Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-11-24, 01:23
  #49
Medlem
mmais avatar
Dagens politik har tappat fokus! Partier som S/M lägger ner stora resurser (skattepengar) på regnbågsmänniskor, feminister och andra minoriteter!
Jag personligen kan tycka att det är en fördel om partier hellre lägger skattepengar i diskussioner om dom stora problemen, och som jag uppfattar det med SD så försöker dom hålla en låg profil på dessa små problem som regnbågsmänniskor och feminister ändå är i det stora hela.
Citera
2017-11-24, 08:57
  #50
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hur tror du att det slutar? Jag hoppas att fler partimedlemmar än Jeff Ahl tänker visa motstånd.

Svårt att säga, men i nuläget säger jag 50-50.
Citera
2018-07-28, 21:28
  #51
Avstängd
karlduschs avatar
Från SDs partiprogram

"Ingen människa väljer sin sexuella läggning. Trakasserier och diskriminering mot människor p.g.a. deras sexuella läggning är oacceptabelt och skall rättsligt beivras. Vidare anser Sverigedemokraterna att människors sexuella preferenser primärt är en privat fråga och ingenting partiet fäster någon vikt vid."
Citera
2018-08-02, 19:03
  #52
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldusch
Från SDs partiprogram

"Ingen människa väljer sin sexuella läggning. Trakasserier och diskriminering mot människor p.g.a. deras sexuella läggning är oacceptabelt och skall rättsligt beivras. Vidare anser Sverigedemokraterna att människors sexuella preferenser primärt är en privat fråga och ingenting partiet fäster någon vikt vid."

Det där rimmar dock lite illa mot att de var emot homoadoptioner, alltså att homosexuella inte skulle få adoptera. Men de kanske ändrat åsikt nu.
Citera
2018-08-02, 19:11
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det där rimmar dock lite illa mot att de var emot homoadoptioner, alltså att homosexuella inte skulle få adoptera. Men de kanske ändrat åsikt nu.

Det ändrade man väl åsikt om alldeles nyligen till att vara positiva till homoadoptioner.
Citera
2018-08-02, 19:26
  #54
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det där rimmar dock lite illa mot att de var emot homoadoptioner, alltså att homosexuella inte skulle få adoptera. Men de kanske ändrat åsikt nu.

Fast det är inte nödvändigtvis homofobi att vara emot homoadoptioner utan omsorg om barnen. De ”studier” som finns har rört fall där ena föräldern ”blivit” homosexuell och tagit med barnen.
Citera
2018-08-02, 19:32
  #55
Medlem
Nostradumbasss avatar
Jag tycker SD ska förbjuda Prideveckan som subversiv verksamhet.
Citera
2018-08-02, 20:00
  #56
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Alltså... Får jag först fråga dig, hur många artiklar tror du finns det att hitta som inte beskriver SD som homofobiska monster som sprutar eld och äter barn? 60% av journalistkåren röstar ju för i helvete på islamistpartiet MP. Lite källkritik om man får be.

Och nej. Har ingen negativ syn på bögar. Skulle också gissa på att många av dem i hemlighet röstar på SD eftersom de vet vad som väntar dem om massinvandringen fortsätter. De kulturerna vi tar hit stenar ju för fan fortfarande sexuellt annorlunda personer till döds i hemländerna.

Inget fel på homosexuella män.. Borde vara fler av dem, då det blir fler fruntimmer över till oss andra.
Citera
2019-10-26, 14:02
  #57
Medlem
volvo 240s avatar
Fria Tider gick nyligen ut med en kritisk artikel där de mer el mindre försöker få det till något fult att SD inte är emot homoäktenskap. Likadant försöker de smutskasta SD genom att yra om abortfrågan.


Det är en extremt liten del av befolkningen som bryr sig om dessa frågor Tex att vecka 18 är sista veckan för abort utan läkarutlåtande eller att några få homosexuella gifter sig.

De menar att det är en urvattning av SDs politik. Men vill man få igenom sina viktigaste frågor måste man dels kompromissa och dels se över sin politik.

Likadant som tvångsåtervandring av icke kriminella invandrare är inget de allra allra flesta svenskar vill se.

Gustav Kasselstrands AFSugningsparti drev ju detta och vi såg ju hur bra det gick. Dessa extrema abortmotståndare och böghatare kan ju hålla sig till det partiet.

Får säkert skit för detta av AFS-trollen fast de kanske har gett upp, man kan ju alltid hoppas.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback