Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-29, 21:44
  #1
Medlem
Blueobservers avatar
Jag umgicks väldigt mycket med en kille för några månader sen, som blev väldigt kär i mig.
Jag började dock sakta börja tycka illa om honom under tiden vi umgicks, tills en sak han gjorde fick mig att säga tack och adjö. Han hade konstiga saker och tankar för sig som jag kände obehag utav.

Sedan dess har han smugit omkring på mina sociala media, skrivit saker på sin facebook (vi är inte vänner på facebook, men har gemensamma vänner) som uppenbarligen handlar om mig. Dessa saker kan handla om hans arga attityd till att jag inte ville ha nåt med honom att göra längre, uttryckta på barnsliga och obehagliga vis.

För ett par månader sedan hörde han av sig i privata meddelanden och fick för sig att jag hade talat till honom via mina bilder på instagram, vilket är totalt skitsnack. (Han har inte heller instagram, vilket betyder att han varje dag har suttit vid datorn och kollat på mina bilder i mer än ett halvår.)
Jag bad honom förklara vilka bilder som hade talat till honom och hur.
Han förklararade som en person med uppenbarliga vanföreställningar, eftersom det var väldigt ingående tolkningar som egentligen inte hade nånting med bilderna att göra över huvud taget.

I vilket fall så har han nu skrivit fler inlägg om sin attityt till mig på sin facebook, och i det står en släktings till mig förnamn. Släktingen och jag har dock inte samma efternamn, så jag har IIINGEN jävla aning om hur han har fått reda på det. Vi har aldrig pratat om det tidigare.

Jag undrar, hur har han fått reda på det? Är det kanske ingen konst över huvud taget, och jag överdriver, eller har han suttit i timmar och letat och letat framför datorn?
Behöver jag oroa mig över det här äcklet?
Tack för svar.
Citera
2016-05-30, 18:35
  #2
Medlem
miikoss avatar
Sista utvägen - för ämnen som saknar eget forum --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2016-05-30, 21:43
  #3
Medlem
va gjorde han om ja får fråga?
Citera
2016-05-30, 22:41
  #4
Medlem
Han gillar nog dig fortfarande och har svårt att komma över dig. Detta resulterar i att han förföljer dig på sociala medier. Sen skriver han skitsaker om dig för att signalera till dig att han klarar sig utan dig, kanske han försöker intala detta för sig själv också


Om ni pratar igen kan du ju va tydlig med att säga att det är över och att du inte gillar honom. Annars är det nog bara att vänta så tröttnar han till slut , alt gå till polisen om det är för illa det han skriver.
Citera
2016-05-31, 00:08
  #5
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueobserver
Behöver jag oroa mig över det här äcklet?
Nej.

Det är ofta lätt att hitta information om personer om man väl har fått några trådar att dra i. Om ni har pratat om saker tidigare som han kommer ihåg så har han bara utgått därifrån och letat vidare.
Kan vara så enkelt att han googlat några av dina gamla epostadresser, ditt namn, ditt släktnamn eller nick på forum och hittat något som ger nästa steg och vips så har han hittat en blogg från din semester i Barcelona 2007 där någon släkting kommenterat en bild av dig eller dylikt.

Detta betyder inte att han är galen. Detta kan han ha gjort under några timmar en regnig lördag.

Blockera och ignorera människan.
Citera
2016-06-01, 19:41
  #6
Medlem
Blueobservers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekarn92
va gjorde han om ja får fråga?

Blev full och våldsam
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback