Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-03, 23:26
  #1
Medlem
Är i Stockholm för tillfället och tydligen skall spektaklet avgöras i helgen vilket lär orsaka kaos som vanligt, dopningspektaklet i höstas när trikotnissarna intog bilvägarna minns nog alla med fasa.

Det jag vänder mig emot är alltså den helt absurda idéen att BILvägen skall användas för löpning, jogging och i värsta fall promenad. Ingen kommer fram. Tävlingen borde äga rum på Djurgården och Gärdet, annat skogsområde eller avlägsen förort. Nu förstör man för folk som skall till och från arbetet, och alla turister som behöver åka taxi till hotellen.

Tävlingen är förövrigt fullständigt ointressant eftersom segraren är en kenyan ingen hört talas om och som bara är ute efter pengarna.
2016-06-03, 23:33
  #2
Medlem
hahaha - du är bara avundsjuk för att du inte klarar av det!
2016-06-03, 23:52
  #3
Medlem
BernardLoutres avatar
Jag håller med Ts. Dessutom så blir jag bara irriterad när tidningarna hela tiden pratar om "folkfest". Jag tänker i alla fall inte gå ut och titta på en massa svettiga människor.
2016-06-04, 12:36
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hans.Schmetterling
Är i Stockholm för tillfället och tydligen skall spektaklet avgöras i helgen vilket lär orsaka kaos som vanligt, dopningspektaklet i höstas när trikotnissarna intog bilvägarna minns nog alla med fasa.

Det jag vänder mig emot är alltså den helt absurda idéen att BILvägen skall användas för löpning, jogging och i värsta fall promenad. Ingen kommer fram. Tävlingen borde äga rum på Djurgården och Gärdet, annat skogsområde eller avlägsen förort. Nu förstör man för folk som skall till och från arbetet, och alla turister som behöver åka taxi till hotellen.

Tävlingen är förövrigt fullständigt ointressant eftersom segraren är en kenyan ingen hört talas om och som bara är ute efter pengarna.

Det är bra ifall biltrafiken minskar.

Löpning, joggning och promenad är ett miljövänligare alternativ.
2016-06-04, 14:17
  #5
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Kunde ingen tagit sig i kragen och gått in och fällt negern? Synd att han ska slå ett fint gammalt rekord.
2016-06-04, 14:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är bra ifall biltrafiken minskar.

Löpning, joggning och promenad är ett miljövänligare alternativ.
Nej det är inte bra om biltrafiken minskar, det drabbar företag och tillväxten.

Folk kan få springa (gör det själv) men inte på Bilvägen. Det är inte heller ett alternativ till bilåkandet. En turist jag träffade på var tvungen att släppa väskor för att taxin inte kom fram, en resturang kunde inte få dagsfärska leveranser. Dessutom är det möjligt att folk fick svettas i bilkö in till stan. När cykeltävlingen skulle avgöras så blev det ju nästan kravaller.
2016-06-04, 17:17
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hans.Schmetterling
Nej det är inte bra om biltrafiken minskar, det drabbar företag och tillväxten.

Folk kan få springa (gör det själv) men inte på Bilvägen. Det är inte heller ett alternativ till bilåkandet. En turist jag träffade på var tvungen att släppa väskor för att taxin inte kom fram, en resturang kunde inte få dagsfärska leveranser. Dessutom är det möjligt att folk fick svettas i bilkö in till stan. När cykeltävlingen skulle avgöras så blev det ju nästan kravaller.

Problemet är att samhället mer eller mindre är anpassat efter bilismen, långsiktigt är det ohållbart.
2016-06-05, 07:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Kunde ingen tagit sig i kragen och gått in och fällt negern? Synd att han ska slå ett fint gammalt rekord.

Man kunde ju tänka sig en variant av paraolympics för folk som är handikappade med vit hud?
2016-06-05, 11:12
  #9
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är bra ifall biltrafiken minskar.

Löpning, joggning och promenad är ett miljövänligare alternativ.

De som hade nåt ärende kommer väl att åka in en annan dag, same same. De som inte kunde/ville vänta satt fast i långa köer och spydde ut extra mycket avgaser.
2016-06-05, 12:20
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
De som hade nåt ärende kommer väl att åka in en annan dag, same same. De som inte kunde/ville vänta satt fast i långa köer och spydde ut extra mycket avgaser.

Kom det som en överraskning för folk i Stockholm att det var maraton?

Man får försöka planera sin dag helt enkelt.
2016-06-05, 14:51
  #11
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Man kunde ju tänka sig en variant av paraolympics för folk som är handikappade med vit hud?
Eller att de som springer ska vara svenska medborgare.
2016-06-05, 15:10
  #12
Medlem
Shane21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Man kunde ju tänka sig en variant av paraolympics för folk som är handikappade med vit hud?
Äh löjligt världsrekordet för damer på marathon är ett av friidrottens bästa och det är en vit kvinna som har det Paula Radcliffe (2:15:25) banrekordet i Stockholm hålls av en vit kvinna Grete Waitz (2.28.24),
Grete och en annan norska Ingrid Kristiansen dominerade tidigare så mycket att de omnämndes i Seinfeld säsong 2 avsnitt 5.
Banrekordet för herrar slogs igår men har innan dess i 33 år tillhört en vit man Hugh Jones (2.11.37)
Topp-10 genomtiderna i Stockholm har många vita http://www.stockholmmarathon.se/star...D=309&Lan_ID=1

På herrsidan är resultaten för nordeuropéer generellt sämre nu än på 80-talet medan östafrikanerna är bättre vad det beror på kan man ju tvista om men att säga att man är handikappad med vit hudfärd är bara trams.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback