Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-29, 18:12
  #1
Medlem
Drykarens avatar
Bytte då gas vajer på min monark från 69, den va ganska mkt för kort men funkade om man drog i den manuellt istället för att använda handtaget. Nu när jag satte i den gammla vajern så kan man ej kicka igång den elr spring i gång den. Absolut 0 händer när man gasar.
Citera
2016-05-29, 18:20
  #2
Medlem
dreamtools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drykaren
Bytte då gas vajer på min monark från 69, den va ganska mkt för kort men funkade om man drog i den manuellt istället för att använda handtaget. Nu när jag satte i den gammla vajern så kan man ej kicka igång den elr spring i gång den. Absolut 0 händer när man gasar.

Rör sig trottelspjället på förgasaren? Eller är det glapp i gasvajern nu när den är längre? Får motorn något bränsle alls? Surt/torrt tändstift?
Citera
2016-12-18, 19:06
  #3
Medlem
Drykarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamtool
Rör sig trottelspjället på förgasaren? Eller är det glapp i gasvajern nu när den är längre? Får motorn något bränsle alls? Surt/torrt tändstift?

det rör på sig, helt dränkt tändstift.
Citera
2016-12-20, 04:54
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
flödare eller flottör som hängt sig?
Citera
2017-02-22, 22:10
  #5
Medlem
Har du fått liv i liket?
Koll in på http://www.raketsport.com/forum/
Där finner du allt om veteranare.
Citera
2017-05-15, 22:40
  #6
Medlem
Drykarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhR
Har du fått liv i liket?
Koll in på http://www.raketsport.com/forum/
Där finner du allt om veteranare.

Har gett upp på den, ska lämna in den för resturering! D ska nog göra susen.
Citera
2017-05-17, 22:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drykaren
Har gett upp på den, ska lämna in den för resturering! D ska nog göra susen.

Då får du igång den, när jag var 10år gammal och satt i en cykelkällare och mekade så hade jag fått igång den rätt snabbt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback