Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-09, 15:53
  #1
Medlem
Jag och några kompisar, alla i 20-års åldern, kommer att befinna oss i Högakusten en vecka i sommar. Huvudfokus kommer givetvis vara friluftsliv, men en av dagarna skulle vi vilja gå ut och känna på nattlivet i en typiskt liten svensk stad, mest som en kulturell upplevelse då vi alla är från Stockholm.
Finns det någon från Kramfors/Härnösand som kan beskriva nattlivet samt ge några tips? Stort tack på förhand
Citera
2016-06-09, 16:35
  #2
Medlem
SkepticalHippos avatar
Säg till om du hittar ett uteliv!

Nej, men det finns... Typ. Härnösand är faktiskt riktigt fint på somrarna och inte fullständigt krogdött. Senast jag hörde något om Kramfors så saknade de heltidsöppen krog utan hade någon källarkrog på fredag/lördag. Det är visserligen många år sedan.

Kan rekommendera Hamnkrogen i Härnösand. Dit går folk i alla åldrar och lyssnar på liveband, sitter utomhus under segeldukarna vid sjöbodarna som Hamnkrogen ligger i och beundrar utsikten över havsviken Nattviken. De brukar även ha dansgolv i en av sjöbodarna.

Förr fanns den halvsunkiga men genuina krogen Skeppet med stor uteservering intill Ångermanälven. Hörde ryktas om att den stängt ( eller bytt ägare?), men jag bor inte i stan så jag vet inte.

För den totala sunkiga upplevelsen kan man gå till Bittens. Man kan tro att den drivs av Samhall. Ofta trevligt men märkligt folk där eftersom ölen är billig. Förvånande stort utbud gällande öl och andra drycker. Det är ofta alldeles för fulla människor där och det blir lätt bråk.

Finns någon nattklubb också, den hette Nybrokällaren/Svenssons på min tid men vetefasen vad den heter nu. Den finns i alla fall.

Rekommenderar dock Hamnkrogen för en genuin och mysig kväll.
Citera
2016-06-12, 12:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Säg till om du hittar ett uteliv!

Nej, men det finns... Typ. Härnösand är faktiskt riktigt fint på somrarna och inte fullständigt krogdött. Senast jag hörde något om Kramfors så saknade de heltidsöppen krog utan hade någon källarkrog på fredag/lördag. Det är visserligen många år sedan.

Kan rekommendera Hamnkrogen i Härnösand. Dit går folk i alla åldrar och lyssnar på liveband, sitter utomhus under segeldukarna vid sjöbodarna som Hamnkrogen ligger i och beundrar utsikten över havsviken Nattviken. De brukar även ha dansgolv i en av sjöbodarna.

Förr fanns den halvsunkiga men genuina krogen Skeppet med stor uteservering intill Ångermanälven. Hörde ryktas om att den stängt ( eller bytt ägare?), men jag bor inte i stan så jag vet inte.

För den totala sunkiga upplevelsen kan man gå till Bittens. Man kan tro att den drivs av Samhall. Ofta trevligt men märkligt folk där eftersom ölen är billig. Förvånande stort utbud gällande öl och andra drycker. Det är ofta alldeles för fulla människor där och det blir lätt bråk.

Finns någon nattklubb också, den hette Nybrokällaren/Svenssons på min tid men vetefasen vad den heter nu. Den finns i alla fall.

Rekommenderar dock Hamnkrogen för en genuin och mysig kväll.
Tack!
Citera
2018-03-17, 20:48
  #4
Medlem
Vidiss avatar
Bästa jag kan hitta nu är steffes place, nån bild på en random kåk.. verkar dött..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback