Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-03, 00:57
  #1
Avstängd
Hur är folk som använder Adidas-skor till skillnad från dom som
använder Nike-skor?
Citera
2016-06-03, 01:06
  #2
Medlem
Adidas = Balkan/ryssar
Nike = Syrier/araber, turkar, albaner samt negrer.

I grova drag.
Citera
2016-06-03, 01:56
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Hur är folk som använder Adidas-skor till skillnad från dom som
använder Nike-skor?

Kul fråga och kul tråd!
Jag köper skor efter mina fötter, och efter affärernas utbud. Det brukar oftast bli adidas eller nike. Dessa två märken brukar oftast vara bäst för mina fötter. Är jag annorlunda när jag använder mina olika skor? -Tror inte det. Det enda jag egentligen gnäller om, är att folk uttalar Nike fel. Den grekiska segergudinnan ska enligt mig uttalas Nike, inte "najki" eller liknande. Svenskt uttal på Nike alltså!
Och Adidas står för Adolf Dassler. (Onödig info, jag vet, men nerdigt och roligt tycker jag.)
Sådant brukar jag tala om när jag går i mina olika skor..

Edit: Länk om Adolf Dassler: https://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Dassler
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2016-06-03 kl. 02:05.
Citera
2016-06-03, 07:53
  #4
Medlem
SyndiKandAm92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cytopoi
Adidas = Balkan/ryssar
Nike = Syrier/araber, turkar, albaner samt negrer.

I grova drag.
vad snackar du om? känner fler araber och svarta med Adidas. döm inte efter stereotyper om inte du njuter av att låta okunnig.

OnT: tror nog de hänger med kvaliteten folk väljer en märket. om Adidas får inne riktigt härliga skor kommer dom locka fler kunder. fast vad jag vet om en del som väljer Nike är bara ällskar USA
__________________
Senast redigerad av SyndiKandAm92 2016-06-03 kl. 07:57. Anledning: edfvc
Citera
2016-06-03, 08:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyndiKandAm92
vad snackar du om? känner fler araber och svarta med Adidas. döm inte efter stereotyper om inte du njuter av att låta okunnig.

OnT: tror nog de hänger med kvaliteten folk väljer en märket. om Adidas får inne riktigt härliga skor kommer dom locka fler kunder. fast vad jag vet om en del som väljer Nike är bara ällskar USA

Beror väl på var man bor, hur många ifrån balkan och Ryssland stöter du på? Om inga så klart att du känner fler araber och negrer med adidas då.
Citera
2016-06-03, 08:52
  #6
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Hur är folk som använder Adidas-skor till skillnad från dom som
använder Nike-skor?

Hur är folk som tycker om äpplen? Din fråga är alldeles för bred, vi snackar om två av dom största skomärkena i världen. Att bärarna av respektive märke skulle ha någonting gemensamt är otroligt osannolikt.

Så mitt svar: båda grupperna är lika varierande.
Citera
2016-06-03, 16:59
  #7
Medlem
SyndiKandAm92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cytopoi
Beror väl på var man bor, hur många ifrån balkan och Ryssland stöter du på? Om inga så klart att du känner fler araber och negrer med adidas då.
ryssarna är få, men balkanfolk är rätt så många här i Malmö.
Citera
2016-06-03, 17:38
  #8
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Hur är folk som tycker om äpplen? Din fråga är alldeles för bred, vi snackar om två av dom största skomärkena i världen. Att bärarna av respektive märke skulle ha någonting gemensamt är otroligt osannolikt.

Så mitt svar: båda grupperna är lika varierande.

Jo, de har ju gemensamt att de allihop har fötter och skor..
Skämt åsido, håller jag med dig. Att de skulle ha något mer gemensamt är inte särskilt sannolikt. Däremot så har ju medlemmar i idrottsföreningar oftast samma märke, beroende på sponsorsavtal med mera.
Citera
2016-06-03, 17:49
  #9
Medlem
Alla ghetto artister i USA har adidas skor, alla ghetto kids i Sverige har Nike. Bara för att jävlas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback