Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-01, 10:12
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wond
äh, de säger själv på XXL att hybridcykeln jag har (redwood) ej är bra mer än använda till att fara till affären osv.
Kalla mig vad fan som helst men nu har jag spenderatg 11 000 på cyklar denna månad.. Merida Striker blev det nu. Landsvägscykeln är aning skoj att köra med och kommer ha den till salu för inköpspriset, ifall ingen vill ha den för det priset så behåller jag den tills någon nappar.
Inte hämtat Merida Striker så än finns chans för mig att ångra köpet!

Tror ni den är bra till att cykla långfärdscykling samt till vardags? Den liknar lite min andra kassa cykel förutom att denna har bättre växlar och dessutom skivbromsar.

Aldrig använt skivbromsar förut, är det svårt att byta slang osv?
Enda jag hört hittills är att man måste gå och fixa det på service för att 'lufta' skivbromsarna, men att det är sällan man behöver göra det.

Äsch 11 k är inte mycket i min värld när det kommer till en cykel som kommer användas (eller två) så länge man inte lånar för att ha råd. När jag köpte min cyclocross kostade den 17 k .

Finns mer än en merida striker modell så svårt att säga något exakt om vad du köpt Men om det är en Merida Crossway Striker Gent . Ja du får vad du betalar med , eftersom du tidigare har en hybrid så tror jag säkerligen att du kan göra den cykling du vill med denna också . Komponenter och annat är inget speciellt att hurra för men kommer göra sitt jobb

Gällande att byta slang så påverkar inte skivbromsarna något, tycker det är smidigare jämfört med gamla fälgbromsar som brukar bråka lite när som (kör hydraliska skivbromsar på båda mina cyklar). Framförallt presterar de bättre när det är blött ute. Lufta behöver man inte göra ofta , eller jag har inte behövt det på mina iallafall.

Jag tror bara det är du själv som kan avgöra om modellen passar dina behov, mitt var för långcykling hade inte varit en hybrid men alla är olika och man får själv bestämma
Citera
2016-06-01, 20:17
  #14
Medlem
Äsch, man blir aldrig helt nöjd med cyklar.
Jag har tre st cyklar och använder den billigaste då jag ska in till stan pga stöldrisk.
Sen så lär man sig en "läxa" att tänka till innan man köper någonting nytt till sin framtida hobby.
Citera
2016-06-01, 21:43
  #15
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Fråga dig själv om det finns någonting bättre att investera i än din egen hälsa. (Hint: Svaret är nej).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback