Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-20, 22:30
  #133
Medlem
MrProfits avatar
Hemma så köptes det non-stop och smarties som man åt och som mamma satte dit på hemmagjorda gräddtårtor. När vi var utomlands på semestrarna så köptes det m&m:s av den enkla anledningen förutom att dom var goda att dom smälte inte i värmen i bilen. Så minns jag det iallafall. Vi hade ingen bil med acc. Det var på 80 och 90 talet.

Jättebra att domslutet överklagas!
__________________
Senast redigerad av MrProfit 2016-07-20 kl. 22:34.
Citera
2016-07-27, 11:57
  #134
Medlem
FuriousRages avatar
Ska testa att köpa både M&M samt M-kulor idag, och testa skillnaden, tror inte jag har käkat M-kulor på 20 år, M&M kanske förra året. så smak-minner är vag på dessa godissorter, hoppas någon är god. :>
Citera
2016-10-26, 20:18
  #135
Medlem
Såpan tycks ha slutat såhär:

Mars bestämmer sig för att trycka upp påsar med texten M&M's (alltså versaler) för den svenska marknaden. Jag såg nämligen påsar med stora bokstäver (M&M's istället för m&m's som det alltid varit tidigare) i butiken idag. Och därmed kringgår man det Mondelez pekat på.
Citera
2016-10-26, 20:55
  #136
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggr
Såpan tycks ha slutat såhär:

Mars bestämmer sig för att trycka upp påsar med texten M&M's (alltså versaler) för den svenska marknaden. Jag såg nämligen påsar med stora bokstäver (M&M's istället för m&m's som det alltid varit tidigare) i butiken idag. Och därmed kringgår man det Mondelez pekat på.

Såg också dom nya påsarna på Netto idag. Svenska M&M's blir väl iaf världsunika nu.
Citera
2017-06-26, 16:10
  #137
Medlem
MrProfits avatar
På M&M´s fansida så skriver dom att det blir bokstaven m skriven i versaler på varje chokladlins. Dom som ICA Ekershallen sålde tidigare var det ingen bokstav på.

ICA Ekershallen sålde M&M´s men dom får inte in nya från centrallagret (det har nämligen, enligt dom, varit slut där också) förrän v37 men såg att någon för ett år sen skrev att Netto har dom. Så jag håller på och letar efter dom, här i Örebro, så får åka/gå till Netto Markbacken för att se om dom säljs där fortfarande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback