Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-13, 08:37
  #25
Medlem
Har också fördelen och nackdelen att kunna kontrollera och känna av min kropp extra mycket.

Euforikänslan kan jag dock inte sitta och njuta på i timmar. Det är en snabb rush på 5sek till nån minut sen kommer en plattå och sen får jag vänta ett bra tag. Finns ingen idé att jaga den draken har jag lärt mig.

Nackdelarna är att jag känner av sjukdomar och skit tidigt som fan istället och dåliga AT-effekter längre.

Placebo eller ej, jag känner av skiten oavsett
Citera
2017-03-14, 00:16
  #26
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
måste tyvärr säga samma sak, placebo. försök verkligen inse det

jag hade en vän som tog mdma första gången å blev så påverkad att han tyckte effekten va kvar i 2 veckor...

till slut blev han för mkt. han trodde han ser världen å bal bal, alltså han blev en jobbig besserwisser som seriiöst inte fatta att nej det är inte MDMA, det där är dina egna jävla tankar. dum i hividet,

han e tydligen fortfarande så där haha

Låter som bipolär mani
Citera
2017-03-23, 09:39
  #27
Medlem
welts avatar
Tänker osökt på Holotropic Breathwork och liknande.
Citera
2017-04-27, 22:08
  #28
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Placebo tror jag är farligt, det är manipulation av hjärnan. Jag anser kemikalier är mer äkta känslor än placebo.

Farligt? Kanske det. I vissa fall har det t.o.m. hjälpt människor. Dock i andra sammanhang, oftast medicinska.
Citera
2017-04-27, 22:36
  #29
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Placebo tror jag är farligt, det är manipulation av hjärnan. Jag anser kemikalier är mer äkta känslor än placebo.
Varför skulle de vara farligt?
När det gäller smärtstillande så kan det vara MER effektivt än riktiga opiater (finns forskning om detta,jag bullshittar inte dig.
Att de någon oerfaren ett piller som dom säger är jättemycket morfin i fast de är d-vitamin kan vara bättre än riktig morfin piller.
Citera
2018-03-07, 16:16
  #30
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmeister
Hej! Hoppas jag inte postar detta på fel ställe men om jag gjort det får mods gärna flytta tråden.

Enda sedan jag tog MDMA första gången har jag på något sätt lärt mig att framkalla eufori i ben och armar, helt utan droger. Jag gör detta på samma sätt man spänner sina muskler så jag kan inte beskriva hur jag gör efter. Jag kan alltså få MDMA liknande eufori när som helst utan att inta någon form av substans alls. Gör jag detta medans jag är på någon serotonin påverkande narkotika så som LSD eller MDMA nästan sprängs min kropp av skönhet och jag halvt skriker av eufori Nu undrar jag hur detta är möjligt samt om det påverkar mina serotoninreceptorer? Kan tillägga att det inte är nån placebo eller liknande utan äkta eufori (samma som man får vid början på ett Ecstasy rus)

Tack i förhand!
Jag tror inte du vet vad placebo är. Placeboeffekten innebär verkliga och mätbara effekter i hjärnan, det kan vara allt från eufori till ångest (då kallas det noceboeffekt). Du har hittat en knep där du lurar kroppen, och dig själv, att du kan känna eufori endast genom din vilja och förväntningar. Det gör inte dina euforiska känslor falska, självklart existerar dem, men det är fortfarande placebo.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback