Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-03, 09:12
  #13885
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Just svanktatueringar på kvinnor har tyvärr väldigt negativa associationer. De kallas inte utan anledning för "tramp stamps".

Just tatueringar i svanken är något tjejer gjorde på solsemestrar, typ på Ibiza och det var coolt på 20-åriga tjejer 1997. Tyvärr har dessa fått ett löjesskimmer över sig, typ killen ska ha något att titta på när man har sex bakifrån, det är så jag uppfattat det. Ingen 20-årig tjej skulle göra en svanktatuering idag. Inte blir det bättre att dom där tjejerna som var 20 år 1997 idag är medelålders kvinnor.
Kan bara ana hur många 40-50 åriga kvinnor som sitter och önskar få sina svanktatueringar borttagna men har inte råd. Dom sitter ju tyvärr i en förortsetta någonstans med en massa kronofogdebrev eftersom dom valde att skaffa barn med (flera olika) spännande "Martins" och inte en vettig KTH:are. Ha ha.
2023-06-03, 10:04
  #13886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det är ju så. Bra beskrivet, jag skrattade faktiskt högt!

Dessutom blir det problem vid förlossningar och vissa operationer då epiduralbedövning annars skulle kunna användas, för läkaren kan inte föra nålen igenom tatueringen. Då hamnar de giftiga ämnena i färgen nämligen i epiduralkanalen.

Kollade upp det där och allt tyder på att det är ofarligt. Något man varnade om tidigare. I praktiken har det ingen betydelse.

Sen skrattar man inte åt människor det går åt helvete för. Det är liksom inte roligt. Humor är något annat..
2023-06-03, 15:14
  #13887
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Kollade upp det där och allt tyder på att det är ofarligt. Något man varnade om tidigare. I praktiken har det ingen betydelse.

Sen skrattar man inte åt människor det går åt helvete för. Det är liksom inte roligt. Humor är något annat..
Ja, det är väl som den nu ökända luftspalten.
Lever på fördomar och icke vedertagen fakta för att få älta Lottas väl dolda tatuering.

Det största problemet med Lottas smala slinga i svanken är att den är framgrävd ur obduktionsrapporten.
Att svåra skador är ointressant för att lusten att håna är primär.

Det är totalt ovidkommande för mordet.
2023-06-03, 15:22
  #13888
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har väl aldrig sagt att man behöver "känna aversion" över tatueringar? Som sagt: det kan till och med vara sexigt på en vältränad manskropp, men med den livserfarenhet som de flesta uppnått vid 40 år VET man att det ofta betyder trubbel (i alla fall om tatueringarna sitter på platser som inte går att dölja under normal sommarklädsel, d.v.s. Bermudashorts och kortarmad skjorta) och gör därför aldrig upp om den där första dejten. Upphittade styckade kvinnolik i en mans bakvatten innebär naturligtvis potentiellt trubbel det också (och är aldrig sexigt! ).

Sedan ser jag även en annan viktig skillnad mellan Martin Jonsson och Peter Madsen: Jonsson var extremt stor och stark, han var farlig till och med för nästan alla andra män. Madsen däremot var kortväxt och tunn, och exempelvis den stadiga kvinnliga lokföraren skulle förmodligen ha kunnat kontrollera honom, om han försökt något med henne. Det sa hon ju till och med i intervjun, när reportern frågade om hon inte var rädd att han skulle stycka henne. Hon sa något att "det skulle bli svårt för Madsen" (minns inte exakta ordalydelsen), och så skrattade hon.

Även fångvakterskan kan ha gjort bedömningen, att hon med de självförsvarstekniker hon lärt sig under sin utbildning till det jobbet, skulle ha kunnat kontrollera Madsen om han försökt något. Av denna anledning anser jag, att de kvinnor som gav sig in med Jonsson var dummare än de som gav sig in med Madsen (även efter att de visste att han mördat Wall, alltså). Man måste ju göra en förnuftig riskbedömning, innan man ger sig in med en man som kan vara farlig (om man nu måste göra det alls; det bästa är förstås att inte göra det alls).
Varför gör du en Wall of text och pratar om helt annat än det jag frågar om?
Med att känna aversion menas att ta avstånd.

Du har nämligen förmedlat att bara via foto, av att se tatueringar så ska Lotta begripa bättre och lägga ner alltihop.
Jag frågar då varför du inte avskräcktes sv en torso och fortsatte i år att prata om den mannens fördelar.

Jag pratar öht inte om att dejta utan undrar varför varningssignaler ska omgående kicka in för Lotta men inte för dig.
2023-06-03, 15:27
  #13889
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför gör du en Wall of text och pratar om helt annat än det jag frågar om?
Med att känna aversion menas att ta avstånd.

Du har nämligen förmedlat att bara via foto, av att se tatueringar så ska Lotta begripa bättre och lägga ner alltihop.
Jag frågar då varför du inte avskräcktes sv en torso och fortsatte i år att prata om den mannens fördelar.

Jag pratar öht inte om att dejta utan undrar varför varningssignaler ska omgående kicka in för Lotta men inte för dig.

Jag är väldigt noga med vem jag går ut och träffar i verkligheten, och potentiellt utsätter min dotter för (även om hon är utflyttad numera och har ett eget liv). Så dessa kvinnors val har inget med mig att göra överhuvudtaget.
2023-06-04, 10:25
  #13890
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är väldigt noga med vem jag går ut och träffar i verkligheten, och potentiellt utsätter min dotter för (även om hon är utflyttad numera och har ett eget liv). Så dessa kvinnors val har inget med mig att göra överhuvudtaget.
Svaret är fortfarande inte vad jag frågat om.
Men du pratar ju gärna om dig själv just nu.

Jag har tydligt beskrivit vad du påstår.
Att dessa löjliga diskussioner om tatueringar omgående ska få Lotta att ta avstånd.
Direkt vid kontakt. Direkt via att det syns på foto på fb vem han är.
Lotta ska då bli avskräckt.

Så om foto med tatueringar är den ultimata varningssignalen så borde väl i högsta grad en torso vara det och ge avsmak.
Varför inte var frågan - om du nu idiotförklarat Lotta på den punkten och påstått hon skulle dra sig ur allt och inte attraheras.

Det har med ditt preventiva snack att göra.

Det måtte väl gå att få ställa följdfrågor till dig om du hycklar?
Speciellt om du svamlar på nåt helt annat än det jag diskuterar.
2023-06-04, 10:39
  #13891
Medlem
develis avatar
Idag för sju år sen attackerade psykopaten Martin Jonsson Lotta och misshandlade henne brutalt i lägenheten, till oigenkännlighet.
Efter några dagar stängdes respiratorn av, hennes skador i hjärnan var för massiva.

När du gjorde slut så skedde det du misstänkte. Du mördades. Du försökte tona ner för att han blev så aggressiv och hämndbenägen.
Du var under en horribel hotbild att även dina nära och kära skulle mördas och såg ingen väg ut ur eländet.

Du borde få vila från skuldbeläggande, förtal och kränkningar. En mördad kvinna som redan kränkts å det grövsta och inte kan försvara sig nu heller.

Vila i frid Lotta, hoppas du ändå har ro i himlen med din älskade vovve bredvid dig. ❤️
__________________
Senast redigerad av develi 2023-06-04 kl. 11:11.
2023-06-04, 21:45
  #13892
Moderator
Mappings avatar
Det har nu gått sju år sedan Lotta Rudholm misshandlades till döds av Martin Jonsson, och nästan lika lång tid sedan Martin Jonsson dömdes till 18 års fängelse för brottet. Under en längre tid har tråden om Lotta Rudholm till allra största del kommit att bli en tråd där en handfull kontrahenter i inlägg efter inlägg inkommer med partsinlagor rörande den egna inställningen till bland annat skuldfrågan och anledningen till att dödsmisshandeln skedde. Gång på gång citeras gamla inlägg på ett sätt som gör att samma frågor ältas in absurdum men utan att tråden utvecklas, och tråden har mera antagit karaktären av en chat-funktion än en diskussionstråd.

Detta är inget som är fruktbart för merparten av Flashbacks användare. Vi som modererar ABoK-forumet har därför beslutat att låsa den här tråden. Om det i framtiden skulle dyka upp information som skulle kasta avsevärt nytt ljus över brottet som diskuterats i tråden, kan tråden komma att låsas upp igen.
/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback