Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-02, 18:31
  #1
Medlem
jagharingenfantasis avatar
Hej Flashback!

I sommar ska jag vistas under en längre period i Melbourne för att hälsa på familj som bor där. Enda problemet just nu är att jag är van vid att träna nästan varje dag, och vill därför fortsätta med det när jag är där. Jag har googlat och letat efter gym i närheten men det verkar som att alla är "PT-gym" dvs att man måste ha PT eller gå på gruppass för att kunna träna där. Jag vill alltså träna själv på ett helt vanligt gym såsom vi är vana vid i Sverige. Sen är det också ett stort plus om det går att köpa kort som gäller i 1 månad, men det är inte det viktigaste.

Är det någon som har erfarenhet av detta i Australien? Kanske någon som vet ett bra gym/kedja i Australien/Melbourne som kan tipsa om det? Uppskattar verkligen alla tips!
Citera
2016-06-02, 19:09
  #2
Medlem
Det finns hur mkt gym som helst därborta, dom gillar att träna nästan lika mkt som svenskar.
Citera
2016-06-02, 22:08
  #3
Medlem
claymanns avatar
Jag tyckte jetts var bra och billigt, finns överallt i australien typ
Citera
2016-06-03, 05:00
  #4
Medlem
Finns gott om gym och du lär kunna hitta många som inte kräver PT.
Många större lägenhetsbyggnader har dessutom eget gym som ingår i hyran.

Kör själv på RBT (Result Based Training), som har både PT/Semi-PT och man kan köra eget.
Citera
2016-08-04, 14:05
  #5
Medlem
Pulpas avatar
Vill minnas att det fanns rätt så gott om utegym i mel. Det räckte för mig.
Citera
2016-08-07, 22:12
  #6
Medlem
MrWalldemars avatar
Att boxas mot känguruer brukar va en populär träningsform där nere
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2727640

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback