Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-01, 15:13
  #1
Medlem
Som rubriken lyder varför undanhålls och tystas alla bevis att utomjordingar har varit på vår planet ner.

Det känns som att regeringen inte vill att vi vanliga människor ska veta att utomjordingar finns eller att dom har besökt våran jord.

Vad tror ni är anledningen till att vi inte får veta sanningen om Aliens.
Citera
2016-06-01, 15:15
  #2
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Som rubriken lyder varför undanhålls och tystas alla bevis att utomjordingar har varit på vår planet ner.

Det känns som att regeringen inte vill att vi vanliga människor ska veta att utomjordingar finns eller att dom har besökt våran jord.

Vad tror ni är anledningen till att vi inte får veta sanningen om Aliens.

Vore intressant om du presenterade en trovärdig källa.
Citera
2016-06-01, 15:29
  #3
Medlem
[quote=muteme|57444752]Vore intressant om du presenterade en trovärdig källa.[/QUOTET

Tänker framför allt på denna teorin https://en.m.wikipedia.org/wiki/Men_in_black

Det finns också hundratals andra händelser där det är ganska uppenbart att regeringen har censorerat information.
Citera
2016-06-01, 15:57
  #4
Medlem
Men hur vet du ifall utomjordingar ens har landat på jorden?
Citera
2016-06-01, 16:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOrre
Men hur vet du ifall utomjordingar ens har landat på jorden?

Jag kan självklart inte veta ifall utomjordingar har landat på jorden men jag tror det.

Tråden handlar inte om ifall dom har gjort det eller inte. I fortsättningen så tycker jag att personer med samma tro som jag kan svara på frågan istället.
Citera
2016-06-01, 17:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Jag kan självklart inte veta ifall utomjordingar har landat på jorden men jag tror det.

Tråden handlar inte om ifall dom har gjort det eller inte. I fortsättningen så tycker jag att personer med samma tro som jag kan svara på frågan istället.

Tråden förutsätter i allra högsta grad att de har besökt Jorden och lämnat spår efter sig. Annars finns det ju inga bevis att undanhålla.

Det finns ju enligt mig ett par mer troliga scenarier än det du föreslår:

Aliens har aldrig besökt Jorden.
Aliens har besökt Jorden men vår regering vet inte om det och mörkar därför ingenting.
Citera
2016-06-01, 18:06
  #7
Moderator
Humbugs avatar
Jag tror att tråden passar bättre i

Ufologi --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2016-06-01, 20:11
  #8
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Som rubriken lyder varför undanhålls och tystas alla bevis att utomjordingar har varit på vår planet ner.

Det känns som att regeringen inte vill att vi vanliga människor ska veta att utomjordingar finns eller att dom har besökt våran jord.

Vad tror ni är anledningen till att vi inte får veta sanningen om Aliens.

Var finns stödet för att vi har haft besök och att vi undanhålls detta?

Att bara påstå saker kan vem som helst göra!
Citera
2016-06-01, 20:38
  #9
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Det känns som att regeringen inte vill att vi vanliga människor ska veta att utomjordingar finns eller att dom har besökt våran jord.
Bara regeringen eller vet hela sjuklövern? När blir man vanlig människa och när övergår man till att bli ovanlig? Räcker det med att ha jobbat för regeringen eller måste man vara statsråd? Hur går informationsmötena till? Är det Stefan Löfven själv som informerar nya som ska få veta eller är det Anders Ygeman eller kanske Kristoffer Talltorp?
Citera
2016-06-01, 21:16
  #10
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Som rubriken lyder varför undanhålls och tystas alla bevis att utomjordingar har varit på vår planet ner.

Har du några bevis på att det finns bevis?


Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Det känns som att regeringen inte vill att vi vanliga människor ska veta att utomjordingar finns eller att dom har besökt våran jord.

Vilken av alla regeringar? Brantings? Göran Persson? Eller kanske Ola Ullstens?

Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Vad tror ni är anledningen till att vi inte får veta sanningen om Aliens.

Prata för dig själv. Jag och många andra känner till sanningen.
Citera
2016-06-01, 22:08
  #11
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Är det Stefan Löfven själv som informerar nya som ska få veta eller är det Anders Ygeman eller kanske Kristoffer Talltorp?


Mästerförhandlaren Löfven behåller givetvis all information själv i gammal Sossepamps-anda!
Citera
2016-06-02, 14:03
  #12
Avstängd
Tvärtom, världens regeringar och militärer har till 100% skapat alienfenomenet. NASA tramsar loss med ISS och visar alien skepp nr 212 i bild och folk flippar ut i vanlig ordning utan att förstå att NASA skapat allt detta från början.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback