Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-30, 21:24
  #1
Medlem
Kämpendahls avatar
Är det så att vi i Sverige har curlingpoliser som hellre sitter på stationen och äter munkar än att vara ute och lösa och förebygga brott? Jag tänker på de förorter där polisen hellre verkar curla sönder stenkastande ungdomar än att lagföra dem och se till att det blir lugnt och tryggt i områdena. Curlingpolisen, eller dialogpolisen, går inte gärna in i området eftersom det kan "provocera" de små stenkastande liven. När ambulanspersonal ska hämta någon med hjärtinfarkt och fördröjs av stenkastande ungdomar så rycker curlingpolisen på axlarna.

När ungdomar bränner ner polisbilar eller skär sönder däcken på dem konstaterar curlingpolisen att det här var tråkigt. Tänk om vi skulle behöva åka på utryckning. Men bilen bärgas och polisen kan återgå till stationen och äta fler munkar. Curlingpolisen får inte bli arg eftersom man inte får reta upp de små liven i förorten för då kan det bli mycket värre.

Eller ta lantbrukaren Anders Ström i Sollentuna vars gård invaderades av "irländska husvagnsägare" som bosatte sig på hans gård och försökte stjäla hans får till kvällsmat. Gjorde polispatrullen som efter mycket om och men kom ut till plats något? Nej, det här är ju Sverige så de åkte snart tillbaka till stationen igen för att äta munkar utan att ha ingripit. Eller den markägare i Malmö som under ett års tid fick se sin mark ockuperad av tiggare på grund av att polisen inte "kunde göra något" utan rekommenderade honom att gå till kronofogden för att få tiggarna vräkta vilket skulle krävas att han identifierade alla enskilda tiggare och sedan skulle förstås kronofogden då delge alla det och ja ni kan resten.

Jag bara frågar, nämn ett enda land förutom Sverige där polisen inte skulle gått in och rensat när ungdomar kastar sten och bränner bilar? Våra curlingpoliser flyr hellre hals över huvud och drar sig tillbaka till den trygga polisstationen. Varför har det blivit så här? Är det våra poliser det är fel på eller har de inte rätt befogenhet eller rätt utrustning för att gå in och plocka stenkastande 14-åringar? Det måste var pinsamt att vara polis och bli rövknullad av tonåringar som skär sönder däcken på polisbilen så fort de lämnar den. Jag bara undrar, i vilket annat land går det till så här?
__________________
Senast redigerad av Kämpendahl 2016-05-30 kl. 21:26.
Citera
2016-05-30, 22:07
  #2
Medlem
Shamdons avatar
Nej, de äter vaniljbullar.
I övrigt är det korrekt uppfattat.
Svaret på din fråga gissar jag är Belgien eller Holland.
Citera
2016-05-30, 23:13
  #3
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Sluta läs så mycket skitprat på internet.

Poliser i yttre tjänst vill vara just det - i yttre tjänst.

Det är inte deras fel att de är grymt underbemannade och har värdelösa datorsystem där en liten fylla eller ett snatteri tar en timme att skriva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback