Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-01, 14:07
  #1
Medlem
Har börjat tävla i motocross och har just nu inga riktiga knäskydd och dessutom ett trasigt inre ledband i knäet som bråkar lite med menisken jag vill stöda upp
Har hittat några billiga Ufo Morpho knäskydd men storlekarna gör mig fundersam. Finns S/M eller L/XL. hittar inget om stoleksguide då jag har rätt korta men grova ben (179 cm lång) och håller på rätt mycket med styrke träning så storlekarna känns som dom antingen kommer bli för tighta eller för långa. Någon som vet något gällande storlekar? Vill köpa så snabnt som möjligt då mitt knä inte alls är bra just nu
Citera
2016-06-01, 21:47
  #2
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriff89
Har börjat tävla i motocross och har just nu inga riktiga knäskydd och dessutom ett trasigt inre ledband i knäet som bråkar lite med menisken jag vill stöda upp
Har hittat några billiga Ufo Morpho knäskydd men storlekarna gör mig fundersam. Finns S/M eller L/XL. hittar inget om stoleksguide då jag har rätt korta men grova ben (179 cm lång) och håller på rätt mycket med styrke träning så storlekarna känns som dom antingen kommer bli för tighta eller för långa. Någon som vet något gällande storlekar? Vill köpa så snabnt som möjligt då mitt knä inte alls är bra just nu

Köp hem och prova i lugn och ro sedan skickar du tillbaka de som du inte vill ha. Öppet köp i tre veckor enligt distansköplagen funkar alltid Både 24mx och motoaction har väl dessa skydd tror jag. Du kan ju tom köpa hem den därifrån och prova för att sedan skicka tillbaka och köpa rätt storlek från något helt annat ställe om du hittar billigare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback