Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-02, 13:01
  #1
Medlem
OliverCromwells avatar
Ingrid Carlqvist gjorde en video om massinvandringen till Sverige.

Det är väldigt mycket känslor och upplevelser. Och väldigt mycket faktafel. Så mycket att det blir förbannat pinsamt!

https://www.youtube.com/watch?v=sdGP...ature=youtu.be

Behöver verkligen invandringskritiker förvanska så mycket i det här läget?

Känns nästan som att Gatestone Institute krävde av Ingrid att publicera en video med ren sensationalism för att kunna få bra spridning.

Men det är hur som helst pinsamt. Och än värre att hennes försvar är så usel!

https://storify.com/Acolyle/ingrid-carlqvist

Är det verkligen nödvändigt för invandringskritiker att överdriva och vara så nära som en snudd ifrån att ljuga för att få sin poäng igenom? Räcker det inte med verkligheten och de fakta som finns? Eller behöver invandringskritiker verkligen den här sortens sensationalism?

Diskutera!
Citera
2016-06-02, 13:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Är det verkligen nödvändigt för invandringskritiker att överdriva och vara så nära som en snudd ifrån att ljuga för att få sin poäng igenom? Räcker det inte med verkligheten och de fakta som finns? Eller behöver invandringskritiker verkligen den här sortens sensationalism?

Diskutera!
Alltför många som dras till politiken är idioter, uppmärksamhetssökare eller sociala klättrare. Det behövs en utgallring.
Citera
2016-06-02, 13:16
  #3
Medlem
Det hade varit önskvärt om TS citerade exakt vad det är i Ingrid Carlqvists video som h'n anser vara felaktigt, så att vi har något konkret att diskutera i tråden.
Citera
2016-06-02, 13:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornbrumm
Alltför många som dras till politiken är idioter, uppmärksamhetssökare eller sociala klättrare. Det behövs en utgallring.
Det stämmer. MP har börjat rensa ut sina korankramare, vilket är positivt. Fler partier bör ta efter. S har gått upp kraftigt sedan Löfven med tyngd i rösten sa att "I Sverige hälsar vi på varandra genom att ta i hand". Klart besked från en i övrigt ganska vek landsledare.
Citera
2016-06-02, 13:44
  #5
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Det hade varit önskvärt om TS citerade exakt vad det är i Ingrid Carlqvists video som h'n anser vara felaktigt, så att vi har något konkret att diskutera i tråden.

Håller med. Diskussionsunderlaget är... Tja vad?

Jag anser av det som jag har läst att hon är mycket trovärdig.
Citera
2016-06-02, 13:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Håller med. Diskussionsunderlaget är... Tja vad?

Jag anser av det som jag har läst att hon är mycket trovärdig.
Hon motsätter sig islamiseringen av Sverige. Det gör jag också. Så i min bok gör hon en god gärning, och hon har sagt något som inte stämmer faktamässigt bör man visa fram det istället för att ge sig på person. Men det är ju rätt typiskt tokvänstern när de saknar argument.
Citera
2016-06-02, 13:48
  #7
Medlem
Missplacedgunks avatar
Om man använder sig av fel fakta och ljuger om sanningen är det självklart dåligt. Jag kan inte kommentera om de uppgifter hon lämnar.

Vad som är viktigt är vad som är sant, så om folk ljuger om sanningen och håller en viss ståndpunkt kring frågan kan den ståndpunkten ses som oseriös i längden.
Citera
2016-06-02, 13:49
  #8
Medlem
Bajen666s avatar
Var är alla faktafel..?
Jag hittar då inga.
Citera
2016-06-02, 13:54
  #9
Medlem
Broken Tusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen666
Var är alla faktafel..?
Jag hittar då inga.

+1.

Jag hittar heller inga jävla faktafel. Det kanske snarare handlar om ett "åsiktsfel" enligt den islamvurmande vänstern..?
Citera
2016-06-02, 14:12
  #10
Medlem
falconer8s avatar
Kommunistjävlar, vänsterpack och islamslickare anser det vara "faktafel" när någon har "fel" åsikt! " Jag håller inte med om detta så därför är det fel". Så funkar deras ytterst begränsade små reptilhjärnor. Idioter är vad dom är hela högen! Dom tror på fullt allvar att dom kommer att bli skonade den dagen då babbarna har tagit över Sverige och infört Sharialagar! Skrattretande! Dom kommer att bli så förvånade då dom finner sig dinglandes i galgen & få halsarna avskurna!
Citera
2016-06-02, 14:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ingrid Carlqvist gjorde en video om massinvandringen till Sverige.

Det är väldigt mycket känslor och upplevelser. Och väldigt mycket faktafel. Så mycket att det blir förbannat pinsamt!

https://www.youtube.com/watch?v=sdGP...ature=youtu.be

Behöver verkligen invandringskritiker förvanska så mycket i det här läget?

Känns nästan som att Gatestone Institute krävde av Ingrid att publicera en video med ren sensationalism för att kunna få bra spridning.

Men det är hur som helst pinsamt. Och än värre att hennes försvar är så usel!

https://storify.com/Acolyle/ingrid-carlqvist

Är det verkligen nödvändigt för invandringskritiker att överdriva och vara så nära som en snudd ifrån att ljuga för att få sin poäng igenom? Räcker det inte med verkligheten och de fakta som finns? Eller behöver invandringskritiker verkligen den här sortens sensationalism?

Diskutera!

Upp tillbevis. Vilka faktafel? Och enligt vem?
Citera
2016-06-02, 14:35
  #12
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Det hade varit önskvärt om TS citerade exakt vad det är i Ingrid Carlqvists video som h'n anser vara felaktigt, så att vi har något konkret att diskutera i tråden.

Att Sverige har mest våldtäkter/capita i hela världen. Hon säger det inte rent ut men antyder det ungefär 0:30 i filmen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback