Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-19, 20:37
  #13
Medlem
Pressbyragubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seconds
Helt rätt, skall använda nematoder i augusti. Inte ens försökt hitta Merit igen faktiskt
Hur gick det? Ryckte upp 20 kvm dött gräs idag och vill bli av med det eländiga larverna!
Citera
2019-01-27, 21:10
  #14
Medlem
Secondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressbyragubben
Hur gick det? Ryckte upp 20 kvm dött gräs idag och vill bli av med det eländiga larverna!

Extremt sent svar, ber om ursäkt Jag gick fram som en virvelvind två somrar med mitt badmintonrack och hade igång vattenspridaren så mycket jag kunde. Vi har egen brun så fick hålla igen lite. Iår, tredje sommaren var det inte alls lika många, men borta är dom inte. Blir nog till att hålla dom i schakt mer än utrota dom, har ju närmare 2000kvm gräsmatta så lite tröstlöst
Gräsmattan är överlag inte speciellt bra, speciellt inte efter denna sommaren, så jag märker inget av dom förutom under parningstiden. Återstår att se hur nästa sommar blir, hoppas på ännu lite mindre

Testade du något medel eller så?
Citera
2020-03-28, 10:24
  #15
Medlem
Pressbyragubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seconds
Extremt sent svar, ber om ursäkt Jag gick fram som en virvelvind två somrar med mitt badmintonrack och hade igång vattenspridaren så mycket jag kunde. Vi har egen brun så fick hålla igen lite. Iår, tredje sommaren var det inte alls lika många, men borta är dom inte. Blir nog till att hålla dom i schakt mer än utrota dom, har ju närmare 2000kvm gräsmatta så lite tröstlöst
Gräsmattan är överlag inte speciellt bra, speciellt inte efter denna sommaren, så jag märker inget av dom förutom under parningstiden. Återstår att se hur nästa sommar blir, hoppas på ännu lite mindre

Testade du något medel eller så?
Även här extremt sent svar, ber om ursäkt Nej, testade inget som helst medel. Ändå var borrarna puts väck efter sommaren 2019. Det var nog fjärde sommaren efter att de dök upp första gången. Märkligt. Håller tummarna för att det blir samma sak 2020.
Citera
2021-05-28, 22:40
  #16
Medlem
Secondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressbyragubben
Även här extremt sent svar, ber om ursäkt Nej, testade inget som helst medel. Ändå var borrarna puts väck efter sommaren 2019. Det var nog fjärde sommaren efter att de dök upp första gången. Märkligt. Håller tummarna för att det blir samma sak 2020.

Då kommer ytterligare ett extremt sent svar och ytterligare en ursäkt haha
Dom försvann faktiskt allihop. Sommaren -19 var det knappt några, slog ihjäl dom jag hittade, sen förra sommaren var det inte en enda. Lyckades tydligen slå ihjäl tillräckligt många med mitt badmintonrack för att dom skulle dö ut
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback