2016-06-08, 19:57
Medlem
Hej,

Jag försöker lägga upp ett cover photo på mitt företags facebook men proportioner blir fel.
När jag lägger upp själva bilden kan jag inte justera höjdled utan höjden är alltid samma. Det går att välja vilken del av höjden som skall visas men det går inte att göra själva höjden högre vilket jag vill. För att vara tydlig visas ungefär 1/3 av höjden men jag vill ha ungefär 1/2 av fotots totala höjd.

En lösning skulle vara att ta om fotot, men längre ifrån så att själva cover photots höjd blir högre rent proportionellt. Finns det någon annan lösning?

Tack på förhand
Citera
2016-06-08, 20:00
Medlem
dreamtools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toooobi
Hej,

Jag försöker lägga upp ett cover photo på mitt företags facebook men proportioner blir fel.
När jag lägger upp själva bilden kan jag inte justera höjdled utan höjden är alltid samma. Det går att välja vilken del av höjden som skall visas men det går inte att göra själva höjden högre vilket jag vill. För att vara tydlig visas ungefär 1/3 av höjden men jag vill ha ungefär 1/2 av fotots totala höjd.

En lösning skulle vara att ta om fotot, men längre ifrån så att själva cover photots höjd blir högre rent proportionellt. Finns det någon annan lösning?

Tack på förhand
Redigera bilden i ett bildbehandlingsprogramm? om du ändå redigerar bort bitar av bilden automatiskt kan du ju bara fylla ut detta området med svart
Citera
2016-06-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamtool
Redigera bilden i ett bildbehandlingsprogramm? om du ändå redigerar bort bitar av bilden automatiskt kan du ju bara fylla ut detta området med svart

Om man går in på en facebook-profil visas inte hela bilden som man lägger upp utan ca. halva delen av höjden visas enbart. I mitt fall blir bilden inte bra om halva höjden går förlorad. Min poäng är att jag vill att cover photot ska se bra ut när man går in på företagets facebook-profil. Själva bilden i sig är bra, men inte på profilen så att säga.

Det kanske fungerar om man behåller höjden i bilden, men skär bort på sidorna. Ska testa det när jag har möjlighet.
Citera
2016-06-14, 22:30
Medlem
Facebooks storlek på coverphoto är tyvärr fast och går inte att ändra. Du får anpassa din bild efter storleken som är helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in