Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-07, 20:07
  #1
Medlem
Bongmeisters avatar
Hej! Hoppas jag inte postar detta på fel ställe men om jag gjort det får mods gärna flytta tråden.

Enda sedan jag tog MDMA första gången har jag på något sätt lärt mig att framkalla eufori i ben och armar, helt utan droger. Jag gör detta på samma sätt man spänner sina muskler så jag kan inte beskriva hur jag gör efter. Jag kan alltså få MDMA liknande eufori när som helst utan att inta någon form av substans alls. Gör jag detta medans jag är på någon serotonin påverkande narkotika så som LSD eller MDMA nästan sprängs min kropp av skönhet och jag halvt skriker av eufori Nu undrar jag hur detta är möjligt samt om det påverkar mina serotoninreceptorer? Kan tillägga att det inte är nån placebo eller liknande utan äkta eufori (samma som man får vid början på ett Ecstasy rus)

Tack i förhand!
Citera
2016-06-07, 20:19
  #2
Medlem
ettett3s avatar
Inte en aning hur det fungerar man helvete vad skönt det låter. Skulle kunna betala för att när som helst känna som man gör på mdma.
Citera
2016-06-07, 20:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmeister
Hej! Hoppas jag inte postar detta på fel ställe men om jag gjort det får mods gärna flytta tråden.

Enda sedan jag tog MDMA första gången har jag på något sätt lärt mig att framkalla eufori i ben och armar, helt utan droger. Jag gör detta på samma sätt man spänner sina muskler så jag kan inte beskriva hur jag gör efter. Jag kan alltså få MDMA liknande eufori när som helst utan att inta någon form av substans alls. Gör jag detta medans jag är på någon serotonin påverkande narkotika så som LSD eller MDMA nästan sprängs min kropp av skönhet och jag halvt skriker av eufori Nu undrar jag hur detta är möjligt samt om det påverkar mina serotoninreceptorer? Kan tillägga att det inte är nån placebo eller liknande utan äkta eufori (samma som man får vid början på ett Ecstasy rus)

Tack i förhand!

Lät ju jävligt skevt, tror jag fattar vad du menar dock, man spänner hela kroppen och får en kittlande känsla i mestadels armar och ben? Går att göra i en sekund eller så innan man måste slappna av, är det det du menar?
Med tanke på cocktail bomben som utsläpps i huvudet vid ett MDMA rus så skulle jag säga att du får hijacka din hjärna på något sätt för att få en eufori på MDMA nivå kan nog inte göras naturligt.
Citera
2016-06-07, 20:30
  #4
Medlem
whosyourdaddys avatar
Intressant, och grattis!
Jag har hört att det är möjligt, det har sagts att cannabis och LSD etc. kickar iväg dig till en speciell känslofrekvens (eller vad man ska kalla det) men att det inte är meningen att man ska missbruka. Man ska däremot kunna lära sig att återkoppla till den känslofrekvensen, vilket du lyckats med!
Citera
2016-06-07, 20:33
  #5
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Rätt humör, rätt mängd alkohol och rätt musik kan få mig att korta stunder känna någonting nära ett MDMA-rus. Men det är kortvarigt och flyktigt. Inget slår den äkta varan.

Men det är mer än tio år sedan jag sist använde MDMA och jag kan/vill inte använda det idag pga min livssituation så man får hålla till godo med det lilla...
Citera
2016-06-07, 20:47
  #6
Medlem
Det är självklart placebo.
Men placebo kan vara otroligt starkt, i andra spektret finns det till och med folk som blivit förlamade för dom tror att dom är förlamade fast det inte är något fysiskt fel alls.

Hjärnan är helt fantastisk.
Citera
2016-06-07, 21:00
  #7
Medlem
Bongmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytpc
Lät ju jävligt skevt, tror jag fattar vad du menar dock, man spänner hela kroppen och får en kittlande känsla i mestadels armar och ben? Går att göra i en sekund eller så innan man måste slappna av, är det det du menar?
Med tanke på cocktail bomben som utsläpps i huvudet vid ett MDMA rus så skulle jag säga att du får hijacka din hjärna på något sätt för att få en eufori på MDMA nivå kan nog inte göras naturligt.

Har gjort den där ''spänn musklerna'' grejen innan och det ger inte av ens 1% lika mycket eufori, detta känns exakt som MDMA känns vid ~50min in i ruset Spänner inte riktigt kroppen, känns mer som att jag stänger av musklerna eller ''byter ut'' dom med eufori. Riktigt skumt men stolt som fan haha

Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Det är självklart placebo.
Men placebo kan vara otroligt starkt, i andra spektret finns det till och med folk som blivit förlamade för dom tror att dom är förlamade fast det inte är något fysiskt fel alls.

Hjärnan är helt fantastisk.

Nä, släpper/aktiverar definitivt ut någon form av eufori skapande kemikalie i hjärnan, var det placebo skulle jag veta. Det är inte så att det tar några sekunder eller en minut, utan det är instant. Behöver inte heller slappna av eller komma i något zen liknande state utan jag kan bokstavligen göra det när som helst så länge jag inte rör extremt mycket på kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Intressant, och grattis!
Jag har hört att det är möjligt, det har sagts att cannabis och LSD etc. kickar iväg dig till en speciell känslofrekvens (eller vad man ska kalla det) men att det inte är meningen att man ska missbruka. Man ska däremot kunna lära sig att återkoppla till den känslofrekvensen, vilket du lyckats med!

Låter definitivt som att det är detta jag gör haha, fan va sjukt egentligen!
Citera
2016-06-08, 14:53
  #8
Medlem
MicrograMs avatar
Placebo behöver inte nödvändigtvis betyda att din historia är fake.

Placeboeffekt är en gynnsam effekt vid behandlingen av en persons åkomma eller sjukdom som uppnås med en egentligen, för personen ovetande, fysiologiskt verkningslös behandling eller medicin. Hos de individer som blir utsatta för en sådan behandling finns det en tydlig andel som upplever en märkbar skillnad, vilket kan göra att ingen eller färre ”riktiga” mediciner behöver användas eller att resultatet blir bättre än utan. Det är just denna positiva effekt som kallas placeboeffekten. Den motsatta negativa effekten kallas noceboeffekt.
Ensam är placeboeffekten ganska svag, kroppen märker ganska fort om läkemedlet inte hjälper, och när man börjar tvivla så försvinner effekten. Därför ska man utnyttja placeboeffekten tillsammans med annan verksam medicin, det är då som effekten blir som starkast och långvarigast."
Citera
2016-06-08, 15:04
  #9
Medlem
MicrograMs avatar
Det är en placeboeffekt eftersom du inte har tagit MDMA. Det var det jag ville få fram
Citera
2016-06-08, 17:36
  #10
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrograM
Det är en placeboeffekt eftersom du inte har tagit MDMA. Det var det jag ville få fram
Folk generellt tolkar ofta placebo som något negativt. Egentligen betyder det bara att man upplever det man tror på vilket är ganska vackert. Jag tror absolut på att man kan koppla in sig själv till känslolägen man upplevt tidigare, både med hjälp av droger och utan. Man skulle väl kunna kalla det att nostalgitrippa egentligen.
Citera
2016-06-08, 18:13
  #11
Medlem
surpriseds avatar
Har fått denna placeboeffekten många gånger så jag känner igen mig. Det är långt ifrån att vara påverkad på riktigt så klart, men om man är lite full och stämningen blir lätt euforisk så kan man trycka ihop käkarna och rida på vågen. Kan dock inte framkalla det precis när jag vill, utan det kommer till mig ibland och då kan jag rida vidare på det lite som sagt. Ett tillfälle då det alltid inträffar mig är vid tolvslaget på nyårsafton konstigt nog, men det brukar ju vara ganska så euforisk stämning när det nya året invigs.
Citera
2016-06-08, 18:18
  #12
Medlem
Placebo tror jag är farligt, det är manipulation av hjärnan. Jag anser kemikalier är mer äkta känslor än placebo.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback