Citat:
Ursprungligen postat av
Omegagruppen
Bra att kvinnor går ut och berättar om männens förtryck, det är för många skamfyllt att bli utsatt av sextrakasserier - de behöver förebilder som vågar prata ut. Korkade mäns kommentarer mot de som blivit utsatta tystar offren, ge fan i att kommentera negativt då någon berättar. Redan i lågstadieåldern börjar trakasserierna, lågstadieåldern! Ingen ska förföljas för det den är, barn behöver förebilder på män som kan uppföra sig och kvinnor som vägrar ta skit. Ni som sitter här och försöker trycka ned de som jobbar mot förtrycket bör skämmas, gå inte ut så andra kan se er, prata heller inte så andra hör er och till sist skriv inget som sprider er gaggiga kvinnosyn - den smittas tyvärr.
Problemet är inte folks kvinnosyn. Jag lever i ett förhållande där de flesta som skulle yttra sig om våran delning av den så kallade makten inom förhållandet är jämkat. Jag behandlar min partner som jag vill bli behandlad själv. Alla har olika förebilder och de väljer vi sällan själv. Man ser upp till den man gör. Att ALDRIG ifrågasätta eller ha ett kritiskt tänkande är livsfarligt, därför ifrågasätter jag denna journalist då det verkar uppenbart fabricerat för att få uppmärksamhet. Att söka uppmärksamhet för att främja ens egen karriär eller andra personliga mål är något du borde ifrågasätta också då detta kan stjälpa mer än det hjälper kvinnor i denna fråga. Börjar folk ljuga, mörka och missleda kommer medelsvensson tröttna och då är denna kamp förgäves och dödfödd.
Det finns ingen i dagens samhälle som skulle blunda om de såg någon bli trakasserad öppet. Om du motsäger det talar det snarare för hur syltryggad du är som inte vågar leva som du försöker lära.
Sluta upp att marginalisera frågor med att bara lyssna på likasinnade. Om du aldrig lyssnar på någon annan kommer du aldrig lära dig något nytt.
Vill du tillföra något i denna tråd får du gärna göra det, annars kan du starta en egen på rätt forumdel där man diskuterar jämställdhet och inte journalistik.