Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-06, 18:08
  #1
Medlem
Ponera att engelsmannen röstar sig ur EU den 23 Juni. Storfinansen och etablissemanget har redan hotat att det skulle kunna inleda en stor nergång i ekonomin.

Jag tänker mig att om detta skulle vara fallet är det främst den engelska börsen samt de europeiska länder som har närmast samarbete med UK som skulle ta de ev. negativa konsekvenserna.

Om jag för att gardera mig för nergång i den mån det är görligt skulle ta och placera mina fondpengar i marknader långt från Europa. Tänker mig Sydamerika, Ryssland, Indien, whatever. Påverkas dessa fonder av knack i motorn i EU?

Tänker jag rätt eller galet här? Behöver lite seriös input och funderingar.
Citera
2016-06-09, 02:53
  #2
Medlem
Kanske inte behöver fly Europa, du kan väl investera i Brittiska bolag som skulle tjäna på en Brexit, tex de som importerar mycket råvaror och betalar massa tull. Har ingen koll på vilka bolag det är men borde bara vara några googlingar bort. Bland annat socker och ris har höga tullar pga EU.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback