Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-29, 09:50
  #1
Medlem
Hej

Jag instellerade nyligen windows 7 efter att mer och mer krångel och buggar dykt upp i windows 10.
(lite OT men några grejer var att: wmp pausade musiken någon sekund emellanåt helt random, spel minimerades ibland, grafikdrivrutinerna slutade ofta att fungera (på slutet kom det ibland upp små svarta fält på skärmen), windows 10 låste sig ibland och startade om sig efter ett tag med en bsod, och en del andra problem som jag inte kommer på nu.

Nu efter att jag installerat windows 7 så har jag uppdaterat drivrutiner för LAN/nätverk, grafikkortsdrivrutin och sökt efter automatiska drivrutiner. (har även installerat java men vet inte om det spelar någon roll)

Några av de fel jag har märk är att:
-spelet Overwatch inte startar. Det står "overwatch has crashed. please wait while debugging info is being collected" (typ). Sen får jag upp en felkod men det är olika koder varje gång jag testar.

-Jag testade spela TF2 och igår frös bilden ibland i ca 7 sekunder efter ca 4 min i spelet (hände flera gånger). Idag gick det bättre (bilden fryser inte) men jag märker av screen tearing.

-Jag märker även av screen tearing ibland om jag scrollar i windows.

-jag har bara det grundläggande windows 7 temat och kan inte välja "aero varianten" där man kan ändra färg osv.

-vid uppstart står det att "fönsterhanteraren för skrivbordet har slutat att fungera". står även detta: "Problemhändelsens namn: APPCRASH Programnamn: Dwm.exe" och lite annat.


Lite hårdvaruinfo:
i5-4670k
gtx 680
16bg ram
750w psu
z87a moderkort

Mycket tacksam för hjälp
Citera
2016-05-29, 10:42
  #2
Medlem
Installerat drivrutinerna till moderkort mm?
Citera
2016-05-29, 11:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Installerat drivrutinerna till moderkort mm?

Ja. Det har jag. Hur som helst löste jag problemet. Det var service pack 1 som fattades. Det konstiga var att det stod att den redan var installerad med den andra stora högen med uppdateringar. Jag fick göra en manuell sökning eftersom den hittade inget automatiskt.

Det enda som inte funkar (vad jag vet nu) är att TF2 inte får mer än exakt 60 fps. Jag har försökt ändra inställning för vsync i Nvidia och i spelet men inte fixat det. Minimal screen tearing (knappt märkbar )
Jag märkte även att twitch inte funkade (varken före eller efter sp1) men vet inte om det är relaterat till detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback