Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-27, 21:44
  #1
Medlem
Tja!
Jag ska resa med mina 5 vänner till palermo och är ett gäng ungdomar på 25 som självklart gillar nattliv, sol (jag gillar inte jätte mkt men får ta skottet för de) och bad (det är i och för sig kul). Vi är ute efter fina stränder och aktiviteter. Vilken stad/områden i närheten av palermo skulle ni rekommendera? Vi kan tänka oss åka upp till 200 km ifrån palermo för att hitta vår dröm stad
Citera
2016-05-27, 22:50
  #2
Medlem
think2acts avatar
Vet inte, men testa att äta Porchetta.
Citera
2016-06-11, 10:02
  #3
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filleh1
Tja!
Jag ska resa med mina 5 vänner till palermo och är ett gäng ungdomar på 25 som självklart gillar nattliv, sol (jag gillar inte jätte mkt men får ta skottet för de) och bad (det är i och för sig kul). Vi är ute efter fina stränder och aktiviteter. Vilken stad/områden i närheten av palermo skulle ni rekommendera? Vi kan tänka oss åka upp till 200 km ifrån palermo för att hitta vår dröm stad

Taormina på Siciliens östkust är väldigt vackert och trevligt, med mycket barer, restauranger och kaféer. Det ligger dock inte precis vid havet, men det är nära ner till t.ex. stranden Giardini Naxos. Det är dock närmare 25 mil dit från Palermo så det kanske är för långt bort.

Annars kanske Cefalú som ligger väldigt nära Palermo? Där kan ni leta upp ockultisten Aleister Crowleys gamla tempel där han och hans orden idkade sexmagi och andra ritualer innan Mussolini kastade ut dem ur Italien.
Citera
2017-05-15, 12:35
  #4
Medlem
Jag ska själv till Siracusa, perfekt då dom flesta åker till stora turistorterna Taormina och Palermo. Flygplats finns en timma bort med buss.
Citera
2017-05-15, 17:29
  #5
Medlem
BenHornes avatar
Trapani och Marsala är båda underbara städer av lagom storlek. Har varit väldigt mycket i Trapani, där finns ett trevligt utbud av barer och restauranger, helt ok stränder och bra förbindelser. Tar väl en och en halv timme till Palermo med buss, vill jag minnas. Fördelen med Trapani är att det inte alls är lika smutsigt och trångt som Palermo, samtididigt som de historiska arven är väldigt påtagliga.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2725591

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback