2016-06-04, 19:49
Medlem
Drapåtrissors avatar
Gissar att tjyven lämnar den någonstans då han upptäcker ryggsäckens innehåll? Åse åkte från Sthlm till Göteborg för att hämta urnan innehålland stoftet efter sin döda dotter. På morgonen märkte hon att bilen var olåst och ryggsäcken med urnan stulen. Ett både tragiskt och lite makabert brott och bara jag som hoppas att urnan kommer till rätta?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6447087
Citera
2016-06-04, 19:51
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Gissar att tjyven lämnar den någonstans då han upptäcker ryggsäckens innehåll? Åse åkte från Sthlm till Göteborg för att hämta urnan innehålland stoftet efter sin döda dotter. På morgonen märkte hon att bilen var olåst och ryggsäcken med urnan stulen. Ett både tragiskt och lite makabert brott och bara jag som hoppas att urnan kommer till rätta?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6447087

Man får ju bara hoppas på att denne är medveten om att det faktiskt är en urna.
Jag är inte känd för att kasta sympati runt om mig men här lider jag verkligen med föräldrarna.
Citera
2016-06-04, 20:01
Medlem
Tjuven är väl medveten om innehållet i ryggsäcken nu. Hoppas han/hon ställer den väl synlig och försedd med informativ lapp, någonstans.

Väldigt udda stöld om än omedveten. För man får väl tro att det inte var urnan tjuven var efter.

Kan inte låta bli att reagera på att den lämnades kvar i bilen under natten dock.
Citera
2016-06-04, 20:01
Medlem
O-Lyckligs avatar
Aj fan - förlust av materiella ting är likt mjällflagor på axeln, det vill säga lätt att borsta av sig... Tills man råkar ut för detta scenario!

Hoppas verkligen att egendomen kommer tillbaka till sin rätta ägare igen - utlys brottsamnesti så är gärningsmannen verkligen vågar medge sitt agerande, och det omedelbart!
Citera
2016-06-04, 20:14
Bannlyst
vill inte vara okänslig, men varför lämnar man en urna i en bil under natten. var det ett företags bil eller en privatpersons bil?
Citera
2016-06-04, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Tjuven är väl medveten om innehållet i ryggsäcken nu. Hoppas han/hon ställer den väl synlig och försedd med informativ lapp, någonstans.

Väldigt udda stöld om än omedveten. För man får väl tro att det inte var urnan tjuven var efter.

Kan inte låta bli att reagera på att den lämnades kvar i bilen under natten dock.
just detta? kanske är det så att dom råkat hälla ut innehållet, o nu säger dom den är stulen för att slippa ansvar?
Citera
2016-06-04, 20:33
Medlem
vafan snor man aska för??
Citera
2016-06-04, 22:45
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
vafan snor man aska för??

Eller så snodde man en ryggsäck och fick askan på köpet
Citera
2016-06-05, 16:53
Medlem
Någon som hört något mer? Kan vara en fejkhistoria.
Citera
2016-06-05, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanna97
just detta? kanske är det så att dom råkat hälla ut innehållet, o nu säger dom den är stulen för att slippa ansvar?
Något konstigt är det i alla fall.
Citera
2016-06-05, 17:12
Medlem
Gabriel Knights avatar
Troligen trodde tjuven att ryggsäcken innehöll något värdefullt men när han upptäckte att det bara var aska så hälldes det nog ut eller slängdes tyvärr. Troligen återfinns urnan i någon sopsäck om den ens hittas mer
Citera
2016-06-06, 03:21
Medlem
Timeouts avatar
Nej det är ingen bluff. Hur fan kan ni ens tänka tanken
Askan var efter en ung kvinna. Som tur är har urnan hittats nu.

Aska stals – samma dag som urnsättning
– Det är en kvinna som ringer in och larmar om att en urna med hennes dotters aska stulits. Hon vill så klart väldigt gärna ha tillbaka den, säger polisens presstalesman Hans Lippens.
Linnea är en av dotterns anhöriga. Klockan ett på lördagen skulle hon vara med och sänka ner stoftet av sin kusin i marken vid Härryda kyrka. Så blev det inte.
– Vi är i chock allihopa. Det är en sorglig historia från början till slut och vi hoppas att den som tagit urnan lämnar tillbaka den. Eller bara lämnar den var som helst, säger Linnea.
Ring polisen
Hon berättar att urnan var gjord i körsbärsträ och oval till formen. Den Låg i en mörk tygfodral och på urnan står också namnet på hennes kusin.
– Den låg i en ryggsäck så jag tror inte att den som tog urnan visste om vad den fick med sig.
http://www.expressen.se/gt/aska-stal...m-urnsattning/

Den stulna urnan är återfunnen
Urnan, med askan efter Linneas kusin, stals ur en bil som stod parkerad utanför ett hotell vid Landvetter natten till i går.
Någon urnsättning på Härryda kyrka på lördagen blev det aldrig.
Anonymt tips
Men sent på söndag eftermiddag återfanns urnan med askan, efter ett anonymt tips.
– Det kom ett anonymt sms till min kusins mamma, säger linnea.
– Enligt tipset skulle urnan finnas på en biltvätt i Landvetter.
– Det stämde. Jag har nyss fått veta det och det känns verkligen skönt, säger Linnea.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22949081.ab
Senast redigerad av Timeout 2016-06-06 kl. 03:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in