Citat:
Ursprungligen postat av
448
Det har ju varit en del expeditioner där - finns diverse vilda kufar och även förvildade familjer/grupper.
Så helt öde är det inte, var nån som vatt där mitt i ödemarken men gömt ryggsäcken och den var stulen.Antagligen nån eremitskogsvilde

...han vatt förvånad och fick ju diverse problem nästan utan grejer 100 tals kilometer från nån by.
Finns ju en del på nätet
Kan det inte ha varit en älg som råkat fånga upp ryggsäcken med sina horn, och sen kutat iväg vettskrämd?
Men det är ändå spännande med såna, "förvildade skogseremiter" du skriver om.
Dvs att det finns "ögon" som ser på en även långt ute i ingenmansland, långt från all ära och redighet.
Riktigt fantasieggande med folk som övergett civilisationen och bor som enstöringar mitt ute i storskogen. Det ger en lite tidlös känsla
Tänk också på de gamla ryska berättelserna om "almas", dvs något som liknad big foot där ute i storskogen.
Man fångade in en sådan "almas-kvinna" för lite mer än 100 år sedan i en sån rysk by, och tämjde henne. Hon fick barn och allt, och dna-tester man har gjort på ättlingarna visar på något som hade kunnat vara en parallell människosort, som alltså har kunnat leva vidare där ute i den oändligt stora ryska vildmarken.
Som hela tiden har koll på oss människor - och kanske norpar en och annan ryggsäck =)
Det kanske låter allt för överdrivet, men då ska man samtidigt ha klart för sig att man har hittat skelett i Kina (Red Cave) av en annan sådan parallell människosort, som bara var tio tusen år gammal.
Dvs hur länge levde den sorten vidare efter det skelettets ägare dött?
Och ingen bor ju i de stora ryska storskogarna, så där finns alla möjligheter för sådana att kanske överleva ända fram till idag?
---
Men du skriver om att det ska gå att googla för att hitta mer om dessa strosa vildmarker.
Tyvärr har jag itne hittat så mycket alls.
Det verkar inte finnas så mycket om det, iaf inte i film-format.
Det finns väl En natur-serie som "Rysslands natur", som i ett avsnitt inkluderas Sibirien, men det finns ju så oändligt mycket mer.
Det finns tex urinnevånare som levt där sedan urminnes tider, många olika folkslag och stammar.
Men även om dem finns inte så mycket tyvärr.
Några få enstaka klipp ibland bara.
Och ändå är vissa platser högintressanta - som tex det östra Rysslands vulkaniska område.
Vulkaner överallt, som ryker och bullrar.
Det ser verkligen ut som en annan planet nästan.
Men det hade verkligen varit så spännande att tex få veta mer om såna ursprungsfolk som levt mitt inne i de stora skogarna.
Det är nästan lite om Amazonas indianer, fast i barrskog och med kyla ...