Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-29, 20:24
  #649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Äh, Fantomen har alltid varit PK och alltid slagits mot nazister och fascister. Ligger helt rätt i tiden att han hamnar på kollisionskurs med onda "motdemonstranter" om han råkar befinna sig i Polen medan en Prideparad pågår. Dessutom smälter han väl in ganska bra i paraden med sin dräkt
Ska i alla fall köpa numret när det kommer i affären. Första gången på många år som jag är intresserad av "nya" Fantomen. Men den där teckningsstilen är ju erbarmlig. Det har varit samma stil och samma fula färger varenda gång jag bläddrat i ett nytt nummer de senaste åren, vilket varit en av flera anledningar till att jag inte ens köpt ett lösnummer. Tror en bidragande faktor är att det numera främst verkar vara amerikanska superhjältetecknare som tecknar serien, och de verkar mest intresserade av att avbilda muskler och slagsmål. Många av det äldre gardet som tecknade svenskarnas outsourcade manus hade bakgrund i andra genrer (t ex César Spadari som hade en mer romantisk stil som på pappret hade passat bättre i smöriga "love stories" i mer "tjejiga" serietidningar, eller Joan Boix som tecknat skräckserier) men som ändå passade förvånansvärt väl till Fantomen. Och sedan hade de nordiska tecknarna (som Jaime Vallvé, Kari Leppänen, Hasse Lindahl) en lite mer "egen" stil som också passade bra. Jag gissar att åtminstone några av de nämnda tecknarna är kvar (Vallvé är ju död och de andra börjar väl bli till åren), men de här "fula" amerikanerna verkar dominera.


Varför inte rita fantomen då han knullar män?
Han kan vara bli dominerad av en neger och gilla att bli piskad eller något?
8 dildos i munnen.
Jag förstår varför Ryssland förbjöd gaypropaganda riktat mot barn.
Citera
2018-04-29, 21:42
  #650
Medlem
Luzurs avatar
Ja det är tur man aldrig varit nån stort fan av Fantomen som barn, fattas bara nu att Kalle Anka försvarar en pride parad i Ankeborg nu mot Björnligan, eller knattarna kastar molotovs mot Anke-Demokraternas huvudkontor mitt i natten iklädda AFA huvor eller nått.
Citera
2018-04-29, 21:48
  #651
Medlem
SektenAnderssons avatar
vad folk har blivit fula i munn, fantomen är ju en gammal klassiker någon som minns Svindlaren från tuluna
Citera
2018-04-30, 01:33
  #652
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimhamnGhetto
Polska nyhetsprogram skrattar åt PK Sverige. De säger att vi borde skickat Captain Sweden för att skydda gay paraden istället.

https://twitter.com/PolandDaily/stat...44838569656320

En nyhetsuppläsare som verkar inlånad från Nordkoreas statstelevision och teckningar som verkar gjorda av högstadieelever? Vi kanske kan överleva det skrattet.
Citera
2018-04-30, 03:28
  #653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Vad jag tycker? I love it! Är väl bara bra att självaste Fantomen visar var skåpet ska stå.
Finns gott om homofobi i Afrika, din supertrött, men självklart ska Fantomen behöva resa enda upp till Polen för att rensa homofobi, är ju ren slump att han inte gör det i Afrika istället:
https://youtu.be/euXQbZDwV0w
Citera
2018-04-30, 08:52
  #654
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Finns gott om homofobi i Afrika, din supertrött, men självklart ska Fantomen behöva resa enda upp till Polen för att rensa homofobi, är ju ren slump att han inte gör det i Afrika istället:
https://youtu.be/euXQbZDwV0w

Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Att man påtalar att det finns homofobi i Europa betyder inte att det skulle vara acceptabelt i Afrika. Polen är ju dessutom en demokrati och medlem i EU.
Citera
2018-04-30, 14:36
  #655
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Varför inte rita fantomen då han knullar män?
Han kan vara bli dominerad av en neger och gilla att bli piskad eller något?
8 dildos i munnen.
Jag förstår varför Ryssland förbjöd gaypropaganda riktat mot barn.

Det kan du väl rita själv om det verkar så intressant.
Men Fantomen är lyckligt gift med en kvinna och verkar inte så äventyrslysten på det sexuella området, så vi kommer knappast få se något sådant i den riktiga serien
Citera
2018-05-01, 08:13
  #656
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Ja, jag funderade lite, i samband med att jag såg detta, på om den svenska redaktionen skulle kunna göra ett äventyr där Fantomen kämpar mot svarta etnoseparatister. Typ sydafrikanska ANC och det som händer vita sydafrikaner för tillfället? Det är exakt samma scenario, men mindre PK...

Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Tveksamt om det får den effekt du eftersöker.

Alltså, det är en serietidning. Det handlar om kulturarbetare. Kulturarbetare är normalt sett vänster.
Jag fick ett väldigt intressant och vänsterinriktat svar av redax. Han har letat upp vad jag skrivit här och försöker hota mig eller något liknande, osäker på vad det handlar om egentligen. Hans svar kom några dagar senare med att ta ett screenshot av ett startat ämne den här användaren gjort för 8-9 år sedan och frågade om de kanske skulle göra ett äventyr av det? Tillsammans med mitt förslag om Sydafrika och IS så bevisar det att jag är högerextrem och pedofil enligt honom! Och att det är något min arbetsgivare säkert inte vill se. Notera att det här svaret kom efter att jag på ett trevligt och normalt sätt tagit upp idén med att Fantomen kan slåss mot den etniska utrensningen i Sydafrika som du skrev om, och tog även att han kanske skulle slåss mot IS i Mellanöstern också. Det var tydligen högerextremism och skulle hotas bort, allt i den goda vänsterns namn.

Den trevlige mannen som är redax är inte hemlig på något sätt men har läst obehagliga grejer om honom, de flesta avslöjar jag inte här. Mikael Sol heter han.

https://www.facebook.com/mikaelsol

http://www.mikaelsol.se/?page_id=1336

https://www.goodreads.com/book/show/...-psykiskt-sjuk

Pokémonmössa, tydligt att han är vänsterpartist, feministisk porrmodell och någon form av psyksjuk eftersom serierna verkar vara självbiografier.

Detta är alltså dagens redax på Fantomen. Tänk vad sorgligt Sverige är där slöddervänstern nästlar sig in precis överallt i beslutsfattande positioner. Vem bryr sig egentligen om det där numret med polackerna, fråga är vad för redax tidningen har. Undrar om Egmont tycker det är ett bra sätt att försöka hota trogna kunder med screenshots om random grejer över den officiella Facebookhemsidan? Kanske ska höra med dem om det är okej, de kanske är vänster också och tycker det är bra dock.
__________________
Senast redigerad av TheAlamo 2018-05-01 kl. 08:24.
Citera
2018-05-01, 08:54
  #657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Jag fick ett väldigt intressant och vänsterinriktat svar av redax. Han har letat upp vad jag skrivit här och försöker hota mig eller något liknande, osäker på vad det handlar om egentligen. Hans svar kom några dagar senare med att ta ett screenshot av ett startat ämne den här användaren gjort för 8-9 år sedan och frågade om de kanske skulle göra ett äventyr av det? Tillsammans med mitt förslag om Sydafrika och IS så bevisar det att jag är högerextrem och pedofil enligt honom! Och att det är något min arbetsgivare säkert inte vill se. Notera att det här svaret kom efter att jag på ett trevligt och normalt sätt tagit upp idén med att Fantomen kan slåss mot den etniska utrensningen i Sydafrika som du skrev om, och tog även att han kanske skulle slåss mot IS i Mellanöstern också. Det var tydligen högerextremism och skulle hotas bort, allt i den goda vänsterns namn.

Den trevlige mannen som är redax är inte hemlig på något sätt men har läst obehagliga grejer om honom, de flesta avslöjar jag inte här. Mikael Sol heter han.

https://www.facebook.com/mikaelsol

http://www.mikaelsol.se/?page_id=1336

https://www.goodreads.com/book/show/...-psykiskt-sjuk

Pokémonmössa, tydligt att han är vänsterpartist, feministisk porrmodell och någon form av psyksjuk eftersom serierna verkar vara självbiografier.

Detta är alltså dagens redax på Fantomen. Tänk vad sorgligt Sverige är där slöddervänstern nästlar sig in precis överallt i beslutsfattande positioner. Vem bryr sig egentligen om det där numret med polackerna, fråga är vad för redax tidningen har. Undrar om Egmont tycker det är ett bra sätt att försöka hota trogna kunder med screenshots om random grejer över den officiella Facebookhemsidan? Kanske ska höra med dem om det är okej, de kanske är vänster också och tycker det är bra dock.
Det hade varit intressant att få ta del av Mikael Sols svar där han då bland annat hotar med att "skvallra för arbetsgivaren" om vad du har postat på nätet om varandes "högerextrem" och "pedofil". En ganska låg nivå på det svaret faktiskt.

Mikael Sol, redaktör, har prytt sin Facebookprofil med vänsterpartiets logga och han har uppenbara problem med att skilja på sina egna politiska åsikter och den kultur-produkt han är ansvarig för att producera.

Lite mer bränsle till den här brasan hade varit spännande.
Citera
2018-05-01, 08:59
  #658
Medlem
Cheeswisss avatar
Fantomen bor i en grotta med en hund och en häst..Hero och Devil... Också Guran som är småfet och hjälper till när han inte är för trött..
Sen har han en ring som gör att han får tio tigrars styrka.. Men han får ändå inte vara med när de övriga superhjältarna räddar världen, inte Mandrake heller
Citera
2018-05-01, 09:19
  #659
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det hade varit intressant att få ta del av Mikael Sols svar där han då bland annat hotar med att "skvallra för arbetsgivaren" om vad du har postat på nätet om varandes "högerextrem" och "pedofil". En ganska låg nivå på det svaret faktiskt.

Mikael Sol, redaktör, har prytt sin Facebookprofil med vänsterpartiets logga och han har uppenbara problem med att skilja på sina egna politiska åsikter och den kultur-produkt han är ansvarig för att producera.

Lite mer bränsle till den här brasan hade varit spännande.
Vad skulle han svara på det? Han har uppenbarligen gått in i rollen som vänsterextrem istället för redaktör för en 80 år gammal serietidning. Alla inlägg från den här användaren är ju bara att gå in och kolla på om man vill och avgöra om "jag" är "pedofil". Minns själv inte var de flesta gamla inlägg kommer ifrån och vem som skrivit vad eftersom de första åren var det ett delat konto med polare och fyllt med en massa pinsamt trams, men pedofili eller något olagligt finns knappast. Han är antagligen själv pedofil med tanke på vad han skrivit och gjort och försöket projicera det på mig. Beskyllningen av högerextremism är antagligen endast på grund av exemplen från Sydafrika och IS. Det är högerextremt.
Citera
2018-05-01, 09:48
  #660
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Jag fick ett väldigt intressant och vänsterinriktat svar av redax. Han har letat upp vad jag skrivit här och försöker hota mig eller något liknande, osäker på vad det handlar om egentligen. Hans svar kom några dagar senare med att ta ett screenshot av ett startat ämne den här användaren gjort för 8-9 år sedan och frågade om de kanske skulle göra ett äventyr av det? Tillsammans med mitt förslag om Sydafrika och IS så bevisar det att jag är högerextrem och pedofil enligt honom! Och att det är något min arbetsgivare säkert inte vill se. Notera att det här svaret kom efter att jag på ett trevligt och normalt sätt tagit upp idén med att Fantomen kan slåss mot den etniska utrensningen i Sydafrika som du skrev om, och tog även att han kanske skulle slåss mot IS i Mellanöstern också. Det var tydligen högerextremism och skulle hotas bort, allt i den goda vänsterns namn.

Den trevlige mannen som är redax är inte hemlig på något sätt men har läst obehagliga grejer om honom, de flesta avslöjar jag inte här. Mikael Sol heter han.

https://www.facebook.com/mikaelsol

http://www.mikaelsol.se/?page_id=1336

https://www.goodreads.com/book/show/...-psykiskt-sjuk

Pokémonmössa, tydligt att han är vänsterpartist, feministisk porrmodell och någon form av psyksjuk eftersom serierna verkar vara självbiografier.

Detta är alltså dagens redax på Fantomen. Tänk vad sorgligt Sverige är där slöddervänstern nästlar sig in precis överallt i beslutsfattande positioner. Vem bryr sig egentligen om det där numret med polackerna, fråga är vad för redax tidningen har. Undrar om Egmont tycker det är ett bra sätt att försöka hota trogna kunder med screenshots om random grejer över den officiella Facebookhemsidan? Kanske ska höra med dem om det är okej, de kanske är vänster också och tycker det är bra dock.
Yikes!
Nog för att jag visste att Mikaels åsikter var något av punch-a-nazi-vänster. Men att han går fullt ut och verkar stalka dig (om jag fattar dig rätt) börjar ju bli obehagligt. Får bara hoppas att din arbetsgivare tror mer på dig än någon rabiat främling om han får för sig att ta kontakten.
Vad du skulle kunna göra är att kanske få tag på någon högre chef på Egmont och förklara att Sols agerande är mindre professionellt. Men du får skynda dig innan han själv tar kontakt med dem och varnar för att de kommer att bli "telefontrakasserade av nazister" snart. (För han sitter säkerligen och smygläser här)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback