Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2016-06-02, 21:22
  #109
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Tror det mesta smitningar handlar om mopeder faktiskt runt om i Sverige.
Tror du har helt fel. Mopedförare är lokala förmågor och summan de sparar står inte i proportion till det eventuella straffet.

De flesta smitningarna är zigenare och pundare. Spelar ingen roll om de kammar sig och ler in i kameran, finns inga pengar att hämta hos dem och de får åtalseftergift på grund av andra brott.

Som jag skrev i början får mackägarna skylla sig själva om de är så jäkla kåta på pengar att de låter folk tanka först och betala sen.
Citera
2016-06-05, 06:58
  #110
Medlem
Drinis avatar
Där jag bor stoppar man bara in kortet i automaten så dras sedan summan man tankat för. Slipper gå in i butik, slipper betala något i förskott. Vad är problemet med det för någon? Använder verkligen någon dinosaurie kontanter fortfarande kan man enkelt göra så att man inte kan tanka för mer än vad man stoppat in i automaten. Inte varit inne på en mack på evigheter.

Sen, konstigt att så många läggs ner utan utredning när det alltid finns videobevis+ett reg nr. I sämsta fall upptäcker man en bil/moped med falska plåtar. (Har man inget regnummer kan man där jag varit inte få igång en pump om man inte stoppad in sitt kort först.
Citera
2016-06-05, 09:39
  #111
Medlem
Zikniks avatar
Kortbetalning.
Annars betalar man kontant i förväg och får ev växel tillbaka efteråt.
Inte något med att trycka på en knapp att man ska betala efter
Citera
2016-06-05, 09:55
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Dom snackar om en spärr som sitter på tankpistolen som låses fast i tankhålet, och frigörs när man betalt i kassan...

Då lär det inte dröja länge innan någon kör iväg med tankpistolen kvar i tankhålet med stora skador som följd.
Citera
2016-06-05, 15:35
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hui
Då lär det inte dröja länge innan någon kör iväg med tankpistolen kvar i tankhålet med stora skador som följd.

Eftervid dom helt sonika modifierar sin bil så att tankpistolen inte längre kan låsa.
Citera
2016-06-06, 11:46
  #114
Medlem
godboys avatar
Jag fattar inte problemet. Vem betalar kontant vid tankning idag? Känns ju som det bara skulle vara fråga om svarta pengar i så fall.
Jag själv betalar alltid med kort direkt i automaten. Vill jag ha kaffe går jag in o handlar det när jag tankat klart o kört ur vägen.
Citera
2016-06-06, 13:18
  #115
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Där jag bor stoppar man bara in kortet i automaten så dras sedan summan man tankat för. Slipper gå in i butik, slipper betala något i förskott. Vad är problemet med det för någon? Använder verkligen någon dinosaurie kontanter fortfarande kan man enkelt göra så att man inte kan tanka för mer än vad man stoppat in i automaten. Inte varit inne på en mack på evigheter.

Sen, konstigt att så många läggs ner utan utredning när det alltid finns videobevis+ett reg nr. I sämsta fall upptäcker man en bil/moped med falska plåtar. (Har man inget regnummer kan man där jag varit inte få igång en pump om man inte stoppad in sitt kort först.
Finns väl inga tankautomater kvar som tar kontanter? Skall man betala kontant så måste man gå till kassan. Folk skulle nog inte uppskatta att behövs gå in och betala, sedan tanka för att köa i kassan en gång till för att få tillbaka växeln för det man inte tankat. Tror nog att det är ganska stor risk att den mack som inför det systemet förlorar kunder till konkurrenterna.
Citera
2016-06-06, 13:33
  #116
Medlem
Motor_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Finns väl inga tankautomater kvar som tar kontanter? Skall man betala kontant så måste man gå till kassan. Folk skulle nog inte uppskatta att behövs gå in och betala, sedan tanka för att köa i kassan en gång till för att få tillbaka växeln för det man inte tankat. Tror nog att det är ganska stor risk att den mack som inför det systemet förlorar kunder till konkurrenterna.

100% av de mackar jag har besökt i USA fungerar precis så. Ska du casha så gör du det innan de slår på pumpen. Sen för du soppa för det belopp du betalat för. Vill du tanka fullt lägger du upp säg 50 dollar och går in och hämtar växeln. Om alla mackar skulle gå över till det systemet samtidigt vore problemet med tjyvtankande romer och pundare löst. Trots allt betalar "alla" icke kriminella med kort.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback