Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-27, 12:45
  #1
Medlem
Hej!

Jag ska på en stor fest i en lokal där det blir cirka 50 personer. Jag har blivit ombedd att vara ljudansvarig och ska införskaffa en musikspelare/högtalare/stereo. Är dock helt oteknisk och vet inte vad jag behöver.

Min budget är mellan 500-2000 kr. Gärna så billigt som möjligt. Efter festen hade jag tänkt använda stereon i vardagsrummet till musikspelning. Den ska gärna gå att koppla till iPhone via aux/bluetooth/dockstation.

Har pratat med netonnet och Siba och de rekommenderar denna: http://www.siba.se/ljud/hogtalare/bl...1-svart-110965

Har även kollat på denna som är i lite högre prisklass:
http://www.siba.se/ljud/hogtalare/ha...s-svart-110792

Vilken rekommenderar ni? Ni kanske har något annat förslag som ger mer kvalité för pengarna? Tips!!
Citera
2016-05-27, 12:50
  #2
Medlem
Potatis101s avatar
Känns som att det kommer bli klent med sådär små högtalare till 50 personer, jag skulle ha kollat på begagnat eller alternativt hyra en mindre PA-anläggning. Ska du ha fest så vill man kunna uppnå lite ljudtryck.
Citera
2016-05-28, 10:51
  #3
Medlem
Den portabla högtalaren kommer inte göra ett så bra jobb. Hur högt kommer det spelas? Harman kardon högtalaren låter högt men kommer inte fylla ut en festlokal så bra.
Citera
2016-05-28, 11:07
  #4
Medlem
Dofternas avatar
Hur stor är lokalen?
Citera
2016-05-29, 09:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hur stor är lokalen?

Inte så stor. Vet inte exakt kvadratmeter men tänk dig en halv normalstor gympahall på en skola.
Citera
2016-05-29, 19:05
  #6
Medlem
ButterFaces avatar
Jag har exakt den där HK högtalaren och skulle rekommendera den varmt. Dock tror jag, precis som föregående talare, att den kommer bli lite tunn i en större festlokal. Den är i alla fall en bra högtalare som du kommer kunna vara dig till nytta efter festen. Jag köpte min för 1500kr för över ett år sedan, så kräv att du ska få reducerat pris!
Citera
2016-06-14, 02:43
  #7
Medlem
dreamtools avatar
Ska det vara party musik som du vill ha lite tryck i så skulle jag ju rekomendera att låna några högtalare för endamålet, köpte själv ett par PA högtalare och sub. som jag numera lånar ut till mina vänner när de har fest, har varit mycket uppskattat.

Ska det bara vara stämmningsmusik eller middagsmusik, så klarar nog båda dessa högtalarna jobbet. Har själv inte testat den som du länkade till först, men den ser ju ganska rejäl ut, även om 100 W inte riktigt kommer få ut ett tryck.
__________________
Senast redigerad av dreamtool 2016-06-14 kl. 02:45.
Citera
2016-06-25, 17:30
  #8
Medlem
Hur gick det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback