Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-31, 13:38
  #1
Administrator
admins avatar
Följande text i reglerna:

"Inlägg som inte är på svenska, danska, norska eller engelska raderas."

Har ändrats till:

"Inlägg och signaturer som inte är på svenska, danska, norska eller engelska kan komma att raderas utan förvarning."

admin
Citera
2016-05-31, 13:50
  #2
Avstängd
GoogleSEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Följande text i reglerna:

"Inlägg som inte är på svenska, danska, norska eller engelska raderas."

Har ändrats till:

"Inlägg och signaturer som inte är på svenska, danska, norska eller engelska kan komma att raderas utan förvarning."

admin
Får man fråga om vitsen med det?
Då kan man ju alltså inte ha små roliga teckningar och figurer i signaturen, eller?
Citera
2016-05-31, 13:52
  #3
Medlem
andreasmms avatar
Missvisande rubrik, enligt mig. Det är ju egentligen nya SIGNATUR-regler som kommer.
Citera
2016-05-31, 13:59
  #4
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Får man fråga om vitsen med det?
Då kan man ju alltså inte ha små roliga teckningar och figurer i signaturen, eller?

Det är för att förhindra att regelbrott förekommer i signaturer som inte upptäckts då majoriteten av användarna och moderatorerna inte förstår vad som står i signaturen.
Citera
2016-05-31, 14:31
  #5
Avstängd
chemistry-sbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är för att förhindra att regelbrott förekommer i signaturer som inte upptäckts då majoriteten av användarna och moderatorerna inte förstår vad som står i signaturen.
Är det svårigheter med google translate för Er moderatorer?
Citera
2016-05-31, 14:36
  #6
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemistry-sb
Är det svårigheter med google translate för Er moderatorer?
Nej, men varken mods eller användare ska behöva använda översättningsverktyg för att läsa forumet.
Citera
2016-05-31, 14:43
  #7
Avstängd
chemistry-sbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Nej, men varken mods eller användare ska behöva använda översättningsverktyg för att läsa forumet.
Det är alltså lathet det beror på? Är det inte lite diskriminerande att de som kanske precis lärt sig svenska inte får använda forumet?
Citera
2016-05-31, 15:01
  #8
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemistry-sb
Det är alltså lathet det beror på? Är det inte lite diskriminerande att de som kanske precis lärt sig svenska inte får använda forumet?

Engelska är tillåtet, likaså dålig svenska.

Men, användare och moderatorer ska inte tvingas till att använda google translate för att läsa inlägg eller upptäcka regelbrott.

Edit: Den regeln har funnits länge för övrigt, det är bara signaturen som nu är inkluderad för att undvika att signaturen används för regelbrott.
Citera
2016-05-31, 20:28
  #9
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemistry-sb
Är det svårigheter med google translate för Er moderatorer?
Google Translate är har alldeles för dålig kvalitet för att det ska vara rättsäkert att förlita sig på resultat från den tjänsten i disciplinsammanhang på forumet.

/Tjf språkmod
Citera
2016-06-01, 01:52
  #10
Medlem
Nivovics avatar
Hur noga är ni då?
Jag (och även admin om jag inte missminner mig) har haft "Je suis Flashback" som en del av signaturen ganska länge. Låter ni mig ha kvar den eller kommer ni moderatorer att radera den och ge mig en varning på samma sätt som ni gjorde med admin?
__________________
Senast redigerad av Nivovic 2016-06-01 kl. 01:57.
Citera
2016-06-01, 02:21
  #11
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Får man fråga om vitsen med det?
Då kan man ju alltså inte ha små roliga teckningar och figurer i signaturen, eller?
Figurer bör väl vara ok gissar jag. Däremot inte en signatur med text på franska eller ungerska.
Citera
2016-06-01, 08:17
  #12
Medlem
Hur kollar ni det? Det finns väl ingen möjlighet att rapportera en profil? Åtminstone inte om man själv saknar signatur eller har skrivit färre än 500 inlägg och varit medlem i kortare tid än 2 år.

Att rapportera ett inlägg skrivet av en som har fel språk i signaturen för att påpeka det är ju inte relevant om man inte ser något riktigt konstigt med texten i inlägget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback