Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-15, 17:59
  #121
Medlem
cleerboy1s avatar
Någon som vet när han får sin dom?
Citera
2016-10-26, 20:27
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleerboy1
Någon som vet när han får sin dom?
Citat:
Den 51-årige man som anklagats för att ha anlagt bränder hos anställda på Familjebostäder, och ytterligare några personer, kommer att dömas till sluten rättpsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...A5rd-1.3902421
Citera
2016-11-10, 18:16
  #123
Medlem
Slutnotan för vansinnesdåden: Drygt 5,3 miljoner kronor.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...oner-1.3947441
Citera
2016-11-10, 20:57
  #124
Medlem
Någon som har fup eller dom att lägga upp?

Mvh
Citera
2018-12-28, 16:25
  #125
Medlem
Han fick alltså LRV med SUP (rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning).

Någon som vet var han sitter? Inte Rågården möjligtvis?
Citera
2018-12-28, 16:28
  #126
Medlem
Bra med importen för BNP....
Citera
2021-10-01, 10:49
  #127
Medlem
Parongatans avatar
Tänk om det hade funnit en bild på Erik Skimmerdahl, tidigare Johansson. Så kunde jag med säkerhet veta att det är den killen jag tänker på. Och som jag då kan berätta massor om.

Bodde Erik i en lägenhet i Vasastan från millennieskiftet och några år fram, innan han blev vräkt därifrån?

Han ska då ha bott nära restaurangen Lai Wa på Storgatan, nära Viktoriagatan i Göteborg. Och även där, gjort precis allt för att jävlas med sina grannar.

Gärna en bild alltså.
Citera
2021-10-01, 11:31
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Tänk om det hade funnit en bild på Erik Skimmerdahl, tidigare Johansson. Så kunde jag med säkerhet veta att det är den killen jag tänker på. Och som jag då kan berätta massor om.

Bodde Erik i en lägenhet i Vasastan från millennieskiftet och några år fram, innan han blev vräkt därifrån?

Han ska då ha bott nära restaurangen Lai Wa på Storgatan, nära Viktoriagatan i Göteborg. Och även där, gjort precis allt för att jävlas med sina grannar.

Gärna en bild alltså.

Jag har FUP, men där finns dessvärre ingen bild på Eric eller några uppgifter om att han blivit vräkt vid något tidigare tillfälle. Däremot framkommer att han slog sönder rutorna på ett socialkontor 2008, samma år som han slutade ha kontakt med psykiatrin.

Väldigt störd människa. Förhörsledaren sammanfattade vad som framgick i det första förhöret så här:

Citat:
Strax efter att 24:8 förhöret var klart och misstänkt ska återvända till cellen upplyser han oss om att han är fruktansvärt labil och kan "snäppa" till när som helst och lätt kan ha ihjäl vem som helst. När han säger det sista pekar han samtidigt med rak arm och finger på mig och Pa Sundberg.

Han fortsätter att förklara att han kände sig osårbar i natt och att det fanns ingen eller inget som skulle ha kunnat stoppa honom. Hans första plan var att döda ett stort antal människor och även poliser. Han verkligen hatar poliser och hade varit beredd att skjuta ihjäl vilken polis som helst om det hade blivit en biljakt och polisen hade försökt att stoppa honom. Han uppger att han har ett enormt polishat. Det spelar ingen roll om det är en polis som aldrig har gjort honom något det blir första bästa. Samtidigt säger han att när han sitter i ett förhör, som han gjorde med oss, skulle han aldrig ge sig på oss. Undertecknad och Pa Sundberg är övertygade att han lätt kan blir aggressiv och använda våld, precis som han beskriver det.

Vidare berättar han att han gick utanför VD:ns hus och hällde bensin längs med husväggen och tände på, samtidigt som han kunde se Per Henrik stå inne i huset och ta på sig kläderna. Han stod med ryggen mot honom.

Vidare uppgav han att han har tunga vapen som polisen inte har men inta har för avsikt att berätta vad de finns. Han uppger att han är enormt hämndlysten polisen som grep honom och att han kommer att slakta honom. Även om han sitter inne ska han se till att han slaktas.
Citera
2021-10-01, 22:45
  #129
Medlem
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag har FUP, men där finns dessvärre ingen bild på Eric eller några uppgifter om att han blivit vräkt vid något tidigare tillfälle. Däremot framkommer att han slog sönder rutorna på ett socialkontor 2008, samma år som han slutade ha kontakt med psykiatrin.

Väldigt störd människa. Förhörsledaren sammanfattade vad som framgick i det första förhöret så här:

Han är mycket, mycket störd. Helt uppenbarligen. Jag tar gärna del av FUP om du har möjlighet att posta den på nytt. Vore riktigt uppskattat att få läsa den. Den killen vi känner till sedan tidigare, som skulle kunna passa in, liknar en amerikansk B-skådis från 80-talet. Ska se om jag kommer på vem denne skådespelare är. Men väldigt gärna FUP om du har lust.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback