Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-03-26, 06:51
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vad jag finner om tv-versionen är att den är på 5 delar. Premiär "någongång" vid årsskiftet 2018-19. Personligen tror jag att man siktar på premiär vid den 6.12.

Vad SVT tänker om serien.., ja det väl bäst att dra iväg ett mail dit !
(men troligast är väl att det tar något år iallafall, innan SVT visar den)


6 december '18 låter som en trolig gissning. Två nära släktingar till mig tänker se den okortade bioversionen på tre timmar nu på fredag, då en lokal biograf kör en engångsvisning av den.
Citera
2018-03-28, 15:34
  #38
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
Vad hette staden de kom fram till?
Petroskoj. Av finnarna då omdöpt till Äinislinna (= "Onegaborg").
Citera
2018-04-03, 22:59
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Petroskoj. Av finnarna då omdöpt till Äinislinna (= "Onegaborg").

tack
Citera
2018-04-03, 23:13
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Petroskoj. Av finnarna då omdöpt till Äinislinna (= "Onegaborg").

tack tack
Citera
2018-12-30, 00:18
  #41
Medlem
kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Jag har inte sett någon annan version av filmen.

Överlag rätt okej med tanke på att det är en produkt från våra breddgrader med allt vad låg budget osv heter i jämförelse mot Hollywood och andra storproduktioner. Tyvärr får man ingen känsla för människorna, det blir en situation där jag inte bryr mig om att de dör, det hade behövts mer bakgrund. Filmen handlar också bara om två perspektiv, hemmet och kriget. Jag hade velat ha mer av gråzonen, sedan snurrar filmen kring ett få antal personer och det känns som att man borde ha breddat sig något.

Men sevärd alla gånger, dock inget mästerverk som andra krigsfilmer ex. Saving Private Ryan, Full metal jacket, Tunna röda linjen och den berömda serien Band of brothers.

Skrattretande att du ens jämför en så brilliant film som Okänd Soldat 2017 med den pajjiga Saving private Ryan.
Citera
2019-01-01, 23:38
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Skrattretande att du ens jämför en så brilliant film som Okänd Soldat 2017 med den pajjiga Saving private Ryan.

Varför det?
Citera
2019-01-03, 14:55
  #43
Medlem
kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Varför det?

Därför att SPR är en infantil film, manuset är uruselt och helt otrovärdigt. Visst D-dagen scenen är bra men resten är skämskudde-nivå.

Okänd Soldat däremot, är en episk film, så jävla bra gjord att man nästan kan känna lukten av granskogen och känna den fruktan soldaterna känner.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback