-29, 00:59
  #698
Medlem
Sasanians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Jag visste inte att Laleh var muslim men det kanske kan förklara varför alla hennes alster plagierar på andras låtar men med någon sorts wailingskit som hon tror skall dölja plagget och alla kritiker inte låtsas om.

Muslimer har inte kommit på ett skit kreativt som inte har med tortyr ochmord att göra och tydligen inte heller i Lalehs fall.
Jag vet inte varför Laleh diskuteras här.
Men kreativitet saknas och det kan jag hålla med dig om.
Citera
2016-10-29, 07:58
  #699
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasanian
Men det där är ju 7000 som utsågs till kontrollanter för trafik och sånt! Sedan har man mixtrat bilderna med polisens rutinkontroller som kan vara bilder på vilka som helst. Tänker du på hijab så får man en tillsägelse på särskilda platser.

Så ... ett rakt svar tack ... istället för diskussioner om hurvida bilder av trafikpoliser eller inte är relevante:

Finns det en "etisk" polis?
Citera
2016-10-29, 10:58
  #700
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasanian
Men det där är ju 7000 som utsågs till kontrollanter för trafik och sånt! Sedan har man mixtrat bilderna med polisens rutinkontroller som kan vara bilder på vilka som helst. Tänker du på hijab så får man en tillsägelse på särskilda platser.
Då har filmklippet fel rubricering. Sedlighetspolisen är dock ingen hemlighet i Iran.

Ansluter till Bogomils frågeställning: Är det obekant för dig att det finns en religös polis i Iran? Som bl.a. bevakar kvinnors klädsel och musikspelares ljudnivå?

Citat:
Ursprungligen postat av Sasanian
Jag vet inte varför Laleh diskuteras här.
Men kreativitet saknas och det kan jag hålla med dig om.
Det där är skitsnack. Laleh är begåvad och mycket duktig, driven. Det är fantastiskt vad hon skapat. Hennes musikkonst är underbar oavsett vad hon har får livsåskådning. Det skulle iofs förvåna mig om en sådan intelligent människa geggar ner sin hjärna med religion.
Citera
2016-10-29, 11:17
  #701
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Då har filmklippet fel rubricering. Sedlighetspolisen är dock ingen hemlighet i Iran.

Ansluter till Bogomils frågeställning: Är det obekant för dig att det finns en religös polis i Iran? Som bl.a. bevakar kvinnors klädsel och musikspelares ljudnivå?


Det där är skitsnack. Laleh är begåvad och mycket duktig, driven. Det är fantastiskt vad hon skapat. Hennes musikkonst är underbar oavsett vad hon har får livsåskådning. Det skulle iofs förvåna mig om en sådan intelligent människa geggar ner sin hjärna med religion.
Det verka som visa gör som strutsen. Stoppa huvudet i sanden låtsar som det inte existerar.

Det finns sedlighetspoliser där, det kan bekräftas. Vad gör de då ? beskyddar kvinnorna, så de inte blir utsatta. Men för vad? ju sexuella trakasserier. Men är det då kvinnornas fel ? Ja, de klär sig inte anständigt. Det är absolut inte fel på männen som trakasserar dem.

Så det är därför visa kvinnor protesterar emot dessa "huvudbonader" ! En är en stor brottsling enligt några i detta forumdel. Men är hennes stora brott då? hon gillar inte "tvånget". Är det undran kvinnor lämnar då islam?

https://www.youtube.com/watch?v=rLMUQ5XNarQ Hon här välkänd för mig och visa andra här
Citera
2016-10-29, 13:56
  #702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det verka som visa gör som strutsen. Stoppa huvudet i sanden låtsar som det inte existerar.

Det finns sedlighetspoliser där, det kan bekräftas. Vad gör de då ? beskyddar kvinnorna, så de inte blir utsatta. Men för vad? ju sexuella trakasserier. Men är det då kvinnornas fel ? Ja, de klär sig inte anständigt. Det är absolut inte fel på männen som trakasserar dem.

Så det är därför visa kvinnor protesterar emot dessa "huvudbonader" ! En är en stor brottsling enligt några i detta forumdel. Men är hennes stora brott då? hon gillar inte "tvånget". Är det undran kvinnor lämnar då islam?

https://www.youtube.com/watch?v=rLMUQ5XNarQ Hon här välkänd för mig och visa andra här

Ja hon Massih Alinejad är en brottsling i Iran och anklagelserna mot henne har ingenting med tramset om hijab att göra, det är inte därför hon betraktas som brottsling där. Det finns många som är kritiska till klädkoderna etc etc men varför just hon är intressant beror nog på andra uppgifter än hennes åsikter.
Citera
2016-10-29, 15:56
  #703
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ja hon Massih Alinejad är en brottsling i Iran och anklagelserna mot henne har ingenting med tramset om hijab att göra, det är inte därför hon betraktas som brottsling där. Det finns många som är kritiska till klädkoderna etc etc men varför just hon är intressant beror nog på andra uppgifter än hennes åsikter.

Är du klar med omfokuseringen?
Citera
2016-10-30, 04:41
  #704
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ja hon Massih Alinejad är en brottsling i Iran och anklagelserna mot henne har ingenting med tramset om hijab att göra, det är inte därför hon betraktas som brottsling där. Det finns många som är kritiska till klädkoderna etc etc men varför just hon är intressant beror nog på andra uppgifter än hennes åsikter.

Då frågar jag igen minst för 3:e gången. Vad är det som gör henne till en brottsling? Vilket allvarlig brott är det?

Nej, det är för hon våga ta itu med det, som en feminist. Det är hennes rätt att göra det. Med henne så följer massor med medsystrar och även män.
Citera
2016-10-31, 17:13
  #705
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Då frågar jag igen minst för 3:e gången. Vad är det som gör henne till en brottsling? Vilket allvarlig brott är det?

Nej, det är för hon våga ta itu med det, som en feminist. Det är hennes rätt att göra det. Med henne så följer massor med medsystrar och även män.
Bra där! Varför är hon brottsling?
Citera
2016-10-31, 17:20
  #706
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Varför är hon brottsling?

Det är ju inte svårt att göra nån till brottsling i islams teo-fascistiska, juridiska system.
Citera
2019-10-26, 18:26
  #707
Avstängd
13333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av effaklar
Jag har märkt mer och mer med muslimska tjejer mellan 15 - 30 års åldern tröttnar och delar ej sina meningar med islam och koranen!
Varför?

Många har blivit av muslimifierade och bär numera avslöjande klädsel

Fast många muslimer är inte religiösa, de bär slöja för makt.
Citera
2019-10-29, 18:17
  #708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Precis som pojkarna inser de att det finns ett värdigare och roligare liv utanför Koranen, skillnaden är att pojkarna vrider och vänder på reglerna så de får det bästa från koranen och utanför.
Många välutbildade och kunniga tjejer är trogna islam.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback