Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-06-12, 23:41
  #61
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Haha du är så förståndshandikappad att det är fullständigt omöjligt att ha en ordentlig diskussion med dig. Ena sekunden är vetenskapen inte huggen i sten, andra sekunden så är visst vetenskap, till exempel människans fysiologi, huggen i sten. Det du har sagt i tråden är sådant som man kan vetenskapligt motbevisa med just sådan vetenskap som är huggen i sten. Det är som att du argumenterar emot att det är bukspottskörteln som producerar insulin, och menar att kunskapen kring det kan förändras.
Att förvränga vad någon säger och påstå helt andra saker än vad som sagts är inte en diskussion. Du diskuterar inte med mig, däremot tråkar din dåliga retorik ut mig i sammanhanget.
Citera
2016-06-14, 09:00
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith
Inte så långvarigt men har kört 20-24 timmars periodisk fasta sen förra fredagen. 93.5 till 90.9 kg hittils.

Med kaffe och vatten är det hyfsat lätt, tar en lång promenad också som minimum daglig träning och några chinups.

Kroppen går inte på "svält" förrän drygt 72h utan mat. Dina fett-reserver är extra energi som kroppen tar av i brist på blodsocker när man fastar.

Uppdatering: under 90! Vägde till min förvåning in på 89.5 idag.
__________________
Senast redigerad av Kartraith 2016-06-14 kl. 09:49.
Citera
2016-06-14, 09:10
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadjunky
käkar 1 stort mål om dagen och ibland endast 1 mål. men brukar starta dagen med kaffe varannan dag ibland endast kaffe o ibland med en macka oxå.

sen käkar jag en stor portion ca 1-2h innan jag går o lägger mig, sover sött.

håller på med löpning i dagsläget, springer 1 mil varannan dag ungefär och skippar då mat innan jag springer för att slippa spy.

resultat av att äta sällan, skippar även ibland hela dagar

0 hunger känsla
plåtmage
inte dött än.

edit: känns även som att vissa dagar, speciellt när jag inte äter på hela dagen som att jag har konstant mental energi och inte blir trött i skallen av studier. lite sämre fysiskt dock när det gått 24h+
Hur gammal är du?
Citera
2016-06-15, 00:42
  #64
Medlem
sadjunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapad
Hur gammal är du?

är under 25 och varit "dålig" på att äta hela mitt liv. men inte förens de senaste året som jag aktivt ätit ca en gång per dag och även mer mot det nyttiga hållet. en con är även att man får lite halsbränna då o då beroende på födan, t.ex. mycket potatis är en pain.

är studerande, så föredrar att inte vara i korrens kök allt för mycket.
Citera
2016-06-16, 16:09
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadjunky
käkar 1 stort mål om dagen och ibland endast 1 mål. men brukar starta dagen med kaffe varannan dag ibland endast kaffe o ibland med en macka oxå.

sen käkar jag en stor portion ca 1-2h innan jag går o lägger mig, sover sött.

håller på med löpning i dagsläget, springer 1 mil varannan dag ungefär och skippar då mat innan jag springer för att slippa spy.

resultat av att äta sällan, skippar även ibland hela dagar

0 hunger känsla
plåtmage
inte dött än.

edit: känns även som att vissa dagar, speciellt när jag inte äter på hela dagen som att jag har konstant mental energi och inte blir trött i skallen av studier. lite sämre fysiskt dock när det gått 24h+
Skrev liknande i tråden och håller med helt.
__________

Detta, dock:
Citat:
resultat av att äta sällan, skippar även ibland hela dagar
Så skippar mat hela dagen och lägger dig fastande> börjar ny dag? Alltså 36-40 timmars fasta (eller vad det blir, beroende hur man räknar/senast åt)?

Det har jag också provat och det sliter enormt på min kropp. Har provat styrketräna efter en sådan fasta och är svag som en säck potatis. Energin är helt ok men svag. Ungefär samma känsla som efter man dygnat.


Har du provat göra något fysiskt 36-40 timmar in på fastan?
Citera
2016-06-30, 17:33
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadjunky
är under 25 och varit "dålig" på att äta hela mitt liv. men inte förens de senaste året som jag aktivt ätit ca en gång per dag och även mer mot det nyttiga hållet. en con är även att man får lite halsbränna då o då beroende på födan, t.ex. mycket potatis är en pain.

är studerande, så föredrar att inte vara i korrens kök allt för mycket.

Att du fortfarande mår bra har med största sannolikhet med din ålder att göra. Kroppen återhämtar sig snabbare när man är ung. Men du kanske bör tänka på att ändra dina matvanor nu för ju äldre du blir ju mer tar kroppen stryk om man inte tar hand om den.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback