Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-08, 20:11
  #1
Medlem
Cirkes avatar
Saxat från Expressen ( http://www.expressen.se/gt/katten-sa...r-kattplagare/)
Katten Sally hade skurits upp och hennes svans var dragen så pass mycket ur led att den knappt fungerade.
Ändå tog hon sig hem till husse i Sävedalen. På djursjukhuset sa veterinären att det var bland de värsta de sett och Sally fick somna in.
Nu vill ägaren – och grannen som hittade det skadade djuret varna andra för den potentiella kattplågaren.
– Det är så sjukt och rått och brutalt. Jag hoppas att vi når ut till allmänheten så att de är vaksamma, säger Sallys Husse Peter.





Någon som vet något mer? Ryktas på Facebook att de även funnit en katt i Angered som haft liknande skador som Sally.
Citera
2016-06-09, 08:46
  #2
Medlem
NosTracks avatar
Nos Track vet mer om båda fallen.

VARNING FÖR MKT OBEHAGLIGA BILDER!

https://www.facebook.com/Nos-Track-9...49012178444765
Citera
2016-06-09, 09:58
  #3
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Ett av få tillfällen jag kan tänka mig rensa planeten från avskum, med lite tortyr innan. Eller så låter man dom leva men skär av kuken och krossar knäna och klipper fingrarna?
Citera
2016-06-09, 10:08
  #4
Medlem
bananapanss avatar
Jag bli mer och mer orolig för att mina fina katter ska råka illa ut. Yxan står precis innanför ytterdörren. De måste in varje kväll och dyker de inte upp inom en kvart efter att vi ropat så tar vi en tur runt kvarteret.

Blir så jävla förbannad! Stackars katt.
Citera
2016-06-09, 11:00
  #5
Medlem
Cirkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosTrack
Nos Track vet mer om båda fallen.

VARNING FÖR MKT OBEHAGLIGA BILDER!

https://www.facebook.com/Nos-Track-9...49012178444765


Vågar inte ens titta på bilderna, fruktansvärt! Då är det alltså två katter som råkat illa ut.
Någon som vet vart Jimmi Hansson och Joel Ander befinner sig?
Citera
2016-06-09, 11:29
  #6
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirke
Någon som vet något mer? Ryktas på Facebook att de även funnit en katt i Angered som haft liknande skador som Sally.
Citat:
Ursprungligen postat av NosTrack
Nos Track vet mer om båda fallen.

VARNING FÖR MKT OBEHAGLIGA BILDER!

https://www.facebook.com/Nos-Track-9...49012178444765
Sävedalen:
Hittades levande, blödande.
Fraktur på svans ("sönderdragen").
Underlivet var sönderskuret (detsamma som beskriv som "ett snitt på nio centimeter på sin baksida"?).

Angered:
Hittades död.
Svans kapad.
Huvudet vridet/roterat.
Anus uttöjt (möjligen även vagina).
Citera
2016-06-09, 11:58
  #7
Medlem
Råkade skapa en ny tråd, missade att det redan fanns en. Den här jäveln måste sättas dit!! Bara en tidsfråga innan hen ger sig på människor...
Citera
2016-06-09, 12:00
  #8
Medlem
Är Joel Ander ute?
Citera
2016-06-09, 13:00
  #9
Medlem
NosTracks avatar
"Kattmördaren i Högsbo" - Jimmi Inthep Hansson är ute sedan sommaren 2014.

"Djurplågaren i Lerum" - Joel Ander är flyttad från RPK Växjö till Vänersborg, skriven med namn och adress där. Är ute på frikostiga permissioner.

"Kattmördaren i Skövde" - Niklas Karlstrand är också helt ute.

Samt ett flertal till som ännu inte är kända/dömda.
Citera
2016-06-09, 13:20
  #10
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Jag bli mer och mer orolig för att mina fina katter ska råka illa ut. Yxan står precis innanför ytterdörren. De måste in varje kväll och dyker de inte upp inom en kvart efter att vi ropat så tar vi en tur runt kvarteret.

Blir så jävla förbannad! Stackars katt.

Låter du katterna gå lösa?

Nej, jag försvarar inte det djurplågeri som idioten/idioterna åsamkar de stackars katterna.

Men jag blir jävligt irriterad på själviska kattägare som låter sina djur springa lösa. Ni är ju indirekt riktigt stora djurplågare. Inte bara att kattkräken är sanitära olägenheter, katterna är även mycket stora problem för fågelbeståndet.
Citera
2016-06-09, 14:10
  #11
Moderator
sosweets avatar
Ligger de här platserna så nära varandra att det är mest troligt att det är samma person som begått handlingarna? Är det det vanligaste sättet att plåga djur på, att skära i dem?

För övrigt vågar inte jag heller titta på bilderna.
Citera
2016-06-09, 14:13
  #12
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Låter du katterna gå lösa?

Nej, jag försvarar inte det djurplågeri som idioten/idioterna åsamkar de stackars katterna.

Men jag blir jävligt irriterad på själviska kattägare som låter sina djur springa lösa. Ni är ju indirekt riktigt stora djurplågare. Inte bara att kattkräken är sanitära olägenheter, katterna är även mycket stora problem för fågelbeståndet.

Precis.
Bor man på landsbygden så funkar det väl oftast med utekatter,men i tätbebyggt område så blir dom ofta en sanitär olägenhet pga sin avföring.
Bajs i barnens sandlådor, piss i barnvagnar m,m är inte kul.
Hade jag kommit på kattjävulen som hade som vana att ta sig upp på balkongen och pissa på stolsdynorna för några år sedan så hade den fan pissat färdigt.
Edit:naturligtvis utan att åsamka den onödigt lidande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback