Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-07, 14:33
  #169
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vad snackar du om såg inga som helst överdrifter. Varför tala Engelska, vad var syftet men videon? Skrämma andra länder och England i synnerhet?

En bra sak att hjälpa britterna ut ur EU för det kan få hela skiten att rämna. Schengen att rämna och sedan införs tull och poliskontroller i hela Europa. Då fastnar migranterna i Italien och Grekland så till vida dessa länder inte börjar sänka skepp i medelhavet i stället för att rädda mänskliga bidragsvrak.

Tro inte på mig. Klicka på länken nedan och studera hur Ingrid gör bort sig i sitt minst sagt märkliga försvar.
Citera
2016-06-07, 15:37
  #170
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Situationen nu är att de kan figurera som självständiga agenter och ha sin gemenskap i saken hellre än i ett gemensamt utanförskap, det finns inriktningar för det också, som kulturell sionism. Som kuriosa så skapades den av den som är mest trolig som författare av protokollen, Asher Ginsberg, även ingift i Lubavitch-dynastin som ligger bakom Chabad-Lubavitch och samlar omkring 5 milj. bondeplågare världen över och finns bl.a på 3 orter i Sverige.

Fråga dem om Israel så är hela existensen avhängd religion och tro.


Eller så ser man bara på sin judiska bakgrund likt andra ser på att deras farfar är ifrån Polen, låt säga... Tror du att många 'vanliga' judar agerar 'gemenskap i sak' utifrån Sions vises protokoll...? Tror du att judar själva läser dessa dokument som ett manifest och agerar utifrån det...?

Citat:
Och vilken relevans har yrket för nationalitetskänslan? Det verkar som att du blandar korten för att samla till en OT-rapport.

Nja, det är väll snarare ett försök att vara "snäll" och utgå ifrån att du tror att 'agendajudar' beter sig så snarare än den 'vanliga' personen.

Men för att röra mig mer till nationsfrågan - varför tror du ens att judar i Sverige betraktar sig som en nationell tillhörighet? Jag kan tänka mig att det en gång för inte alltför länge sedan var så i Europa, men IDAG...? Det är exempelvis väldigt få judar i dagens Sverige som talar jiddish/hebreiska. Så den judiska nationen i Sverige talar alltså primärt svenska även sinsemellan. Vi talar trots allt om ca 20k människor, utspridda över Sverige, varav de allra flesta betraktar sig själva som nationellt svenska. Betraktar ens judiska intresseorganisationer de svenska judarna som tillhörande den judiska nationen...? Högst tveksamt...

Citat:
Spelar det nån roll varför de hatar nåt när de upprättat en strategi för att krossa den? Sen som ett tillägg kan jag råda dig att kolla upp "syndens helighet" och vad det syftar till.

Ja, det spelar roll. Bibeln är dödskultslitteratur skrivna av plattjordstroende ökennomader som ett manifest för död och lidande av oliktänkande. En strategi för att krossa den låter som det moraliskt korrekta. Ingen aning om vad du menar med 'syndens helighet', och Google verkar inte vara till någon hjälp. Du får vara mer specifik.

Citat:
Men till skillnad mot andra har judarna skapat en strategi för att mörda vita.

Varför tror du det...? Står det också i Sions vises protokoll eller...? Kan du visa på något tecken att detta faktiskt praktiseras i verkligheten...? Fruktar du att rasistiska anti-vita judar knivhugger dig på gatorna i Sverige...? Har detta ens någonsin hänt, eller menar du "mörda" på något mer indirekt sätt?

Jag tror inte att "judarna" (en till synes väldigt heterogen grupp för övrigt, förmodligen långt mer heterogen än svenskar) har en strategi för att "mörda vita".... Vad har du för skäl att tro detta?



Citat:
Ja, det var judar vi pratade om.

Okej, så judiska intresseorganisationer förespråkar öppet Europa-hat i Sverige. Var hittar jag detta?



Citat:
Men det är så det ser ut, att det är bara vita som bär på en arvsynd.

Fast min fråga är om DU betraktar en arvsynd gentemot judarna. Även om jag för diskussionens skull kan acceptera att Sions vises protokoll ens skrevs av judar och i syfte att tillämpas så verkar du tro att detta är ett levande dokument för judar IDAG... Är inte detta en form av arvsynd, åtminstone gentemot den majoritet som ej följer dem...? (Jag utgår ifrån att du inte tror att 50+% judar i Sverige arbetar aktivt för att införliva Sions vises protokoll...)

Citat:
Det sker ett förverkligande av delar av den som går att spåra till en viss grupptillhörighet.

Kan det vara så att detta del-förverkligande du talar om också är fullt konsekvent med att enskilda människor agerar utifrån personlig vinning...?
För om vi talar om judisk överrepresentation inom maktställningar - är inte detta någonting de flesta eftersträvar, och att det inte nödvändigtvis har cyniska motiv?

Jag vet dock ej exakt vad du syftar på, så svårt att säga mycket mer.
Citera
2016-06-08, 07:33
  #171
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Erdogan fattar: http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-36456878

Du har inte förstått vad jag menar och jag tror inte du kommer göra det. Min poäng är att vita kvinnor föder under 2 barn/kvinna, alltså under ersättningsnivån.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sub-replacement_fertility

Det gör att den vita befolkningen blir mindre för varje generation. Det motsatta gäller den muslimska världen i stort, och våra invandrare i Sverige. De föder över 2.1 barn per kvinna, och blir därför fler efter varje generation.

Fortsätter detta kommer svenskar/vita bli minoritet i sina egna länder. Väst kommer dö, bokstavligt talat.

Feminism och att vita kvinnor inte vill föda fler än 2 barn är ett stort problem för hela den västliga världen, och det ansvaret väger tyngst på kvinnan.

Du är en ärkeidiot av episka proportioner.

Din tes förutsätter följande
- Att muslimer fortsätter föda barn i samma utsträckning
- Att muslimska barn förblir muslimer och även tillämpar sina föräldrars syn på äktenskap/barnafödsel/preventivmedel/abort
- Att muslimer inte återvänder till sina ursprungsländer

Detta är punkter du helt och hållet saknar belägg för. Du ordbajsar som vanligt komplett skitsnack. Faktum är att nuläget är tvärtom gentemot det du förutsätter så inte nog med att de nuvarande förutsättningarna till din "problematik" måste skiftas så måste det även fortgå under flera decennier för att det ska överhuvudtaget bli relevant. Som nuläget ser ut så minskar barnafödsel i takt med att muslimska länder i större utsträckning moderniserar sitt jordbruk samt flyttar till storstäder. Även preventivmedel används i ökad utsträckning och sexualutbildning förbättras - speciellt i de fallen då de flyttar till ett Europeiskt land men även i Mellanöstern samt Sydostasien. Generationen som kommer att föda barn och som är gruppen ifråga har idag tillgång till något deras föräldrar troligtvis inte hade - Internet - Men att du inte greppat detta faktum i din diffusa världsbild är för mig ytterligare ett bevis att du sitter och ordsvamlar efter några groggar för mycket från din stuga i den värmländska skogen med 500 meter till den närmsta grannen vars efternamn är Svensson. Vad som får dig att tro att din åsikt är värd ett skit i något som har med integration och invandring är för mig ett under av idioti.

Vidare så ska du ge fan i att förväxla "Vit" med "Västerländsk", "Västerländsk" en kulturell tillhörighet och inte en ras din fjant.
__________________
Senast redigerad av Teu 2016-06-08 kl. 07:35.
Citera
2016-06-08, 08:11
  #172
Medlem
Det räcker med råge att hålla sig till sanningen när det gäller att kritisera den helt sinnessjuka svenska invandringspolitiken. Jag kan inte se videoklippet, men personen på Twitter verkar mest klaga på detaljer. Nej, vi är inte nummer ett i världen när det gäller våldtäkter per capita, men däremot nummer två eller tre. Det nämner han inte alls även om detta faktum är sanslöst illa.

Även det att man inte vet vem som utför våldtäkterna. Råder det någon som helst tvekan att invandrare är kraftigt överrepresenterade när det gäller överfallsvåldtäkter? Har för mig jag sett statistik på det... Att gruppvåldtäkter troligen förekommit i Sverige även förr i tiden, är ett synnerligen korkat argument. Visst skedde säkert en och annan men inte tillnärmelsevis med den frekvens som under de senaste decennierna.

Så han kritiserar själv inte på ett seriöst och ärligt sätt, varför det han skriver inte kan tas på allvar.
Citera
2016-06-08, 16:55
  #173
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du är en ärkeidiot av episka proportioner.

Din tes förutsätter följande
- Att muslimer fortsätter föda barn i samma utsträckning
- Att muslimska barn förblir muslimer och även tillämpar sina föräldrars syn på äktenskap/barnafödsel/preventivmedel/abort
- Att muslimer inte återvänder till sina ursprungsländer

Detta är punkter du helt och hållet saknar belägg för. Du ordbajsar som vanligt komplett skitsnack. Faktum är att nuläget är tvärtom gentemot det du förutsätter så inte nog med att de nuvarande förutsättningarna till din "problematik" måste skiftas så måste det även fortgå under flera decennier för att det ska överhuvudtaget bli relevant. Som nuläget ser ut så minskar barnafödsel i takt med att muslimska länder i större utsträckning moderniserar sitt jordbruk samt flyttar till storstäder. Även preventivmedel används i ökad utsträckning och sexualutbildning förbättras - speciellt i de fallen då de flyttar till ett Europeiskt land men även i Mellanöstern samt Sydostasien. Generationen som kommer att föda barn och som är gruppen ifråga har idag tillgång till något deras föräldrar troligtvis inte hade - Internet - Men att du inte greppat detta faktum i din diffusa världsbild är för mig ytterligare ett bevis att du sitter och ordsvamlar efter några groggar för mycket från din stuga i den värmländska skogen med 500 meter till den närmsta grannen vars efternamn är Svensson. Vad som får dig att tro att din åsikt är värd ett skit i något som har med integration och invandring är för mig ett under av idioti.

Vidare så ska du ge fan i att förväxla "Vit" med "Västerländsk", "Västerländsk" en kulturell tillhörighet och inte en ras din fjant.

Den som lever får se. Ja, Väst är en vit identitet som bruna människor kan ta till sig. Den är uttänkt av vita män och värderingar baserade på vita folk.

Islam är både en ideologi och religion. Jag känner Muslimer som har varit ärliga med mig, vilket är ovanligt. Islam kommer visa sig mer och mer desto fler muslimer det finns i en population.

I princip alla muslimska länder var en gång kristna. Turkiet, och Konstantinopel var kristendomens högborg innan araberna invaderade. Muslimerna tog över halva Europa och kom långt in i Framtiden.

Det är 3-4 generationens invandrare som går med ISIS 90-talister och framåt.

Du har fel, muslimerna i Europa har valt att inte assimilera. Du kommer se flera terrordåd i år. Jag hoppas du vaknar upp snart, för du är en djupt sovande svennebanan.

http://www.religionfacts.com/islam/timeline
Citera
2016-06-08, 17:57
  #174
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det räcker med råge att hålla sig till sanningen när det gäller att kritisera den helt sinnessjuka svenska invandringspolitiken. Jag kan inte se videoklippet, men personen på Twitter verkar mest klaga på detaljer. Nej, vi är inte nummer ett i världen när det gäller våldtäkter per capita, men däremot nummer två eller tre. Det nämner han inte alls även om detta faktum är sanslöst illa.

Även det att man inte vet vem som utför våldtäkterna. Råder det någon som helst tvekan att invandrare är kraftigt överrepresenterade när det gäller överfallsvåldtäkter? Har för mig jag sett statistik på det... Att gruppvåldtäkter troligen förekommit i Sverige även förr i tiden, är ett synnerligen korkat argument. Visst skedde säkert en och annan men inte tillnärmelsevis med den frekvens som under de senaste decennierna.

Så han kritiserar själv inte på ett seriöst och ärligt sätt, varför det han skriver inte kan tas på allvar.
Fast... Vad har du grund till det du säger. Tex säger du att du "har för dig" det finns statistik som visar det du säger. Det är väl liksom lite så det är. Man kan tro saker och sen kan man veta saker. Vissa statistiken som stödjer det du säger. Föregå gärna kritik med att motiver hur våldtäkter räkans och anmäls i diverse länder på jorden. När du tagit reda på den information så kan du redovisa den för oss. Innan dess betyder din åsikt lika mycket som tex min, dvs ingenting.
Citera
2017-04-29, 19:45
  #175
Medlem
Svärjes avatar
Rasisten Ingrid Carlqvist har nu till slut kommit ut som... nazist?
Citera
2017-04-29, 21:05
  #176
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du är en ärkeidiot av episka proportioner.

Din tes förutsätter följande
- Att muslimer fortsätter föda barn i samma utsträckning
- Att muslimska barn förblir muslimer och även tillämpar sina föräldrars syn på äktenskap/barnafödsel/preventivmedel/abort
- Att muslimer inte återvänder till sina ursprungsländer

Detta är punkter du helt och hållet saknar belägg för. Du ordbajsar som vanligt komplett skitsnack. Faktum är att nuläget är tvärtom gentemot det du förutsätter så inte nog med att de nuvarande förutsättningarna till din "problematik" måste skiftas så måste det även fortgå under flera decennier för att det ska överhuvudtaget bli relevant. Som nuläget ser ut så minskar barnafödsel i takt med att muslimska länder i större utsträckning moderniserar sitt jordbruk samt flyttar till storstäder. Även preventivmedel används i ökad utsträckning och sexualutbildning förbättras - speciellt i de fallen då de flyttar till ett Europeiskt land men även i Mellanöstern samt Sydostasien. Generationen som kommer att föda barn och som är gruppen ifråga har idag tillgång till något deras föräldrar troligtvis inte hade - Internet - Men att du inte greppat detta faktum i din diffusa världsbild är för mig ytterligare ett bevis att du sitter och ordsvamlar efter några groggar för mycket från din stuga i den värmländska skogen med 500 meter till den närmsta grannen vars efternamn är Svensson. Vad som får dig att tro att din åsikt är värd ett skit i något som har med integration och invandring är för mig ett under av idioti.

Vidare så ska du ge fan i att förväxla "Vit" med "Västerländsk", "Västerländsk" en kulturell tillhörighet och inte en ras din fjant.

På tal om ordbajsande, jösses.

Ja här är ett typexempel på en tomte som tar till sig den äckliga regimlojala svenska massmedia-produktionen. Jag känner igen "försvaret" av muslimer från tidningsartiklar knappt en vecka gamla.

"Din tes förutsätter följande
- Att muslimer fortsätter föda barn i samma utsträckning
- Att muslimska barn förblir muslimer och även tillämpar sina föräldrars syn på äktenskap/barnafödsel/preventivmedel/abort
- Att muslimer inte återvänder till sina ursprungsländer"

Har de kommit hit lär de inte frivilligt återvända. Finns ingen rimlig anledning att tro att muslimerna som väller in i väst och har gjort det i årtionden kommer att återvända. Deras barn och barnbarn exempelvis, har bara en svag koppling till den muslimska världen. Den växer sig fast i väst istället. "Ha belägg för", det är ett fullkomligt rimligt resonerande och jag själv är helt obekant med muslimsk återvandring bort härifrån.
Citera
2017-05-01, 18:28
  #177
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Varför byta ner sig och bli identitetslös svensk hen när man kan vara muslimsk arab?

Vore jag arab eller muslim så hade aldrig gjort det.
Citera
2017-05-01, 18:40
  #178
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Rasisten Ingrid Carlqvist har nu till slut kommit ut som... nazist?

Tar tanten avstånd från judar och Israel nu??
Citera
2017-05-01, 18:46
  #179
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ingrid Carlqvist gjorde en video om massinvandringen till Sverige.

Det är väldigt mycket känslor och upplevelser. Och väldigt mycket faktafel. Så mycket att det blir förbannat pinsamt!

https://www.youtube.com/watch?v=sdGP...ature=youtu.be

Behöver verkligen invandringskritiker förvanska så mycket i det här läget?

Känns nästan som att Gatestone Institute krävde av Ingrid att publicera en video med ren sensationalism för att kunna få bra spridning.

Men det är hur som helst pinsamt. Och än värre att hennes försvar är så usel!

https://storify.com/Acolyle/ingrid-carlqvist

Är det verkligen nödvändigt för invandringskritiker att överdriva och vara så nära som en snudd ifrån att ljuga för att få sin poäng igenom? Räcker det inte med verkligheten och de fakta som finns? Eller behöver invandringskritiker verkligen den här sortens sensationalism?

Diskutera!

Har du några "felaktiga" citat tack. Vad tycker du är fel??? (jag vill inte se hela videon).
Citera
2017-05-01, 19:27
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Rasisten Ingrid Carlqvist har nu till slut kommit ut som... nazist?

Har inte direkt följt henne, men nog ligger det en del i ditt påstående. I detta fall håller jag med Ann Heberlein på ledarsidorna.se: https://ledarsidorna.se/2017/04/den-...ntisemitismen/

Citat:
Ursprungligen postat av Ann Heberlein
I fredags kväll gick Carlqvist några steg längre:
”Jag uppmanar alla att gå igenom bevisen för Förintelsen. De flesta är övertygade om att det finns tonvis med bevis, men när man går igenom det blir det inte alls så tydligt längre. Kolla alltid allting”,

skriver Carlqvist i ett makabert försök att kannibalisera på den pågående diskussionen om ”fake news”.

Diskussionen som utspinner sig på Carlqvists öppna facebooktråd är absurd. Trots mothugg fortsätter Carlqvist att ihärda i sitt påstående att förintelsen inte ägt rum: ”Jag bad dig att lista bevisen för att Förintelsen ägt rum, så att vi därefter skulle kunna gå igenom dem”, skriver hon till en Facebookvän som ifrågasätter hennes påstående. ”Det viktiga för oss människor är att alltid ha ett öppet sinnelag, inte bara svälja saker som folk har sagt åt oss”, fortsätter hon.

Inte direkt fräscht att komma ut som förintelseförnekare.
__________________
Senast redigerad av NeoFlexer 2017-05-01 kl. 19:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback