Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-02, 22:33
  #1
Medlem
Hej hörde på en föreläsning med Alexander Bard där han talade om sin nya bok. Han nämnde också det relativt nystartade aktivitetshuset Noden i Sickla och fick det att låta som någon sorts fortsättning på fenomenet Burning Man som är stort i staterna.

Lät som han startat, vart med och startat det. Sökte lite på Facebook verkar mest vara ett ställe med yoga, meditation och fester av typen "kom och bygg en koja tillsammans".

I föreläsningen fick han det att låta som ett exempel på ett sätt att skapa en religion tillsammans i internetåldern, tema från den nya boken.

Har ni vart där? skvaller? Vilka ligger bakom? Blir det en ny religion?

Frågorna är många Kan flashback leverera svaren?
Citera
2016-06-03, 10:21
  #2
Medlem
Jo jag känner till detta ganska väl. Har läst Bards sensate bok och finner den mycket intressant. Har aldrig varit på Noden men har försökt följa projektet så gott jag kan. Som jag förstår det så är det en liten grupp människor dom funnit varandra och dragit igång rörelsen. I Synteismens facebook grupp länkades relativt nyligen en intervju med Joel Lindefors där han berättar om hur tankarna började och hur han kom i kontakt med Bard. Gå gärna med i facebook gruppen. Där diskuteras syteismen men även filosofi i allmänhet. Finns både en svensk och internationell grupp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback