Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-05-30, 11:25
  #37
Avstängd
chemistry-sbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starke_adolf
Är det en fundamental egenskap hos naturen eller en fundamental egenskap som vi tilldelat det vi tänker om naturen? Med en fundamental egenskap hos naturen tänker jag att det är en grundläggande, inneboende egenskap av naturen som på något sätt berättigar och kännetecknar dess existens. Frågan är, hur kan vi veta att det är en inneboende egenskap utan att på något sätt systematisera (läs applicera en matematisk beskrivning) i någon form? Hur varseblir vi och förstår vad som är inneboende egenskaper av saker?
Jag håller med till stort sett men resultaten kunde blivit olika om vi infört andra definitioner. Ta en enkel definition att sinus är förhållande mellan hypotenusa och mostående katet. Hade vi infört en annan definition hade räkningarna sett annorulnda ut.
Jag kan definiera vad som helst men inte säkert blir trevliga räkningar eller om det kommer till nytta.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback