Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-07-20, 15:31
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Det är mellanslaget i filnamnet som sabbar för dig. Och kanske kolon.

Just ja, kolon kan man inte ha i filnamn. Men varför sabbar mellanslaget för mig? Ska jag köra två date() och lägga ett mellanslag imellan? Alltså date() . " " . date()? Ett med datum och andra klockslag, utan kolon dock.

Nåja, det där är mitt minsta problem.
Citera
2016-07-21, 14:04
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBMAT
Det funkar bra, såhär långt har jag kommit och har fastnat på att skriva alla usernames till en fil. Jag använder PHP_EOL för att skriva varje username på en ny rad i .txt filen men det fungerar inte. I .txt filen finns bara en rad innehållande det sista usernamet. Så den skriver över varje username istället för att skriva varje username på en ny rad.

Vad gör jag för fel?

Kod:
fwrite($myfile$csv[$x][1]); 
Borde kanske haka på en radmatning där? Men även om en sån fattas så ska ju inte nåt skrivas över, så det är nåt annat. Har du kollat på innehållet i $csv?
Citera
2016-07-22, 11:55
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koenigsegg
Borde kanske haka på en radmatning där? Men även om en sån fattas så ska ju inte nåt skrivas över, så det är nåt annat. Har du kollat på innehållet i $csv?

Innehåller i $csv är korrekt, ett enkelt ord bara.
Citera
2016-07-23, 01:34
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBMAT
Innehåller i $csv är korrekt, ett enkelt ord bara.
Ett ord? Men $csv används ju som en 2-dimensionell array?

Kod:
fwrite($myfile$csv[$x][1]); 
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback