Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-30, 02:29
  #1
Medlem
BarbecueBobs avatar
Vad är bästa och snabbaste sättet att lära sig android developement om man redan är bra på Java och kan XML?
Tips på bok, youtube spellista eller liknande som redan tar hänsyn till att man redan kan Java?
Tack i förhand.
Citera
2016-05-30, 11:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbecueBob
Vad är bästa och snabbaste sättet att lära sig android developement om man redan är bra på Java och kan XML?
Tips på bok, youtube spellista eller liknande som redan tar hänsyn till att man redan kan Java?
Tack i förhand.

https://developer.android.com/traini...app/index.html

Jag menar, gå igenom hela Googles dev-sida kommer ge allt du behöver. Alla dagens böcker är utdaterade, de använder Eclipse bland annat, idag använder man Googles egna verktyg. Det finns ingen bättre referens just nu än Googles egna sida.
Citera
2016-05-30, 15:18
  #3
Medlem
BarbecueBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
https://developer.android.com/traini...app/index.html

Jag menar, gå igenom hela Googles dev-sida kommer ge allt du behöver. Alla dagens böcker är utdaterade, de använder Eclipse bland annat, idag använder man Googles egna verktyg. Det finns ingen bättre referens just nu än Googles egna sida.

Sweet. Har använt eclipse i 5år+ för java, men man ska hellre köra android studio när det gäller android?
Citera
2016-05-30, 23:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbecueBob
Sweet. Har använt eclipse i 5år+ för java, men man ska hellre köra android studio när det gäller android?

precis, inget snack om saken
Citera
2016-06-05, 00:29
  #5
Medlem
tantrs avatar
Beror ju på vad du tänkt att programmera.

För att endast göra appar med knappar osv går det utmärkt med endast Android studio.

Ska du skapa spel får du ladda ner ett spelbibliotek. Finns mängder.


Jag rekommenderar Cocos2d-x eller LibGDX för spelprogrammering.

Jag utvecklar t.ex. "vanliga" appar / tools med hjälp av spelbibiliotek då det finns så mycket gott att använda sig av.

Speciellt de grafiska blir mycket snyggare.
__________________
Senast redigerad av tantr 2016-06-05 kl. 00:31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback