Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-09, 02:56
  #1021
Medlem
MarleyCinnamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
En fråga till alla som brukar köra offline, och då främst tränarkarriär.

När ni anställer en talangscout för att skicka ut i världen att leta ungdomsspelare, har ni då märkt om ni kan hitta blivande superstjänor även om ni anställer en scout med låga betyg?
Jag menar då om han endast har 1 stjärna i Erfarenhet och 1 stjärna i Omdöme?

Jag inser såklart att det är enklare att hitta framtida superstjärnor om man kan anställa någon scout med 5 stjärnor i både erfarenhet och omdöme, men min undran är alltså om det är extremt mycket svårare att hitta dessa guldkorn om man anställer en av de billigaste scouterna?

Brukar inte spela någon större roll. Jag meckade inte nånting med talangscouterna och de hittade ändå några unga talanger som utvecklades till världsstjärnor. Sen går det ju alltid att kolla upp en spelares stats och utvecklingskurva på nätet innan du lägger ett bud på honom.
Citera
2017-09-09, 08:34
  #1022
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarleyCinnamon
Brukar inte spela någon större roll. Jag meckade inte nånting med talangscouterna och de hittade ändå några unga talanger som utvecklades till världsstjärnor. Sen går det ju alltid att kolla upp en spelares stats och utvecklingskurva på nätet innan du lägger ett bud på honom.
Jag menar alltså de ungdomsspelare som är 15-17 år och inte verkliga spelare.
Dessa spelare behöver man ju inte buda om, de kontrakterar man ju bara och sen placeras de i ens ungdomslag.
Först då ser man ju vad de har för verklig rating och vad deras framtida potential är.
Finns det ställen på nätet där även dessa ungdomsspelare redogörs för?
Citera
2017-11-28, 00:48
  #1023
Medlem
st3fan91s avatar
Jag har ett problem i karriärläget som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

Jag har spelat med samma lag och tränare i ca femton säsonger. Har tagit Doncaster Rovers från Liege 2 till premier leuge och äntligen lyckats vinna titeln. Oftast har jag misslyckats med att uppfylla målen men alltid fått meddelande om att jag får en ny chans nästa säsong. När jag nu äntligen har vunnit titeln och ska avsluta säsongen får jag tre meddelanden samma dag. Ett att jag vunnit ett tränarpris, ett annat om att jag får en ny chans nästa säsong att uppfylla alla målen och ett tredje om att jag ska sluta(?!) Det står inte varför jag ska sluta. När jag sedan trycker fortsätt så får jag upp e karriärsammanfattning och kan bara trycka fortsätt och då kommer jag tillbaka till spelets huvudmeny. Jag kan inte komma vidare, försökt byta tränare innan jag avslutar säsongen för att få fortsätta men vet inte hur man ska göra det.

Väldigt störande då jag lagt ner timmar på att träna, scouta, köpa och sälja spelare mm. Nu hade jag tänkt försöka vinna cuperna och EM med landslaget men kan inte komma vidare. Fan är det som händer?
Citera
2017-12-04, 16:33
  #1024
Medlem
Calidriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st3fan91
Jag har ett problem i karriärläget som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

Jag har spelat med samma lag och tränare i ca femton säsonger. Har tagit Doncaster Rovers från Liege 2 till premier leuge och äntligen lyckats vinna titeln. Oftast har jag misslyckats med att uppfylla målen men alltid fått meddelande om att jag får en ny chans nästa säsong. När jag nu äntligen har vunnit titeln och ska avsluta säsongen får jag tre meddelanden samma dag. Ett att jag vunnit ett tränarpris, ett annat om att jag får en ny chans nästa säsong att uppfylla alla målen och ett tredje om att jag ska sluta(?!) Det står inte varför jag ska sluta. När jag sedan trycker fortsätt så får jag upp e karriärsammanfattning och kan bara trycka fortsätt och då kommer jag tillbaka till spelets huvudmeny. Jag kan inte komma vidare, försökt byta tränare innan jag avslutar säsongen för att få fortsätta men vet inte hur man ska göra det.

Väldigt störande då jag lagt ner timmar på att träna, scouta, köpa och sälja spelare mm. Nu hade jag tänkt försöka vinna cuperna och EM med landslaget men kan inte komma vidare. Fan är det som händer?

Samma problem här, klarar av de flesta målen men ligger fortfarande på 65-70 i hur nöjda ledning är med mina insatser. Väldigt diffust hur man ska göra del nöjda.
Citera
2017-12-04, 16:53
  #1025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st3fan91
Jag har ett problem i karriärläget som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

Jag har spelat med samma lag och tränare i ca femton säsonger. Har tagit Doncaster Rovers från Liege 2 till premier leuge och äntligen lyckats vinna titeln. Oftast har jag misslyckats med att uppfylla målen men alltid fått meddelande om att jag får en ny chans nästa säsong. När jag nu äntligen har vunnit titeln och ska avsluta säsongen får jag tre meddelanden samma dag. Ett att jag vunnit ett tränarpris, ett annat om att jag får en ny chans nästa säsong att uppfylla alla målen och ett tredje om att jag ska sluta(?!) Det står inte varför jag ska sluta. När jag sedan trycker fortsätt så får jag upp e karriärsammanfattning och kan bara trycka fortsätt och då kommer jag tillbaka till spelets huvudmeny. Jag kan inte komma vidare, försökt byta tränare innan jag avslutar säsongen för att få fortsätta men vet inte hur man ska göra det.

Väldigt störande då jag lagt ner timmar på att träna, scouta, köpa och sälja spelare mm. Nu hade jag tänkt försöka vinna cuperna och EM med landslaget men kan inte komma vidare. Fan är det som händer?

Har för mig iallafall för några år sedan att man högst kan lira 15 säsonger i karriärläget. Kan det bero på det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback