Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-04-25, 19:50
  #25
Medlem
Hivmannnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Hittar ingen annan uppgift än att 1500 är rätt bötesbelopp för att ha framfört fordon som har körförbud.
Var funnit beloppet 3500?


Hade en herre som kom in för en besikting som hade fått det tidigare samma dag, då han inte hade besiktat sin bil och fått körförbud.
Citera
2023-04-25, 20:11
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hivmannnen
Hade en herre som kom in för en besikting som hade fått det tidigare samma dag, då han inte hade besiktat sin bil och fått körförbud.

Då var det något ytterligare, 1500 är vad som gäller för just körförbud.
Citera
2023-04-25, 20:56
  #27
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Körde min projektbil som stod still över en vinter i form av en bustrimmad S80 2.5 Turbo som hade 400 meter till macken för att fylla på lite bensin så att den inte stod och torkade ut men en kvinlig surpuppa till polis var snabb och gav mig 1500:- i böter pga ej besiktigat fordon. Bilen hade abslout inga fel och var i ett väldigt bra skick men vad hjälpte det när fröken duktig i form av en polis dök upp. Tosan skulle kanske fylla sin dagliga bötes kvot, vad vet jag.
Citera
2023-04-25, 21:02
  #28
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Du får knappast böta för att köra en bil som har hoppat över en besiktning till bilprovningen, då det är helt lagligt, så länge den är försäkrad och påställd.

Jo det kan du ju inbilla dig när konstapeln drar fram bötesblocket.
Citera
2023-04-25, 21:29
  #29
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmittzz
Körde min projektbil som stod still över en vinter i form av en bustrimmad S80 2.5 Turbo som hade 400 meter till macken för att fylla på lite bensin så att den inte stod och torkade ut men en kvinlig surpuppa till polis var snabb och gav mig 1500:- i böter pga ej besiktigat fordon. Bilen hade abslout inga fel och var i ett väldigt bra skick men vad hjälpte det när fröken duktig i form av en polis dök upp. Tosan skulle kanske fylla sin dagliga bötes kvot, vad vet jag.
Ungefär som att det är fritt fram att skippa stopplikten mitt i natten? Det har ju ingen betydelse om det så vore 20 meter till macken när det inte är tillåtet att köra obesiktigade fordon.
Citera
2023-04-25, 21:35
  #30
Medlem
Nolltoleransens avatar
Har kört i flera år utan att besikta bilarna jag har haft och aldrig fått några böter. Har blivit stoppad tre gånger men har lyckats prata mig ur det.
Citera
2024-04-03, 18:38
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltoleransen
Har kört i flera år utan att besikta bilarna jag har haft och aldrig fått några böter. Har blivit stoppad tre gånger men har lyckats prata mig ur det.
Vad sa du till dom då 😂
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback