Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-25, 10:46
  #13
Medlem
Enegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilbeaver
Jag gick med datorn till appstore och när jag tog fram maskinen skrek butikspersonalen av fasa! De skrek att batteriet kunde spricka och spruta giftiga ämnen ifrånsig, jag tror seriöst de blev rädda när de såg den.
Kräv att få en ny Mac kostnadsfritt annars går du ut med detta i massmedia. Kan lova att du får välja vilken modell du vill. Om jag skulle valt en hade jag valt macbook air och hade förväntat mig få den gratis av Apple. Att ge dig ny dator är mycket billigare för Apple än om detta hamnar på förstasidorna i kvällspressen. Du har ju riskerat bli förgiftad och allt.
__________________
Senast redigerad av Eneg 2016-06-25 kl. 10:50.
Citera
2016-06-25, 21:53
  #14
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eneg
Kräv att få en ny Mac kostnadsfritt annars går du ut med detta i massmedia. Kan lova att du får välja vilken modell du vill. Om jag skulle valt en hade jag valt macbook air och hade förväntat mig få den gratis av Apple. Att ge dig ny dator är mycket billigare för Apple än om detta hamnar på förstasidorna i kvällspressen. Du har ju riskerat bli förgiftad och allt.

Svammel. Batterier sväller just för att dom inte ska läcka. Det är ingen hemlighet. Någon ny dator får man inte, däremot repareras den givetvis gratis, Apple har i sin tur återkrav mot batteritillverkaren som får stå för fiolerna, om nu inte datorn har hanterats felaktigt på något sätt (fuktskada, yttre våld eller liknande).
__________________
Senast redigerad av Rassa 2016-06-25 kl. 21:58.
Citera
2016-06-26, 22:57
  #15
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eneg
Kräv att få en ny Mac kostnadsfritt annars går du ut med detta i massmedia. Kan lova att du får välja vilken modell du vill. Om jag skulle valt en hade jag valt macbook air och hade förväntat mig få den gratis av Apple. Att ge dig ny dator är mycket billigare för Apple än om detta hamnar på förstasidorna i kvällspressen. Du har ju riskerat bli förgiftad och allt.

Haha, det märks att du aldrig har bråkat med Apple innan! De vet att folk köper deras grejer oavsett vad, så de brukar aldrig vika en tum. Dessutom skiter massmedia fullständigt i det här, vem fan vill läsa en artikel om ett svullet batteri?
Citera
2016-06-27, 16:41
  #16
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Släpps en ny Macbook Pro 14:e juni (om man ska tro rykten). Verkar vara en större uppgradering på ingång, planerar själv att köpa den. Du kan åtminstone vänta till den 14:e för att se vad dom presenterar.
Hur blev det med detta? Kommer det en helt ny dator eller bara uppgradering av processorn?
Citera
2016-07-01, 07:23
  #17
Medlem
perry2s avatar
Fick min nya MacBook retina 13 igår. Har sen innan MacBook med SSD 2011 och en air 2013 sen. Den nya hade ännu bättre känsla i touchplattan och tangentbordet, skärmen var bättre som väntat. det som retade mig var att jag valde nyckelring vid starten, det var ett misstag som tog en timme att bli av med.
Citera
2016-07-01, 16:15
  #18
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Fick min nya MacBook retina 13 igår. Har sen innan MacBook med SSD 2011 och en air 2013 sen. Den nya hade ännu bättre känsla i touchplattan och tangentbordet, skärmen var bättre som väntat. det som retade mig var att jag valde nyckelring vid starten, det var ett misstag som tog en timme att bli av med.


vad är nyckelring i detta sammanhang?
Citera
2016-07-01, 19:22
  #19
Medlem
Netflixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
vad är nyckelring i detta sammanhang?

https://support.apple.com/sv-se/HT204085
Citera
2016-07-01, 20:15
  #20
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netflix
https://support.apple.com/sv-se/HT204085


verkar vara onödig
Citera
2016-07-01, 21:40
  #21
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
verkar vara onödig

Nej, den är mycket bra (tycker jag). Oavsett på vilken enhet du skapar ett konto med namn och lösenord så lagras det i iCloud och synkas till andra enheter. Du behöver aldrig knappa in uppgifterna en gång till på tex telefonen, de hämtas från iCloud. Och man kan låta systemet föreslå ett lösenord för inloggningar, så att man endast behöver hålla reda på ett enda lösenord, det som låser upp nyckelringen. Det är skönt att inte behöva notera och hålla reda på dussintals lösenord till diverse sajter, det sköter nyckelringen, och iCloud ser till att lösenordet uppdateras på dator, telefon, mm.
Citera
2016-07-02, 13:12
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eneg
Kräv att få en ny Mac kostnadsfritt annars går du ut med detta i massmedia. Kan lova att du får välja vilken modell du vill. Om jag skulle valt en hade jag valt macbook air och hade förväntat mig få den gratis av Apple. Att ge dig ny dator är mycket billigare för Apple än om detta hamnar på förstasidorna i kvällspressen. Du har ju riskerat bli förgiftad och allt.

LOL, du kommer inte få en ny modell kostnadsfritt. Du kommer inte ens få ett nytt batteri kostnadsfritt om den är utanför garantitiden.

Vi skrattar åt såna som dig när du "hotar" om massmedia efter att du sakta men säkert inser att din avsaknad av självinsikt inte alls funkade som du trodde.

Det enda du åstadkommer är att bli den dagens höjdpunkt i kafferummet för att dagen efter glömmas bort och ersättas med något annat stolpskott.
__________________
Senast redigerad av EboLa^ 2016-07-02 kl. 13:16.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback