Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-08, 13:42
  #1
Medlem
-spitzlix-s avatar
Va nyss in och kollade en sida och såg denna, har sökt på Flashback men inte hittat något.

2,5-dimethoxy-4-methylthioamphetamine (ALEPH/DOT)

Övriga namn: ALEPH, DOT, 2-(2,5-Dimethoxy-4-methylsulfanyl-phenyl)-1-methylethylamine hydrochloride
Tankar kring denna? Någon som hört något/sett/läst?
Ch*mi*aze hade den.
Fridens liljor psykonauter och flashbackare!
Citera
2016-06-10, 21:09
  #2
Medlem
-spitzlix-s avatar
Ingen?
Citera
2016-06-10, 21:40
  #3
Medlem
Blev intresserad av denna redan när jag läste PiHKAL första gången.

Citat:
(with 5 mg) The initial hints of action were physical--warming of first the legs, and then a comfortable warmth spread over the entire body. Intense intellectual stimulation, one that inspired the scribbling of some 14 pages of handwritten notes. Which is a pretty good record for an experience that is almost entirely non-verbal. The afterglow was benign and rich in empathy for everything. And by the sixth hour I was quite hungry.

Det fetade låter väldigt lockande måste jag säga!

Dessutom har det varit lite mytbildning angående just ALEPH, se exempelvis denna intervjun i VICE:

Citat:
While testing an amphetamine he christened ALEPH-1, he wrote in his notebook, “Tell NO ONE about this drug so that it can never be identified and there can be no moves made to destroy it… Persisting in scientific publication in all peripheral areas as subterfuge, diversion. Keep all progressive work in my appendices. Code them ‘SH’—too informative.” It was “too informative” because Shulgin believes ALEPH-1 is the “essence of power”4 and if the DEA discovered it they would attempt to destroy it.

Nu vet jag inte varför Hamilton skrev så då ALEPH finns med i PiHKAL, sensationsjournalistik antar jag...


Edit: Har lagt en beställning i alla fall, kommer börja lågt och jobba mig uppåt!
Citera
2016-06-11, 01:43
  #4
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joms
Blev intresserad av denna redan när jag läste PiHKAL första gången.



Det fetade låter väldigt lockande måste jag säga!

Dessutom har det varit lite mytbildning angående just ALEPH, se exempelvis denna intervjun i VICE:



Nu vet jag inte varför Hamilton skrev så då ALEPH finns med i PiHKAL, sensationsjournalistik antar jag...


Edit: Har lagt en beställning i alla fall, kommer börja lågt och jobba mig uppåt!
Låter lovande. Lagt order med. Tror det fanns en tråd om denna med som poppade upp nyss så mod kan lägga ihop denna med den och låsa.
Citera
2016-06-11, 20:05
  #5
Medlem
GregorSpencers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Låter lovande. Lagt order med. Tror det fanns en tråd om denna med som poppade upp nyss så mod kan lägga ihop denna med den och låsa.
Japp, men jag förespråkar att namnet på denna tråd behålls, dvs. "Aleph/DOT" eller "Aleph-1/DOT" snarare än bara "Aleph", eftersom det då tydliggörs att det handlar om Aleph-1. Det finns ett flertal Aleph-varianter (Aleph-2, Aleph-7 m.fl.) som strukturellt är likartade men som verkar skilja sig mycket effektmässigt, så var och en borde ha sin egen tråd. Någon av de andra Aleph:erna kanske blir nästa Shulgin-substans som når marknaden, who knows?
Citera
2016-06-11, 20:31
  #6
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorSpencer
Japp, men jag förespråkar att namnet på denna tråd behålls, dvs. "Aleph/DOT" eller "Aleph-1/DOT" snarare än bara "Aleph", eftersom det då tydliggörs att det handlar om Aleph-1. Det finns ett flertal Aleph-varianter (Aleph-2, Aleph-7 m.fl.) som strukturellt är likartade men som verkar skilja sig mycket effektmässigt, så var och en borde ha sin egen tråd. Någon av de andra Aleph:erna kanske blir nästa Shulgin-substans som når marknaden, who knows?
Jo läste och såg att det fanns flertalet Aleph-varianter, så där såg man på fan
Dom verkar som du säger skilja sig mycket i effekt, alla verkar intressant faktiskt. Skulle vilja lägga händerna på alla och utvärdera en efter en
Tycker också denna tråd borde få stå kvar efter en natts läsandes, tjackhjärnan övertänkte när jag gjorde inlägget så drog slutsatsen att låsa när jag såg att det fanns en liknande tråd. Men som sagt samma namn- Olika effekter.
Shulgins godisar borde komma ut! Men vem framställer allt? Anteckningarna osv?
Citera
2016-06-11, 21:33
  #7
Medlem
Aleph-2 och Aleph-7 kommer också att dyka upp om det finns ett intresse för dessa mytomspunna molekyler.
Citera
2016-06-11, 21:46
  #8
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemikaze
Aleph-2 och Aleph-7 kommer också att dyka upp om det finns ett intresse för dessa mytomspunna molekyler.
Oj oj, godis på ingång alltså? Ser fram emot det
Citera
2016-06-16, 21:47
  #9
Medlem
Någon som har hunnit med att testa ännu? Lite sugen blir man...
Citera
2016-06-16, 23:23
  #10
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shulg1n
Någon som har hunnit med att testa ännu? Lite sugen blir man...
Funderat på en beställning men proskalinet hann före tyvärr :/
Citera
2016-07-07, 13:41
  #11
Medlem
Har införskaffat 100mg av denna substans från chemikaze och tänkte prova vid lämpligt tillfälle.
Någon annan som hunnit testa denna än?
Skulle vara gött att få lite tips/info innan första gången annat än den som redan finns i tråden
Tänker nog inte inta mer än ca 5mg, kan gå upp till 10mg om jag inte blir nöjd med effekten.
Drogen är i formen av ett vitt pulver med svag bärs/gul nyans.
Hur bör jag inta det? äta, gnida under läppen eller snorta är vad jag funderat över, osäker på hur det upptas bäst och hur frätande det är.

Tidigare erfaren med:

Alkohol
Cannabis
Lustgas
Amfetamin
ALD-52
ETH-LAD
2C-B-FLY

Borde jag ha något redo att lugna med om det skulle behövas? typ CB eller folköl gillar jag att varva ner med ibland efter peaken lagt sig, eller är det dumt/farligt att blanda med denna?
om ingen vet så kör jag rent.
Blev förälskad i psykedeliska droger första gången jag provade ald-52, och efter vad jag läst om aleph/dot så verkar den ge precis det jag är ute efter. Kommer troligtvis prova drogen inom två veckor och återkommer gärna med triprapport efteråt.
Tack på förhand för eventuella svar/tips!
Citera
2016-07-07, 16:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goder4fton
Har införskaffat 100mg av denna substans från chemikaze och tänkte prova vid lämpligt tillfälle.
Någon annan som hunnit testa denna än?
Skulle vara gött att få lite tips/info innan första gången annat än den som redan finns i tråden
Tänker nog inte inta mer än ca 5mg, kan gå upp till 10mg om jag inte blir nöjd med effekten.
Drogen är i formen av ett vitt pulver med svag bärs/gul nyans.
Hur bör jag inta det? äta, gnida under läppen eller snorta är vad jag funderat över, osäker på hur det upptas bäst och hur frätande det är.

Tidigare erfaren med:

Alkohol
Cannabis
Lustgas
Amfetamin
ALD-52
ETH-LAD
2C-B-FLY

Borde jag ha något redo att lugna med om det skulle behövas? typ CB eller folköl gillar jag att varva ner med ibland efter peaken lagt sig, eller är det dumt/farligt att blanda med denna?
om ingen vet så kör jag rent.
Blev förälskad i psykedeliska droger första gången jag provade ald-52, och efter vad jag läst om aleph/dot så verkar den ge precis det jag är ute efter. Kommer troligtvis prova drogen inom två veckor och återkommer gärna med triprapport efteråt.
Tack på förhand för eventuella svar/tips!

5mg med ett glass vatten på en tom mage skulle jag ha tagit det som, snorta får du en oftast en en hårdare och kortare resa/onset.
CB och Hallucinogener är dock inte den bästa kombon om du inte är väldigt van rökare det ökar risken för paranoia osv, alkohol kan lunga ner dig bättre.
http://wiki.tripsit.me/images/3/3a/Combo_2.png

Köpte du 2C-B-FLY från chem... har hemma några piller jag tänkte prova i morgon, vad för dos tog du och länge varade den ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback