• 1
  • 2
2016-06-08, 09:59
Medlem
DenAliassons avatar
Jag såg en notis om ett falskt dödsbud här om dagen när jag läste Aftonbladet. Idag skummade jag igenom samma nättidnings nya drev mot medelklassens män och upptäckte att samma journalist som påstår att hon har fått ett falskt dödsbud via telefon (jag trodde det var allmäninformation att polisens tillvägagångssätt var att göra hembesök vid dödsbud) påstår att hon har blivit utsatt för diverse sexuella trakasserier.

Vad vet vi om journalisten? Är artiklarna fabricerade? Vad mer kan vi hitta?

Dödsbudet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22932602.ab

Cassandras bidrag till inte ensam:
http://inteensam.story.aftonbladet.s...ter/cassandra/

Edit: Unvisit länkarna fungerar inte. Om någon får det att fungera får ni gärna bidra med länk.
Senast redigerad av DenAliasson 2016-06-08 kl. 10:49.
Citera
2016-06-08, 10:56
Medlem
Bra att kvinnor går ut och berättar om männens förtryck, det är för många skamfyllt att bli utsatt av sextrakasserier - de behöver förebilder som vågar prata ut. Korkade mäns kommentarer mot de som blivit utsatta tystar offren, ge fan i att kommentera negativt då någon berättar. Redan i lågstadieåldern börjar trakasserierna, lågstadieåldern! Ingen ska förföljas för det den är, barn behöver förebilder på män som kan uppföra sig och kvinnor som vägrar ta skit. Ni som sitter här och försöker trycka ned de som jobbar mot förtrycket bör skämmas, gå inte ut så andra kan se er, prata heller inte så andra hör er och till sist skriv inget som sprider er gaggiga kvinnosyn - den smittas tyvärr.
Citera
2016-06-08, 11:10
Medlem
DenAliassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegagruppen
Bra att kvinnor går ut och berättar om männens förtryck, det är för många skamfyllt att bli utsatt av sextrakasserier - de behöver förebilder som vågar prata ut. Korkade mäns kommentarer mot de som blivit utsatta tystar offren, ge fan i att kommentera negativt då någon berättar. Redan i lågstadieåldern börjar trakasserierna, lågstadieåldern! Ingen ska förföljas för det den är, barn behöver förebilder på män som kan uppföra sig och kvinnor som vägrar ta skit. Ni som sitter här och försöker trycka ned de som jobbar mot förtrycket bör skämmas, gå inte ut så andra kan se er, prata heller inte så andra hör er och till sist skriv inget som sprider er gaggiga kvinnosyn - den smittas tyvärr.

Problemet är inte folks kvinnosyn. Jag lever i ett förhållande där de flesta som skulle yttra sig om våran delning av den så kallade makten inom förhållandet är jämkat. Jag behandlar min partner som jag vill bli behandlad själv. Alla har olika förebilder och de väljer vi sällan själv. Man ser upp till den man gör. Att ALDRIG ifrågasätta eller ha ett kritiskt tänkande är livsfarligt, därför ifrågasätter jag denna journalist då det verkar uppenbart fabricerat för att få uppmärksamhet. Att söka uppmärksamhet för att främja ens egen karriär eller andra personliga mål är något du borde ifrågasätta också då detta kan stjälpa mer än det hjälper kvinnor i denna fråga. Börjar folk ljuga, mörka och missleda kommer medelsvensson tröttna och då är denna kamp förgäves och dödfödd.

Det finns ingen i dagens samhälle som skulle blunda om de såg någon bli trakasserad öppet. Om du motsäger det talar det snarare för hur syltryggad du är som inte vågar leva som du försöker lära.

Sluta upp att marginalisera frågor med att bara lyssna på likasinnade. Om du aldrig lyssnar på någon annan kommer du aldrig lära dig något nytt.

Vill du tillföra något i denna tråd får du gärna göra det, annars kan du starta en egen på rätt forumdel där man diskuterar jämställdhet och inte journalistik.
Citera
2016-06-08, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAliasson
Problemet är inte folks kvinnosyn. Jag lever i ett förhållande där de flesta som skulle yttra sig om våran delning av den så kallade makten inom förhållandet är jämkat. Jag behandlar min partner som jag vill bli behandlad själv. Alla har olika förebilder och de väljer vi sällan själv. Man ser upp till den man gör. Att ALDRIG ifrågasätta eller ha ett kritiskt tänkande är livsfarligt, därför ifrågasätter jag denna journalist då det verkar uppenbart fabricerat för att få uppmärksamhet. Att söka uppmärksamhet för att främja ens egen karriär eller andra personliga mål är något du borde ifrågasätta också då detta kan stjälpa mer än det hjälper kvinnor i denna fråga. Börjar folk ljuga, mörka och missleda kommer medelsvensson tröttna och då är denna kamp förgäves och dödfödd.

Det finns ingen i dagens samhälle som skulle blunda om de såg någon bli trakasserad öppet. Om du motsäger det talar det snarare för hur syltryggad du är som inte vågar leva som du försöker lära.

Sluta upp att marginalisera frågor med att bara lyssna på likasinnade. Om du aldrig lyssnar på någon annan kommer du aldrig lära dig något nytt.

Vill du tillföra något i denna tråd får du gärna göra det, annars kan du starta en egen på rätt forumdel där man diskuterar jämställdhet och inte journalistik.

Vad får dig att tro att människor som ser andra bli trakasserade inte skulle blunda? Det finns väl massa exempel där människor ser saker och ting men väljer att gå vidare för att "sköta sitt", "inte lägga sig i", och slippa riskera "otrevligheter".
Citera
2016-06-08, 11:19
Medlem
DenAliassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Vad får dig att tro att människor som ser andra bli trakasserade inte skulle blunda? Det finns väl massa exempel där människor ser saker och ting men väljer att gå vidare för att "sköta sitt", "inte lägga sig i", och slippa riskera "otrevligheter".

Jag spekulerar, precis som du gör nu. Bevisbördan ligger på oss båda, men jag är tveksam till att någon av oss kan bevisa varken eller i.o.m. att vi bara kan dela med oss av våra egna erfarenheter och det behöver nödvändigtvis inte spegla verkligheten.
Citera
2016-06-08, 11:32
Medlem
DenAliassons avatar
Hittade denna publikation på metro som går isär med hennes berättelse på aftonbladet:

http://www.metro.se/metro-debatt/jag...!ZIV0NYSBs0r3/

Citat:
Jag minns killarna i skolan som tvingade in mig i ett hörn, höll fast mig och tog på mina bröst och stoppade ner händerna innanför mina byxor. Jag minns att jag skrattade samtidigt som jag sa åt dem att sluta.

På inte ensam står det dock:

Citat:
En rast när jag satt ensam vid ett bord i korridoren kom två äldre killar fram till mig och satte sig bredvid på varsin sida. De drog in bordet så nära mig som möjligt så att jag inte kunde ta mig loss. Den ena killen tog ett hårt tag om mina armar, den andra killen körde våldsamt ner sin hand mellan mina ben. Jag försökte komma loss men de båda var starkare än mig. Jag skrek att de skulle sluta, samtidigt som jag skrattade.
Citera
2016-06-08, 11:34
Medlem
DenAliassons avatar
Ytterligare en publikation då hon verkar fabricera att hon är ett offer, denna gång är det Endometrios:

http://www.metro.se/metro-debatt/cas...AiEQ5QasAXqsg/
Citera
2016-06-08, 11:53
Medlem
usb3s avatar
Min spontana tanke är att det inte finns något som pekar på att det skulle vara fabricerat. Har man en del tjejpolare så har man hört en hel del och vet att sexuella trakasserier mot unga kvinnor är ett stort problem. Att gå ut och prata om det så här öppet gör nog att fler vågar anmäla den typen av oförrätter så att samhället tydligare kan markera vart gränserna går. Om du får en dotter i framtiden TS så hoppas du nog att gränserna markeras tydligt vad som är ok och inte ok att göra med din dotter. Att man ogillar radikalfeminism bör inte övergå i direkt dumhet som jag anser att det gör i den här trådstarten.
Senast redigerad av usb3 2016-06-08 kl. 12:00.
Citera
2016-06-08, 12:02
Medlem
Luktar judiskt påbrå med typiska symptom...
Citera
2016-06-08, 13:27
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Luktar judiskt påbrå med typiska symptom...

hennes morfar var en uppmärksammad judisk juvelare, han dog i samband med ett rån för något år sedan. otäck historia. det kan ha satt sina spår psykiskt vilket lett till den här uppmärksamhetstörsten?

aftonbladet och SVT/SR utnyttjar ju regelbundet såna ungdomar för att pusha sin agenda
Citera
2016-06-08, 13:43
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Min spontana tanke är att det inte finns något som pekar på att det skulle vara fabricerat. Har man en del tjejpolare så har man hört en hel del och vet att sexuella trakasserier mot unga kvinnor är ett stort problem. Att gå ut och prata om det så här öppet gör nog att fler vågar anmäla den typen av oförrätter så att samhället tydligare kan markera vart gränserna går. Om du får en dotter i framtiden TS så hoppas du nog att gränserna markeras tydligt vad som är ok och inte ok att göra med din dotter. Att man ogillar radikalfeminism bör inte övergå i direkt dumhet som jag anser att det gör i den här trådstarten.
Fast problemet är att kampanjen och de bevis man för fram inte gäller svenska män, ungdomar eller småpojkar generellt. Den kvinnliga akademikerna som talade om att barn i lågstadiet tog andra barn mellan benen är ett tydligt exempel på svartskalleungar som tar med sig sin perverterade kvinnosyn till Sverige. Det är således främst ett invandrarrelaterat problem, inte ett jämställdhetsproblem generellt.
Citera
2016-06-08, 14:39
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Fast problemet är att kampanjen och de bevis man för fram inte gäller svenska män, ungdomar eller småpojkar generellt. Den kvinnliga akademikerna som talade om att barn i lågstadiet tog andra barn mellan benen är ett tydligt exempel på svartskalleungar som tar med sig sin perverterade kvinnosyn till Sverige. Det är således främst ett invandrarrelaterat problem, inte ett jämställdhetsproblem generellt.
Och ändå är det vita män och pojkar som demoniseras och framställs som gärningsmän medan babbelurerna skyddas och urskuldas
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in