Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-31, 22:27
  #1
Medlem
Hittade ingen annan tråd så jag tänkte att det är lika bra att skapa en

Vad tycker ni om dessa? Har själv aldrig prövat så det skulle vara roligt att höra hur dem är.
Har läst att dom är väldigt starka och att dom nästan luktar "inrökt kärring"? Stämmer detta?
Hur små är dom jämfört med en vanlig "liten" cigg?
Paketen ser ju helt underbara ut så bara det gör ju att man måste testa.

Så ja, diskutera allt som rör dessa cigaretter helt enkelt
Citera
2016-05-31, 22:29
  #2
Medlem
vtcs avatar
Jag vill minnas att de är märkbart kortare än vanliga cigaretter. Det är dock år sedan jag senast såg röken av dem.
Citera
2016-05-31, 22:52
  #3
Medlem
Ricolas avatar
Dom är väl 2/3 av en vanlig cigg ungefär, godaste och vad jag vet också dyraste. Ganska stark smak.
Citera
2016-05-31, 22:57
  #4
Medlem
Saftgroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motor12
Hittade ingen annan tråd så jag tänkte att det är lika bra att skapa en

Vad tycker ni om dessa? Har själv aldrig prövat så det skulle vara roligt att höra hur dem är.
Har läst att dom är väldigt starka och att dom nästan luktar "inrökt kärring"? Stämmer detta?
Hur små är dom jämfört med en vanlig "liten" cigg?
Paketen ser ju helt underbara ut så bara det gör ju att man måste testa.

Så ja, diskutera allt som rör dessa cigaretter helt enkelt

Minns att man köpte dessa som 'tjyvrökarcigaretter' i 12-års åldern. Dessa eller en 'liten John Silver',
Ja - det fanns 10-pack förr i världen
Har inget minne av smaken, men sjysst ask. Fan... Finns de fortfarande alltså?! Bor ni i storstan, eller?
Citera
2016-05-31, 22:59
  #5
Medlem
Dom finns kvar vad jag vet. Såg dom i en kiosk för ett år sen iallafall.
Och nej jag bor inte i en storstad

edit: Hur starka är dom om man jämför med tex pall mall blå?
__________________
Senast redigerad av motor12 2016-05-31 kl. 23:04.
Citera
2016-06-02, 16:33
  #6
Medlem
beardbraids avatar
Glenn marknadsfördes på 60-talet som smaksatt med Cointreau.(Inget jag märker av) Tyvärr är de rätt torra när man hittar men fuktar man upp dem i en lunchlåda med en svamp eller nåt i är de goda, gammaldags cigarretter av bra kvalitet.
Citera
2017-04-19, 22:48
  #7
Medlem
Asken passade i en jeansjacka bröstficka vilket inget annat märke gjorde.´
Min favoritcigg i mitten av 70-talet. Alla rökte Glenn i vår kretsar.
Jeansklädda mopedister med träskor och långt hår.
Citera
2017-04-26, 17:28
  #8
Medlem
HobbyHitlers avatar
Glenn, det var tider det
Sist jag skulle feströka cigaretter för 3-4 år sedan så hittade jag Glenn på Statoil och köpte ett paket. Jag tyckte dom smakade lite mer "mainstream" då än vad dom gjorde under tidigt 90-tal, någon som märkt detta? Även Winston har förlorat sin utpräglade touch av råtobak.
Citera
2017-11-07, 18:36
  #9
Medlem
Länge sen jag rökte, Glenn men det är riktiga kvalitets cigaretter. Starka och goda fin tobakssmak. Inget jag skulle röka varje dag med tanke på priset... för några år sen när jag hade en Glenn period, gick dom på 66 kronor Kan tänka mig att dom ligger nära hundra lappen idag. Min gräns går vid 70 kronor packet då får det fan vara..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback