Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-18, 15:58
  #157
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Jag tror det handlar mycket om att säkerhetsansvariga är fullt medvetna om hur lätt det är att begå en terrorattack i samband med EM. Det skapar ett stort behov av att visa att man faktiskt försöker hindra det.

Vi vet fortfarande inte om det kommer att bli något terrordåd i samband med EM. Det kan lika gärna bli ingenting som händer till att tusentals människor dör.

Det värsta är väl egentligen att vi nu lever i ett samhälle där man får kalkylera med den här risken vid varje större folksamling.

Hur många attacker skedde under OS Sotji? Då sa alla "experter" att det också var en självklarhet att det skulle smälla. Noll.
Citera
2016-06-18, 16:00
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Hur många attacker skedde under OS Sotji? Då sa alla "experter" att det också var en självklarhet att det skulle smälla. Noll.
Jepp, samma sa man under Schlagerfestivalen i Sthlm. Blev inget med det. Tror inte det smäller stort i FR, om det inte redan har skett. Möjligen i Belgien, kanske på något fotbollscafé utan bevakning. De har visserligen ökat säkerheten, men Belgien har inte samma "kvalité" inom terrorområdet som Frankrike, enl terrorexperter som Hans Brun m fl.
Citera
2016-06-18, 21:46
  #159
Medlem
Bara jag som tycker alla muslimska terrorister, framför allt IS borde skämmas och inse hur värdelösa dom är om dom inte lyckas med en större attack under EM, dom har vetet att EM ska va i Frankrike hur länge som helst och hotat med attacker.
Citera
2016-06-18, 22:32
  #160
Medlem
Attacken skulle ju tydligen riktas mot platser där fans såg matchen , alltså typ uteserveringar och så, inte någon arena.
Det är nog för bökigt.
Citera
2016-06-19, 11:33
  #161
Medlem
bulle65s avatar
Får säga att det vore en bra idé att bussa dit dom senast gripna is-terroristerna till en väl strategisk plats i Frankrike. Sedan slå en signal till ryska huliganerna som härjat runt och be dom infinna sig på samma strategiska plats och ge dom fria tyglar att behandla terroristerna precis som dom vill.
Tunna spinkiga jihadister mot 100kg anabola-ryssar med ett adrenalinstinn som heter duga, roligare att beskåda än en em-final
Citera
2016-07-06, 16:12
  #162
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalCB
Bara jag som tycker alla muslimska terrorister, framför allt IS borde skämmas och inse hur värdelösa dom är om dom inte lyckas med en större attack under EM, dom har vetet att EM ska va i Frankrike hur länge som helst och hotat med attacker.
Grejen är den att IS är ganska värdelösa. De blir köttade nere i Syrien och Irak och europeisk underrättelsetjänst spränger deras nätverk i Europa. Detta har lett till desperata åtgärder, så nu begår de attentat i Asien, bara för att visa sin "makt". Inom 5 år så lär IS vara eliminerade, och detta är de fullt medvetna om, vilket är anledningen till varför de utför så många självmordsattacker just nu.
Citera
2016-07-11, 15:28
  #163
Medlem
Är Frankrikes säkerhetstjänst superb eller var EM inte något som jihadister ville slå till emot? Några blev gripna i Belgien med planer på att attackera storbildssändning och en fransman som planerade att attackera muslimer blev gripen i Ukraina men jag har nog inte läst om något mer.

Även om IS kanske inte är de mest taktiska så borde väl en cell ha klarat av något iaf? Jag trodde verkligen att man skulle vakna upp idag och läsa rubriker att det varit slakt i Frankrike efter matchen.
Citera
2016-07-11, 16:44
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTEatingRoadkill
Är Frankrikes säkerhetstjänst superb eller var EM inte något som jihadister ville slå till emot? Några blev gripna i Belgien med planer på att attackera storbildssändning och en fransman som planerade att attackera muslimer blev gripen i Ukraina men jag har nog inte läst om något mer.

Även om IS kanske inte är de mest taktiska så borde väl en cell ha klarat av något iaf? Jag trodde verkligen att man skulle vakna upp idag och läsa rubriker att det varit slakt i Frankrike efter matchen.
Frankrike har en av världens bästa säkerhetstjänster, och samarbetar bla med CIA som har kontor i Paris. De har jobbat häcken av sig och lyckats väl med fotbolls-EM. Hatten av åt Baguetterna!
Citera
2016-07-11, 18:21
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTEatingRoadkill
Är Frankrikes säkerhetstjänst superb eller var EM inte något som jihadister ville slå till emot? Några blev gripna i Belgien med planer på att attackera storbildssändning och en fransman som planerade att attackera muslimer blev gripen i Ukraina men jag har nog inte läst om något mer.

Även om IS kanske inte är de mest taktiska så borde väl en cell ha klarat av något iaf? Jag trodde verkligen att man skulle vakna upp idag och läsa rubriker att det varit slakt i Frankrike efter matchen.

Han som greps i Ukraina var ju dessutom högerextrem , inte med i någon terrorgrupp.
Citera
2016-07-11, 18:26
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Frankrike har en av världens bästa säkerhetstjänster, och samarbetar bla med CIA som har kontor i Paris. De har jobbat häcken av sig och lyckats väl med fotbolls-EM. Hatten av åt Baguetterna!
Dom har minst sagt gjort ett dunderbra jobb!
Citera
2016-07-11, 18:29
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTEatingRoadkill
På tal om ingenting...eller? Förstår inte vad det har med mitt inlägg att göra.

Påpekade bara det, visserligen ett dåd planerat runt EM men inte IS eller annan jihadiströrelse som låg bakom , så vad vi vet var det bara ett planerat dåd av jihadister som stoppades.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback