Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-30, 19:29
  #1
Medlem
Hej jag och sambon tänkte åka på en 3 veckors tågresa mellan Milano och Napoli. Målet med resan är mat,dryck, sevärdigheter, det vanliga så att säga.

Vi kan inte så mycket om Italien och vet inte riktigt vart vi ska stanna på vägen.
Vi har tänkt besöka Genova, Bologna och Florence innan vi åker till Rom och sedan hyr bil för att åka ner till Napoli.

Är det något ställe längst västkusten/på vägen som vi missar eller något av de planerade resemålen vi bör skippa ?

tacksam för svar
Citera
2016-05-30, 19:40
  #2
Medlem
Om du ändå ska till Napoli så kan du passa på att åka till Pompeii, bara 30min resväg.
Citera
2016-05-31, 00:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jardel
Hej jag och sambon tänkte åka på en 3 veckors tågresa mellan Milano och Napoli. Målet med resan är mat,dryck, sevärdigheter, det vanliga så att säga.

Vi kan inte så mycket om Italien och vet inte riktigt vart vi ska stanna på vägen.
Vi har tänkt besöka Genova, Bologna och Florence innan vi åker till Rom och sedan hyr bil för att åka ner till Napoli.

Är det något ställe längst västkusten/på vägen som vi missar eller något av de planerade resemålen vi bör skippa ?

tacksam för svar

Jag rekommenderar Cinque terre - de fem byarna. Det är vandringsleder mellan byarna och smidigt att ta tåget tillbaka till den av byarna man bor i. Romantiskt, vackert, you name it. Googla efter bilder så ser du.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2726544

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback