Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-11, 21:11
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewhat
Självklart var det rätt människoliv går före. Men kan ju också fråga sig vilket värde gorillans liv hade infängslad..
Sen är det sjukt att fik vill åtala mamman zoo:et däremot borde straffas. Det är inte okej med så dålig säkerhet att ett barn kan klättra in. Det är den absolut största skandalen och vad spm egentligen borde diskuteras.

Jag håller helt med här! Alla gnäller över att mamman borde haft bättre koll istället för att se det riktiga problemet. Bygg inte gorillaburar så att barn kan klättra in! Egentligen tycker jag att vi kan lägga ned zoo:n helt och hållet, det är bara feta ungar som glor på djuribur och äter glass.
Citera
2016-07-12, 06:04
  #134
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewhat
Det ska också lägga till att en gorilla som aldrig träffat en människa inte förstår son egen styrka gentemot en människokropp. Den hade mycket väl kunnat döda pojken även om den bara ville väl.
Varför sitter du och hittar på?

Gorillan Harambe hade daglig samkväm med människor, och hade så haft under hela sitt liv.
Han var lika van vid människor som han var med andra gorillor alltså.

Och vadå att han inte skulle vara medveten om sin egen styrka?
Har Du själv tex några problem med att vara medveten om din egen styrka?
Dvs i relation till småbarn du tar på, eller smådjur du tar på.
Du vet hur bra som helst hur man handskas med smådjur, småbarn och t.o.m. småkryp, eller hur.

Så är det även för gorillor såklart.
Du Har väl ändå sett alla de bilder - och filmer - på gorillor som klappar och gosar med små kattungar tex?
De är hur ömma som helst mot de katterna.


Gorillan Harambe ville inte gossen något ont.
Tvärtom så försökte han ju dra ungen tillbaka till tryggheten när idioterna bland besökarna kastade stenar och skit på honom, och skrek och hade sig.
Han försökte skydda barnet.

Och som tack för det så sköt de honom till döds.
Citera
2016-08-03, 04:32
  #135
Medlem
Kastanjeros avatar
Hade den inte kunnat skjutas med en bedövningspil istället? Även om Gorillor e fredliga och intelligenta hade den kanske kunnat skada barnet av misstag om skötarna försökte ta ifrån henne ungen.
Citera
2016-08-03, 05:51
  #136
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastanjero
Hade den inte kunnat skjutas med en bedövningspil istället? Även om Gorillor e fredliga och intelligenta hade den kanske kunnat skada barnet av misstag om skötarna försökte ta ifrån henne ungen.

Har redan diskuterats, bedövningsmängden måste vara rätt, djuret reagerar när nålen går igenom huden och kan då skada barnet.
Citera
2016-08-03, 05:59
  #137
Medlem
Var sätter man en kula i en Gorilla. Måste vara ett skallskott. Menar att den måste ner snabbt för barnets skull.
Citera
2016-09-06, 18:15
  #138
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Jag tycker att pojken borde ha dött, alla människor är inte alls lika värda (enligt mig).
När nu Harambe ändå skulle dö borde han ha dunkat sönder skitungens skalle först.
En idiot mindre i denna överpopulerade värld (ja, jag avstår från att skaffa egna barn).
Man borde rentav ha skjutit av pojken.
Det finns så många människor, några kan gott skjutas av

(ta bort om detta är off topic)
Citera
2016-09-18, 00:46
  #139
Medlem
GreenYoshis avatar
Vem har inte extra koll på sin unge när man är på zoo eller nöjesfält. Jag kan förstå att ett barn kan försvinna snabbt när man är ute. På zoo vet även den dummaste att man ska se efter ungen. Inte släpper man blicken när man är i ett område där bygge pågår. Gör det inte bättre att pappan till barnet har ett rap sheet.

Jag anser att zoo är oetiskt. Djur ska leva i sin naturliga miljö, vild och fria. När det kom till Harambe var det fel att skjuta gorillan. Nu har både Cecil och Harambe dött på grund av människor.

Undra vars memet dick out for Harambe kommer ifrån. Sett det bland kommentarer på Youtube.
Citera
2016-09-18, 01:06
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenYoshi
Vem har inte extra koll på sin unge när man är på zoo eller nöjesfält. Jag kan förstå att ett barn kan försvinna snabbt när man är ute. På zoo vet även den dummaste att man ska se efter ungen. Inte släpper man blicken när man är i ett område där bygge pågår. Gör det inte bättre att pappan till barnet har ett rap sheet.

Jag anser att zoo är oetiskt. Djur ska leva i sin naturliga miljö, vild och fria. När det kom till Harambe var det fel att skjuta gorillan. Nu har både Cecil och Harambe dött på grund av människor.

Undra vars memet dick out for Harambe kommer ifrån. Sett det bland kommentarer på Youtube.

"Strax därefter drog komikern Brendan Wardell, med hjälp av actionhjälten Danny Trejo, i gång ”Dicks out for Harambe”-kampanjen som samlade äkta djurrättsaktivister, folk som bara ville skämta och ett fåtal digitala blottare."

http://www.dn.se/kultur-noje/gorilla...as-som-natmem/
Citera
2019-04-20, 02:58
  #141
Medlem
Tänker på Harambe varje jävla dag. Livet känns så himla surt utan honom
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback