2016-06-08, 14:40
Bannlyst
Hej! Som många kanske vet så är det dags för summerburst i helgen. Jag och mina polare tänkte ta vägen utan åldersgräns dvs, vägen över staketet då vi är under 18.

Då är min fråga, finns det någon här som gjort detta tidigare och har lite erfarenhet? Vad brukar bötern ligga på vid liknanade intrång? Finns det många vakter där inne som har koll på ifall folk klättrar?
Citera
2016-06-08, 15:35
Medlem
KetchupJudes avatar
De brukar ha ganska bra koll på sina staket så att det inte händer, sedan så får alla som är på summerburst ett band runt armen som avslöjar dig rätt snabbt - speciellt när du inte kan uppvisa någon form av biljett eller bekräftelse att du betalat inträde.

Men har ni inget bättre för er så kör på, tror inte de känner för att lagföra alla som saknar band eller försöker smita in - blir väl avvisade högst.
Citera
2016-06-08, 16:33
Medlem
Butch.Cassidys avatar
Bedrägligt beteende, samma sak som att tjuvåka på spårvagnen.
Citera
2016-06-08, 16:36
Medlem
Olaga intrång, ger prick i registret och några tusen i böter. Gå in genom ingången när det är mycket folk istället.
Citera
2016-06-12, 19:58
Medlem
Sedär ja, det är jag som är powerfly2 som böev avstängd. Fast nu har jag fyllt 18år.

Kvällen gick till såhär, vi gick många varv runt festivalen och leta bra och lätta ställen att ta sig in på men hitta inga bra dessutom var det poliser och ordningsvarkter överallt.

Vi gick till donken och käkade och väntade på att solen skulle gå ner så vi inte syntes så bra medans vi skulle springa in. Sen kom vi på en annan mycket bättre idé. Så vi gick till ica karlaplan och köpte sax och limm. Vi letade upp några unga tjejer som va påväg där ifrån och frågade om vi kunde få köpa deras band för en 100lapp. Självklart sa dom.
Drog sedan upp i skogen och limmade på banden på våra egna armar.

Vakten ryckte i banden innan man gick in för att kolla så dom satt ordentligt och det testet klarade karlssons klister utmärkt! Kvällen kunde inte blivit mycket bättre. 17år, 100kr, ALESSO!!
Citera
2016-06-12, 20:14
Medlem
Gör det inga "rusningar" längre på festivaler? I min ungdom brukade man samlas 40-50 pers och sen sprang man mot staketet som då välte och sen sprang alla åt olika håll, några blev tagna förstås.
Citera
2016-06-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Gör det inga "rusningar" längre på festivaler? I min ungdom brukade man samlas 40-50 pers och sen sprang man mot staketet som då välte och sen sprang alla åt olika håll, några blev tagna förstås.

På den tiden va folk inte lika fega.
Citera
2016-06-12, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666

Dock så känner jag några grabbar som hoppade över stängslet och sprang. Sen smackade vi med en kille innan som sprang förbi vakterna vid ingången rätt in i folkmassan och klarade sig!
Citera
2016-06-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carladlers
På den tiden va folk inte lika fega.

Jag antagligen, de är väl upptagna med FB/Snapchat etc. Antagligen är det också betydligt mindre risk för "lagföring" idag än då, på den tiden kom farbror blå och tog med sig de vakterna tagit... ändå tyckte man det var värt det. Idag prioriterar polisen nog inte sånt.

Jag pratar 90-tal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in